Citat:
Ursprungligen postat av
Anders0311
Jag förstår faktiskt inte vad som är så svårt att fatta. Spelar man bara för storyn är man i grunden inte spelintresserat, utan filmintresserad. Dessa människor vill inte ha utmaning då de spelar, de vill ha en upplevelse.
De flesta spel som låtsas vara film är lätta av en anledning, för utvecklarna vet att målgruppen inte orkar sätta sig in i ett komplicerat system som exempelvis Tekken eller Monster Hunter. De vill bara njuta av filmen och göra val här och där.
Men jag tror jag trampade på en väldigt öm tå, då de flesta här verkar vara just filmintresserade snarare än spelintresserade. Och då gör Flashback som Flashback alltid gjort - kallar en dum i huvudet för att det känns bättre.
Bomberman har bättre spelmekanik än vilket Hollywood-spel som helst.
Fast om man föredrar att spela sig igenom en story framför att titta sig igenom den på film så är man väl spelintresserad snarare än filmintresserad oavsett vilken sorts spel du personligen gillar.
Jag personligen gillar både och, jag har tragglat mig igenom utmanande spel, speciellt på commodore 64-tiden då det inte gick att spara. Men jag gillar också en bra story som till exempel the last of us. Det kanske är så att du inte är en riktig gamer eftersom du inte kan uppskatta alla aspekter av spel.