Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 09:52
  #373
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Din tolkning är fel.. och att försöka lägga skulden på bilen framför är ren idioti..

”Polisen misstänker att krocken inträffade när mannen skulle köra om en bil i motsatt fil.
Katrina, Jenny och deras labrador Alice omkom. Även mannen som satt i den andra bilen dog.
Polisen har inlett en förundersökning om vårdslöshet i trafik och vållande till annans död.”

https://www.expressen.se/nyheter/sve...s-tillsammans/



Handlar inte om att jag försöker lägga skulden på framförvarande bil utan att jag försöker/försökte förstå vad som föranledde att han körde in i bilen. Men har nu insett att det inte kan gått till på annat sätt än att det handlade om en omkörning som inte hann avbrytas i tid.
Citera
Idag, 09:54
  #374
Medlem
TunnHandleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katjah
Har själv varit med om tillfällen där jag sett bilar utan lysen alls. Totalt livsfarligt är det. Därför är min tanke att det kan vara något liknande. Varför skulle han annars köra in i framförvarande bil!? Även om killen var ung så var han van vid att busköra. Känns så konstigt att han skulle köra in i bilen framför utan orsak.

Varför använda ord som får hans omdömeslösa körning som denna gång orsakade två oskyldiga kvinnors och en hunds liv att verka som något oskyldigt genom att kalla det busköra? Två andra människor blev skadade med allt vad det kommer innebära för dem. Ett "bus" är tex när ett barn sprutar vattenpistol på någon vuxen eller något annat oskyldigt. Det denne omdömeslösa man sysslade med när han körde sin(?)bil var något helt annat. Rysk roulette med andras liv som insats. Jag själv skulle ta jävligt illa upp om jag var anhörig till någon av dessa oskyldiga individer som oturligt nog kom i hans väg fick höra att han bara "buskörde".
Citera
Idag, 11:46
  #375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katjah
Handlar inte om att jag försöker lägga skulden på framförvarande bil utan att jag försöker/försökte förstå vad som föranledde att han körde in i bilen. Men har nu insett att det inte kan gått till på annat sätt än att det handlade om en omkörning som inte hann avbrytas i tid.
En mycket omdömeslöst omkörning.. i en hastighet som killen inte kunde hantera.. du skrev tidigare att han var van att busköra.. men bara för att du buskör innebär det inte att du kan hantera en bil…det innebär inte heller att du kan hantera höga hastigheter.. vägen han åkte på är det mycket vilt också..jag körde på den igår kväll och låg på ett ställe körde bilarna sakta.. anledningen.. en rådjursfamilj betade vid vägen.. som förare måste man anpassa hastigheten efter omständigheterna och vara uppmärksam.. den killen var det sämsta exemplaret av bilförare..
Citera
Idag, 13:55
  #376
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Din tolkning är fel.. och att försöka lägga skulden på bilen framför är ren idioti..

”Polisen misstänker att krocken inträffade när mannen skulle köra om en bil i motsatt fil.
Katrina, Jenny och deras labrador Alice omkom. Även mannen som satt i den andra bilen dog.
Polisen har inlett en förundersökning om vårdslöshet i trafik och vållande till annans död.”

https://www.expressen.se/nyheter/sve...s-tillsammans/
Citat:
Ursprungligen postat av Parlanvidbarken
Här kommer ren fakta, E hade varit på en fest i Ludvika och skulle hem till Söderbärke. Kör i 180km/h och hinner inte bromsa när han kör rakt in i bilen framför (en av dem i bilen som blev påkörd är kollegans bästa kompis). E’s bil kastas över till andra sidan och tjejerna kör rakt in i den så den gick rakt av. När dem klev ur så låg det grejer precis överallt på hela vägen och det var inte mycket kvar av kropparna.
Det handlar alltså inte om någon omkörning utan påkörning bakifrån och tjejerna är helt oskyldiga i det här
Citat:
Ursprungligen postat av Katjah
Handlar inte om att jag försöker lägga skulden på framförvarande bil utan att jag försöker/försökte förstå vad som föranledde att han körde in i bilen. Men har nu insett att det inte kan gått till på annat sätt än att det handlade om en omkörning som inte hann avbrytas i tid.
Äntligen ramlade 10 öringen ner och du börjar fatta så man förhoppningsvis slipper dina idiotiska inlägg.
Det som den här olyckan berodde på var att E körde som idiot som många andra unga killar som kör ihjäl andra och sig själva.

Hade du läst några andra trådar så hade du sett att unga killar utan omdöme gillar att gasa till vansinnets gräns och allt för ofta orsakar vidriga olyckor.
Vete fan vad det beror på att unga killar gör så här. Underutvecklad hjärna som inte är mogen förän dom är 25 år kanske...?

Den här olyckan berodde på en fartdåre som körde som om han var på en motorbana utan hänsyn till andra trafikanter.
Det enda som är väldigt synd i det här fallet är att han tog två helt oskyldiga kvinnor med sig i döden.
Hade han kört ihjäl bara sig själv... hade han bara sig själv att skylla.

Lägger till för säkerhets skull. Unga tjejer kan också men inte lika ofta som unga killar.
Tjejen som körde ihjäl 4 unga killar och skadade sig själv och passageraren i framsätet svårt har jag i färskt minne.
Det var en singelolycka pga för hög fart och dom döda och skadade fanns i hennes bil.
(FB) Allvarlig trafikolycka utanför Sundsvall, fyra 16-åriga pojkar omkomna (2020-05-31)
Citera
Idag, 14:10
  #377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
En mycket omdömeslöst omkörning.. i en hastighet som killen inte kunde hantera.. du skrev tidigare att han var van att busköra.. men bara för att du buskör innebär det inte att du kan hantera en bil…det innebär inte heller att du kan hantera höga hastigheter.. vägen han åkte på är det mycket vilt också..jag körde på den igår kväll och låg på ett ställe körde bilarna sakta.. anledningen.. en rådjursfamilj betade vid vägen.. som förare måste man anpassa hastigheten efter omständigheterna och vara uppmärksam.. den killen var det sämsta exemplaret av bilförare..

Hej. En fråga till dig som kört där. Stog det inte innan i tråden att det är heldragen linje där? Är det så? Då är det inte ens bara buskörning utan kriminell handling.
Citera
Idag, 14:32
  #378
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hmmmthinking8
Hej. En fråga till dig som kört där. Stog det inte innan i tråden att det är heldragen linje där? Är det så? Då är det inte ens bara buskörning utan kriminell handling.


Buskörning är när man sladdar runt på stormarknadens parkering klockan 1 på natten.

Detta är precis som du säger något helt annat.
Hänsynslöst, oansvarigt, livsfarligt.

Den som kallar detta för buskörning förvrider både perspektiv och propositioner alldeles.
Citera
Idag, 14:44
  #379
Medlem
Frågan är ju också varför han överhuvudtaget påbörjade en omkörning där det är heldragen linje. Dom finns ju där av en anledning.
Citera
Idag, 16:33
  #380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hmmmthinking8
Hej. En fråga till dig som kört där. Stog det inte innan i tråden att det är heldragen linje där? Är det så? Då är det inte ens bara buskörning utan kriminell handling.
Vet ej exakt vart olyckan skedde så kan inte svara om det var heldraget just där.. dock är vägen dragen på många ställen då sikten är dålig.
Han har kört om mig tidigare (jag höll hastigheten) när det har varit heldraget men jag körde då in på sidan så han behövde inte ut helt i andra filen.. det går fort när han kommer ..
Citera
Idag, 18:14
  #381
Medlem
liten.igelkotts avatar
Det är så tragiskt. Jag vem Jenny är litegrann. I min värld går hon under namnet Freja. Katarina känner jag till under namnet Bianca.

Du var saknad nu i helgen Freja. Vila i frid 💜
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in