Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
Idag, 09:24
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VIP-BAKER-666
Det kan vara så, men vad jag förstår så har inga av hans syskon badrumsstolar, och hans föräldrar har bara en sån där duschstol som är ett hjälpmedel för de som har svårt att stå i duschen.

Men det kanske är något de hade när han var liten, vad vet jag. Dock är det en annan grej som jag reagerade på också. Bakom hans huvudgavel, stor fin huvudgavel i trä, står det en gammal, sunkig madrass mot väggen. Alltså mellan väggen och huvudgaveln. Jag frågade om den också, och han kallar den sin väggmadrass, ifall det skulle komma folk. Är det något som är vanligt?


Hahaha ni verkar så söta. Älskar att du inspekterar och ifrågasätter allt hans möblemang och han har konstiga ord för allt. Hade velat höra mer, du borde fortsätta uppdatera denna tråden
Citera
Idag, 09:49
  #50
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Har du mens eller?

Nej, det är askonstigt med badrumsstolar.

Aldrig sett. Generellt sett vill man ju ha så få möbler som möjligt i badrummet då det blir färre saker som kan få badrumsbakterier på sig.

Varför? Du gillar inte att städa eller?

Oftast är det väl äldre som har badrumsmöbler isf..
Citera
Idag, 11:09
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VIP-BAKER-666
Jag var hemma hos min parter och sov över i helgen. Döm min förvåning när jag skulle besöka toaletten och där fann två trädgårdsstolar i plast placerade mellan duschen och tvättmaskinen. När jag frågade min partner om vad grejen är med stolarna, svarade min partner "Det är badrumstolarna." Jag kände att jag behövde mer förklaring vad han menade med "badrumsstolar", då fick jag en kritisk blick från min partner och svaret "Det är badrumsstolar, man sitter i dem."
Jag har aldrig stött på detta fenomen, min partner påstår att det är en vanlig sak att ha i sitt badrum, vad säger ni Flashback, är det en vanlig sak? Har ni badrumsstolar hemma?
Vi har stol i badrummet, eller en pall rättare sagt, den sitter man i när man klipper tånaglarna.
Men två stolar, ska man sitta där och umgås?!
Citera
Idag, 11:37
  #52
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Varför? Du gillar inte att städa eller?

Oftast är det väl äldre som har badrumsmöbler isf..

Nej, jag städar vid behov och inte som hobby, precis som alla andra normala människor.
Citera
Idag, 11:40
  #53
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Nej, jag städar vid behov och inte som hobby, precis som alla andra normala människor.

Städar vid behov? En riktig skitgris alltså..
Citera
Idag, 11:43
  #54
Medlem
Jag har en sån där billig, rund plastpall från ikea med hål i. Tror dom är till för att ha i badrummet t.o.m?
Väldigt trevligt och användbart. När jag sitter och skiter (som just nu) så har jag laptopen på den och när jag duschar så ställer jag istället laptopen på toasitsen och sitter på pallen i duschen och kikar.
Citera
Idag, 11:46
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VIP-BAKER-666
...

Jag har aldrig stött på detta fenomen, min partner påstår att det är en vanlig sak att ha i sitt badrum, vad säger ni Flashback, är det en vanlig sak? Har ni badrumsstolar hemma?

Svar ja, normala människor har sittplats i sitt badrum i form av av en stol eller mer vanligt, en pall.
Hur mycket white trash är du på en skala?
Citera
Idag, 11:53
  #56
Moderator
rotadents avatar
Jag har också bara sett det i större badrum modell spa, där man kanske har en bastu eller så också. Jag har svårt att se vad jag skulle ha den till. Om jag behöver sitta ned i badrummet är jag så folklig att jag helt enkelt sätter mig på toalettlocket, alt. badkarskanten. Jag har nog aldrig bott någonstans där badrummet haft tillräcklig golvyta heller. I dagsläget är ett av mina badrum stort, men det finns ju inte plats för sittmöbler ändå.
Citera
Idag, 12:05
  #57
Medlem
FB-Wannabes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BinaryMachine
Svar ja, normala människor har sittplats i sitt badrum i form av av en stol eller mer vanligt, en pall.
Hur mycket white trash är du på en skala?
Då är det inte många normala människor på FB av svaren att dömma.
Behöver man sitta i badrummet, sitter man juh på wcstolen för tusan.
Citera
Idag, 12:33
  #58
Medlem
Om du har ett hyfsat stort badrum där en stol eller två får plats kan det vara sjukt najs!

Har tyvärr rätt litet badrum nu men får i alla fall in en stol. Sitter på den ibland för att umgås med make och barn när de badar badkar och jag inte har lust att vara med i badet. Eller när man borstar tänder och inte vill stå. Lägger kläder på den ibland när jag ska duscha eller bada. Lägger portabel högtalare på den när jag vill bada med musik.

Som du hör är tänkbara användningsområden obegränsade! Har man en gång börjat med badrumsstol är det svårt att återgå till en tillvaro utan den. 😸

Visst kan man man sitta på toalettstolen/lägga kläder osv på den om toaletten är inne i badrummet och inte separat. Men det är inte lika skönt och känns inte hygieniskt. Om man som jag har separata toaletter är badrumsstol nästan obligatoriskt för att kunna leva ett drägligt liv.
Citera
Idag, 13:32
  #59
Medlem
På vintern åker utestolarna in i badrummet och blir badrumsstolar. Jag fönar oftast håret i min stol eller sitter och rengör tänderna med eltandborste. Lägger även kläder och handdukar på den.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in