2024-11-01, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag hller med, och valfusk eller ej s r det uppenbart att Georgien har en rejl resa att gra innan de ens kan komma p frga som kandidatland till EU. Lnder som exempelvis Ungern och Rumnien har ju varit med i EU 20 r men inte kommit ngonstans utan snarare tvrt om.

Vi behver inte fler ststater i EU de kommande decennierna, i bsta fall r de en belastning p EUs finanser och i vrsta fall (Ungern) rena skerhetsrisker.

Det r bttre att bglnder som Sverige hller sig fr sig sjlva och inte frsker tvinga p sin fejk-demokrati, feminism, bgerier och klimatbluffar p lnder dr det bor mnniskor som r sunda och normala i huvudet.
Citera
2024-11-28, 23:36
Medlem
billigosts avatar
EU vill allts styra och stlla ver ett land som inte ens r med i EU, vrlden blir sjukare och sjukare fr varje dag som gr.
Citera
2024-11-29, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
EU vill allts styra och stlla ver ett land som inte ens r med i EU, vrlden blir sjukare och sjukare fr varje dag som gr.
Det r EU som har ftt storhetsvansinne.
Hade Bryssel varit smart hade man gett Georgien andrum. Istllet brjade man direkt med hot mot Georgien och blanda sig helt ppet i Georgiens inre angelgenheter.

Samma hycklare som i ratal har skrikit sig hesa om pstdd rysk inblandning i ameriskanska presidentval.

Sknt att se lilla Georgien visa Bryssel lngfingret.

Dessvrre har krigshetsarna frn Vst redan pbrjat Maidan 2014 Georgian Edition. Snart leder det till frsta ddsoffer och sedan r PK-medierna igng med propagandan.
Citera
2024-11-29, 09:08
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
Det r EU som har ftt storhetsvansinne.
Hade Bryssel varit smart hade man gett Georgien andrum. Istllet brjade man direkt med hot mot Georgien och blanda sig helt ppet i Georgiens inre angelgenheter.

Samma hycklare som i ratal har skrikit sig hesa om pstdd rysk inblandning i ameriskanska presidentval.

Sknt att se lilla Georgien visa Bryssel lngfingret.

Dessvrre har krigshetsarna frn Vst redan pbrjat Maidan 2014 Georgian Edition. Snart leder det till frsta ddsoffer och sedan r PK-medierna igng med propagandan.

Ja undra vad det blir fr spnnande grupp/rebeller/terrorister som kommer bli planterade dr framver s de har anledning att storma landet. Eller r vi redan p den nivn nu att de skiter i anledning, och bara roffar t sig?
Citera
2024-11-29, 10:25
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:

Citat:
Georgien anskte om EU-medlemskap i mars 2022 och beviljades status som kandidatland i december 2023.
r det d s konstigt att EU visar omtanke fr landet??
Citera
2024-11-29, 11:04
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Blond
r det d s konstigt att EU visar omtanke fr landet??

Ingr det i anskningsprocessen att EU ska besluta om vilket parti som fr vinna valen?
Citera
2024-11-29, 11:08
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Ingr det i anskningsprocessen att EU ska besluta om vilket parti som fr vinna valen?

Ja om Ryssland lgger sig i nnu ett annat lands inrikespolitiska tagande s JA.

Som synes p protesterna s r inte Ryssland det folk vill ha, visst det r svrt fr mobbare att sluta stjla lunchpengarna frn mindre offer, men ibland str den lille upp mot den store.
Citera
2024-11-29, 11:09
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ja om Ryssland lgger sig i nnu ett annat lands inrikespolitiska tagande s JA.

Som synes p protesterna s r inte Ryssland det folk vill ha, visst det r svrt fr mobbare att sluta stjla lunchpengarna frn mindre offer, men ibland str den lille upp mot den store.

Vad r de tydliga bevisen p att Ryssland lagt sig i d? Klistermrken?
Citera
2024-11-29, 11:12
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Vad r de tydliga bevisen p att Ryssland lagt sig i d? Klistermrken?

r det kul att spela apa?

Du vet mycket vl var "vinnande" parti str.
Citera
2024-11-29, 11:19
Medlem
billigosts avatar
Citat:
r det kul att spela apa?

Du vet mycket vl var "vinnande" parti str.

r det ett bevis? Det finns ju inget som tyder p att Ryssland lagt sig i, dremot frsker EU tydligt att pverka valet genom att krva omrkning/omval tills dess att "rt" parti" vinner.
Citera
2024-11-29, 11:24
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
r det ett bevis? Det finns ju inget som tyder p att Ryssland lagt sig i, dremot frsker EU tydligt att pverka valet genom att krva omrkning/omval tills dess att "rt" parti" vinner.

Som sagt Georgien har anskt om EU medlemskap, Georgiska folket vill bli en del av EU.

Men det passar inte rysstrollen. Varfr r det s viktigt att Ryssland fr inflytande och inte EU??

Fr jag ser inte att du opponerar dig ver Rysslands pverkan av valresultatet.
Citera
2024-11-29, 11:33
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Som sagt Georgien har anskt om EU medlemskap, Georgiska folket vill bli en del av EU.

Men det passar inte rysstrollen. Varfr r det s viktigt att Ryssland fr inflytande och inte EU??

Fr jag ser inte att du opponerar dig ver Rysslands pverkan av valresultatet.

S var r bevisen p rysk pverkan under valet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in