• 2
  • 3
2024-10-06, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziejacool
-Fonder och aktier
Haha bögigt

-Kryptovaluta
100% i BTC

-Ädelmetaller som silver och guld
Äger massor av guld. Har skrivbord tillverkade av en snickare som jag hade ihjäl efter han tillverkat skrivborden. Skruvar man isär dom så hittar man bl.a. 6 kg guld per skrivbord.

-Fastigheter i form av två klubbhus
Bögigt

-Antikviteter så som fornnordiska artefakter
Bögigt

-Böcker
Haha vem fan läser ens böcker? Fråga Google eller ChatGPT om du har frågor

-Musik på cd, vinyl och kassettband
Ja

-Matlager som räcker över ett år
Ja

-Diverse hobby utrustning och vapen
Har massor av dildos och bilder på snygga tjejer nakna, bl.a. barnporr m.m.

-Alkohol för tiotusentals kronor
Tyvärr inte än

-Minst 10.000kr i kontanter i hemmet
Har över 500 tusen i kontanter i olika valutor

Hur resonerar du när du kategoriserar fastigheter, men inte kassettband, cd och vinylskivor, som bögigt?
Citera
2024-10-06, 12:49
Medlem
Jag väljer att ha allt mitt i aktier, säkra sådana som bank och investmentbolag, topp 10 största bolagen på börsen.
Enklaste sättet och bunkra tillgångar, behöver inte göra något. Förstår inte folk som köper skog och fastigheter.
Citera
2024-10-06, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lettland
Jag väljer att ha allt mitt i aktier, säkra sådana som bank och investmentbolag, topp 10 största bolagen på börsen.
Enklaste sättet och bunkra tillgångar, behöver inte göra något. Förstår inte folk som köper skog och fastigheter.

Tror också aktier i fastighetsbolag vars mark är bebyggd, är enklare och rimligare för de flesta. Fysiska bebyggda fastigheter kräver en massa skötsel samt man behöver se till att de är uthyrda, har man otur får man problem med dåliga hyresgäster, aktier är bara köpa i det som ser attraktivt ut och sälja om man inte gillar dem längre med ett enkelt knapptryck. Lite som med soltak, man är mer flexibel om man har energiaktier än att installera solceller på ett tak som man kanske snart flyttar ifrån, aktier tar man enkelt med sig i flytten...
Citera
2024-10-06, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ES-trader
Tror också aktier i fastighetsbolag vars mark är bebyggd, är enklare och rimligare för de flesta. Fysiska bebyggda fastigheter kräver en massa skötsel samt man behöver se till att de är uthyrda, har man otur får man problem med dåliga hyresgäster, aktier är bara köpa i det som ser attraktivt ut och sälja om man inte gillar dem längre med ett enkelt knapptryck. Lite som med soltak, man är mer flexibel om man har energiaktier än att installera solceller på ett tak som man kanske snart flyttar ifrån, aktier tar man enkelt med sig i flytten...
Jag håller mig från både fastighets och solcellsbranschen, både i verkligheten och aktiemarknaden.
Jag vill ha lugna affärer snarare än snabba, loggar in på mitt antiekonto en gång i månaden när jag skall handla för mitt sparande för den månaden.
Citera
2024-10-06, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziejacool
-Fonder och aktier
Haha bögigt

-Kryptovaluta
100% i BTC

Äger massor av guld. Har skrivbord tillverkade av en snickare som jag hade ihjäl efter han tillverkat skrivborden. Skruvar man isär dom så hittar man bl.a. 6 kg guld per skrivbord.

Bögigt

Bögigt

-Böcker
Haha vem fan läser ens böcker? Fråga Google eller ChatGPT om du har frågor

Ja

Ja

Har massor av dildos och bilder på snygga tjejer nakna, bl.a. barnporr m.m.

Tyvärr inte än

Har över 500 tusen i kontanter i olika valutor

1. Bunker.
2. Mat, (pulver) och vatten som står sig 25 år.
3. Böcker behövs alltid.
4. Vapen.

Det är bögigt att INTE ha detta!
Citera
2024-10-06, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gotet
Jag har upptäckt ett gäng män som samlar, lagrar och bunkrar på sig väldigt mycket tillgångar och resurser. Jag listar några av kategorierna här nedanför:

-Fonder och aktier
-Kryptovaluta
-Böcker

De här männen äger väldigt mycket per person så jag undrar hur vanligt det är med folk som säkrar upp tillgångar på det här viset.

Vilka kategorier har du lagrat och samlat ur? Diversifierar ni era tillgångar på det här viset eller kör ni på mindre spridning och mer fokus på färre?

Samlar ni bara på pengar eller köper ni på er mycket precis som de här männen?

Är det vettigt att sprida ut sina pengar på det här viset?

Har guld silver fastigheter immateriella rättigheter pengar aktier fonder
Citera
2024-10-07, 01:52
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
En fråga då.
Varför ska du ha mat för ett år hemma?

Det är alltid bra att ha jättelika lager av näring. Om du vill behöver du inte ens söka upp en matbutik på över ett år. Det är frihet och mer oberoende.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in