Flashback bygger pepparkakshus!
  • 6
  • 7
2024-10-06, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Renrasig svenskt blod sedan tidigt 1100...

Samma samhälle i bondesverige?
Så vid 1100-talet går din gräns?
Att du har en gräns är ju kanske öppningen till att tänka ett steg längre….

Hur ställer du dig till dom som flydde från Bosnien på 90-talet? Är det ok med dig att dom åker till Kroatien på semester.
Om morföräldrar flydde från Tyskland på 30-talet kan man åka på skidresa till Österrike?
Jag hade en klasskompis som kom hit som flykting från Uruguay på 70-talet. Du tycker man skulle tvinga honom att flytta dit. Måste fru och barn följa med?
Citera
2024-10-06, 12:22
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Jag tycker det är rimligt att det har flutit tid mellan man flytt och när man återkommer som turist.
Det framgår inte av artikeln hur lång den tiden varit.

Nej det spelar ingen roll eftersom de är mer än turister. De är libanesiska medborgare. De "flydde" från landet av en anledning. Och om den anledningen inte längre existerar till den grad att de kan åka tillbaka så kan de stanna kvar där.

Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Min mormor åkte dit mycket genom åren ändå så vad är skillnaden? Det ni inte tycks begripa är att krig och oroligheter förändras vilket tydliggörs i typ samtliga trådar av det här slaget.

Åkte vart? Till Libanon? Och var din mormor svensk eller libanes? Om kriget är slut så existerar heller inte deras asylskäl längre. Kan man då åka på semester till hemlandet så behöver man uppenbarligen inte skydd längre och då kan man stanna kvar där.
Citera
2024-10-06, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Så länge Sverige föder för få människor måste vi ha invandring. Vi vill inte att samma sak händer här som i Japan mfl

Japan är en homogen och harmonisk stat. Japan klarar sig utmärkt utan någon som helst invandring. Börsen är på högsta nivåer sedan 1989. Bara struntprat.

Japan, med 130 miljoner invånare, uppvisar enorma siffror när det gäller t ex kriminaliteten. Nästan noll dödliga skjutningar under 2016.

https://www.dn.se/nyheter/varlden/ih...ard-reglering/
Citera
2024-10-06, 13:20
Medlem
Svenska regeringen verkar ha svårt att förstå vilket kaos som uppstår i ett krigsområde.

Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Japan är en homogen och harmonisk stat. Japan klarar sig utmärkt utan någon som helst invandring. Börsen är på högsta nivåer sedan 1989. Bara struntprat.

Japan, med 130 miljoner invånare, uppvisar enorma siffror när det gäller t ex kriminaliteten. Nästan noll dödliga skjutningar under 2016.

https://www.dn.se/nyheter/varlden/ih...ard-reglering/

Ring och säg det till Japans premiärminister. Tror jag på en japansk premiärminister eller anonym fb. Det är inte en fråga.

https://www.reuters.com/world/asia-p...on-2023-01-23/
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in