Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-10-26, 20:43
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebogevo
Tack för tipsen. Köpte faktiskt Nibe och FTAI tidigare i veckan.
Vilken mäklare använder du för att köpa Kuros och STIF?

DeGiro ISK.
Citera
2024-11-04, 01:21
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Att investera hela sin portfölj i högvolatila aktier som man hoppas på ska fördubblas på kort tid är givetvis inte att rekommendera.

Däremot har jag själv vid sidan av en större och tryggare portfölj, en liten portfölj bestående av 10 förhoppningsaktier som jag anser har denna potential, men detta är alltså bara en liten krydda i portföljen och pengar som jag är beredd att förlora.

De 10 innehaven är;
1.Midsummer
2.Autostore
3.Humble Group
4.Doxa
5.Bredband2
6.Viaplay
7.Maven wireless
8.BHG
9. VEF
10. Scandinavian Astor group

Tanken här är att alla dessa enligt mig har möjlighet att gå 10x på sikt och det räcker att en av dem gör det för att min investering i denne portföljen ska gå på jämt ut...

Den större tråkigare gubbdelen av portföljen är förövrigt jämt fördelad mellan dessa 10 basinnehaven;
1. Axfood
2. Volvo lastbilar
3. Betsson
4. Handelsbanken
5. New wave
6. Creades
7. Bilia
8. Bahnhof
9. AQ Group
10. Nibe

Utöver det har jag en korg med Amerikanska och Globala fonder för att väga upp att alla mina enskilda innehav är svenska.
Senast redigerad av HyperboreanCREW-14 2024-11-04 kl. 02:20.
Citera
2024-11-08, 18:31
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Kuros Biosciences, precis nått break-even, har en bra produkt som är i paritet med BoneSupport AB
Gör en relativ peer analys och jämför market cap mellan bägge så kommer ni se potentialen. Kuros handlas till 1/2 av market cap jämfört med BoneSupport AB. Bonesupport AB är också ett fint bolag.

De har en existerande produkt som REDAN säljs så detta är inte den riskabla standard biotech aktien utan snarare Medtech.

Stif-france SAS har också en fin utveckling, tycka vad man vill om att el-bilar suger så kommer batteri-kapacitets behovet att öka framöver. Batterier kan explodera och spontan-antända och fatta eld. Stif-france SAS erbjuder en fin lösning för att förhindra detta.

Sezzle, en liten uppstickare i USA som har en värdering på runt 1miljard dollar, ska man tro inofficiella värderingssiffror (whisper-number) så ligger Klarnas nuvarande värdering på 6 miljarder dollar. Jag tror på fortsatt uppgång då deras omsättning ökar och ökar.

ARS Pharmaceuticals, enda i hela världen som fått en NASAL adrenalin sprutan godkänd i USA och EU, aka epi-pen. Denna håller jag under bevakning men rapporten kommer om ett par veckor, tror att de kommande kvartalen kan bli bra kassaflödesmässigt.

Nibe, marknaden är överdrivet negativ, omsättningstillväxten har börjat öka precis, en cyklisk trade men tror att vi kan få en fin squeeze om rapporten blir bra. Inte många katalysatorer men bör öka värderingsmässigt då uppvisar samma mönster som 2008 i omsättningen.

EDIT: Glömde.. Willis Lease finance corporation och FTAI aviation.

Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Tjena.

Har 200t som jag skulle vilja dubbla inom 1-2 år.

Ja tänker satsa i 4-5 olika aktier.

Frågan är bara vilka.

Kom med förslag.

Så nu har Sezzle gått upp runt 100% sedan jag skrev det där inlägget.
Köpte du på dig?
Citera
2024-11-08, 19:12
Medlem
Purpurhaegers avatar
Citat:
Så nu har Sezzle gått upp runt 100% sedan jag skrev det där inlägget.
Köpte du på dig?

Hehe, av de 20-talet tips han fick är Sezzle det enda som gått +100%, och detta är JUST NU - inte efter 2 år som han efterfrågade. Visst, hade han satsat allt i Sezzle och sålt idag skulle han varit hemma men så fungerar det tyvärr inte i verkligheten (såvida man inte har en tidsmaskin).

Utgå hellre ifrån att han hade fördelat kapitalet jämnt efter dina tips. Då hade han legat +10%? Inte illa på en månad men är ditt råd då att ta hem vinsten och vara likvid (hur länge?) eller ligga kvar?
Det är nu det visar sig om du hade tur eller om det var skicklighet
Citera
2024-11-08, 19:18
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purpurhaeger
Hehe, av de 20-talet tips han fick är Sezzle det enda som gått +100%, och detta är JUST NU - inte efter 2 år som han efterfrågade. Visst, hade han satsat allt i Sezzle och sålt idag skulle han varit hemma men så fungerar det tyvärr inte i verkligheten (såvida man inte har en tidsmaskin).

Utgå hellre ifrån att han hade fördelat kapitalet jämnt efter dina tips. Då hade han legat +10%? Inte illa på en månad men är ditt råd då att ta hem vinsten och vara likvid (hur länge?) eller ligga kvar?
Det är nu det visar sig om du hade tur eller om det var skicklighet

Alla råd jag gav är långsiktiga.
Ligg kvar i Sezzle. Det har fortfarande inte nått sin fulla potential.
Citera
2024-11-08, 19:20
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
När jag väl håller på kan jag tipsa om ett par nya aktier.

ADMA Biologics, Innodata, FreightCar America.
Citera
2024-11-08, 19:25
Medlem
Purpurhaegers avatar
Citat:
Alla råd jag gav är långsiktiga.
Ligg kvar i Sezzle. Det har fortfarande inte nått sin fulla potential.
Cool! Återkom vid Lucia med en ny sammanställning så ska jag försöka göra detsamma. Även mina tips har utvecklats rätt ok men det är lite för tidigt att sammanställa dem med tanke på att rapportperioden i Sverige inte är slut än, samt all turbulens kring USA-valet nyligen.
Citera
2024-11-08, 19:29
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purpurhaeger
Cool! Återkom vid Lucia med en ny sammanställning så ska jag försöka göra detsamma. Även mina tips har utvecklats rätt ok men det är lite för tidigt att sammanställa dem med tanke på att rapportperioden i Sverige inte är slut än, samt all turbulens kring USA-valet nyligen.

Nice, hörs snart
Citera
2024-11-08, 20:18
Medlem
ingetbranicks avatar
Logistea
RaySearch
Viaplay

Går väl inte att helt blunda för SBB heller, men de kan ju lika gärna gå i konkurs. 50/50 enligt DI-artikeln häromdagen. Viaplay gissar jag blir uppköpta med en fin premie, RaySearch +18 % i dag (räknar in det) och med fortsatt stor potential inom medicinteknik, Logistea undervärderat fastighetsbolag inom lager och logistik som är billigt i kronor räknat vilket kan underlätta kraftiga ökningar (börspsykologi).

Bubblare: Scandinavian Astor Group, försvarsteknik med radar i fokus, har en hel del namnkunniga förespråkare och om de bara får igång försäljningen kan aktien skjuta i väg norrut.

Skickar med en från USA också:

Steel Dynamics, kommer att gå som tåget nu när Trump ska bygga upp Amerika igen.
Senast redigerad av ingetbranick 2024-11-08 kl. 20:21.
Citera
2024-11-08, 20:59
Medlem
Välj något gruvbolag som är minst mid cap på någon lista som håller på att bygga en gruva som har plan at börja producera snart. Sätt något krav på att de ska vara lönsamma bortsett från att de just öppnat en ny gruva, ha bra ledning och sen bara köp. Vad kan gå fel🙃.

B2Gold har potential tex.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in