2024-10-14, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Det är ju typ detta som hämndspiralerna är just nu.
Och så hamnar oskyldiga i den också.

Det är bara så jäkla tragiskt och sant det du säger.
Men va fan, ponera det hade varit dina föräldrar/ditt barn - vem hade inte velat hämnas på kräket?

Eller nej, vet du vad, vi låter vår smutsiga lagstiftning sköta allt, och då ska GM få 1-3 års fängelse...
Citera
2024-10-15, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamedon
Det är bara så jäkla tragiskt och sant det du säger.
Men va fan, ponera det hade varit dina föräldrar/ditt barn - vem hade inte velat hämnas på kräket?

Eller nej, vet du vad, vi låter vår smutsiga lagstiftning sköta allt, och då ska GM få 1-3 års fängelse...
1-3år? nu är du alldeles för optimistisk. Gissar på att gm e så ung att..
Uppdragsgivaren däremot, är nog tilltäckligt gammal för fängelse?
Citera
2024-10-24, 11:44
Medlem
Har dykt upp något nytt ? Har dem förhört misstankarna?
Synd om små barns oskyldigt pappan.
Citera
2024-11-13, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
I LGH ovanför står ingen skriven enl. ratsit. Kan det vara någon med skyddad adress?

Den som utpekas här som ev. BO bor snett ovanför dem mördade mannens LGH.

Väl iakttaget. Och samtidigt skrämmande att du var ensam om att reflektera över detta.

I lägenheten ovanför den mördade mannen bodde (bor?) en familj som plötsligt behövde få skyddad adress. Ett par med ett mindre barn. Där kvinnan i paret sedan flera år är utsedd förvaltare (se nedan) åt en man i 25-årsåldern.
En 25-åring från Malmö som med all sannolikhet var den egentliga måltavlan….bortom vad andra gissat hittills.

Det ska mycket till innan en person får förvaltare. Men här är ett axplock från olika handlingar om 25-åringen: (namn borttaget)
Citat:
Enligt uppgift från socialtjänsten uppbär (…) insatser utifrån omfattande neuropsykiatriska
funktionsvariationer.
Citat:
Av läkarutlåtande för aktivitetsersättning vid nedsatt arbetsförmåga den 16 juli
2021 framgår bl.a. (…) har en intellektuell funktion liknande 11-12 år gamla barn. Han är hyperaktiv, har stora koncentrations- och uppmärksamhetsstörningar, har svårt att lära sig nya saker samt svårt att
planera och organisera sina aktiviteter.
Citat:
Under boendeplaceringarna har det kontinuerligt uppstått
situationer, bråk och konflikter, då (…) har svårt att förhålla sig till
andra medboende och till personal.
Citat:
Det är ostridigt att (…) tillhör personkretsen i 1 § LSS

Han har blivit satt som styrelseordförande i ett bolag som (av andra) töms på pengar. Och han har hur många domar på sig som helst. För stöld, ringa narkotikabrott, brott mot knivlagen med mera.
MEN….nu har det nått en helt annan nivå.
Han sitter häktad för, och har erkänt, mordbrand vid två tillfällen vid grannvillan till huset där en man sköts ihjäl i Skurup. OCH värre skulle det bli:

Så här sa åklagaren i YA den 8 september:

Citat:
– Han är delgiven misstanke för medhjälp till mord, berättar åklagare Tomas Olvmyr som leder förundersökningen.
Är han lika ung?
– Nej, det rör sig om en vuxen ung man.
Hur hittades han?
– Han greps kort efter mordet misstänkt i ett annat ärende och sitter alltså frihetsberövad, berättar Tomas Olvmyr som inte vill berätta vad det andra ärendet handlar om.

https://www.ystadsallehanda.se/2024-...vuxen-ung-man/

YA har senare kunnat avslöja att det var just mordbränderna hos grannen han först häktades för. Och då erkände han i alla fall fortfarande inte de nya misstankarna.)

Tillbaka till mordet på Serenadgatan.
25-åringen är skriven på en annan adress. MEN till följd av förvaltaren står det ”c/o Serenadgatan Lgh 1102” på en rad handlingar - och därmed drabbades inte bara en man som sköts ihjäl och hans familj, utan även en familj där kvinnan hade tagit på sig ett uppdrag ”i samhällets tjänst”.

Såklart kommer en del av er att tycka att jag gör fel som inte lägger upp handlingarna. Men jag tycker det är viktigare att visa på ett problem som jag nu har sett gång efter annan. De grovt kriminella utnyttjar inte bara barn som brister i förmåga utan använder sig även av funktionsnedsatta (tidigare benämnda utvecklingsstörda). Och eftersom jag väljer att lämna ut hans oförmågor finns det inte på kartan att jag även skriver ut hans namn.

Men här är i alla fall med all sannolikhet anledningen till dödssjutningen på Serenadgatan.

Fakta Förvaltare
* Om det inte är tillräckligt med en god man, kan tingsrätten utse en förvaltare för den som inte kan ta hand om sig själv eller sina tillgångar.
* En förvaltare är en tvångsåtgärd. Tingsrätten kan alltså besluta om förvaltare utan att den som behöver hjälp går med på det. Anhöriga måste inte heller hålla med om beslutet.
* Den som får en förvaltare förlorar rätten att själv ingå avtal eller hantera sina pengar. Det är i stället förvaltarens ansvar.
(Källa: domstol.se)
Citera
2024-11-13, 22:36
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Väl iakttaget. Och samtidigt skrämmande att du var ensam om att reflektera över detta.

I lägenheten ovanför den mördade mannen bodde (bor?) en familj som plötsligt behövde få skyddad adress. Ett par med ett mindre barn. Där kvinnan i paret sedan flera år är utsedd förvaltare (se nedan) åt en man i 25-årsåldern.
En 25-åring från Malmö som med all sannolikhet var den egentliga måltavlan….bortom vad andra gissat hittills.

Det ska mycket till innan en person får förvaltare. Men här är ett axplock från olika handlingar om 25-åringen: (namn borttaget)

Han har blivit satt som styrelseordförande i ett bolag som (av andra) töms på pengar. Och han har hur många domar på sig som helst. För stöld, ringa narkotikabrott, brott mot knivlagen med mera.
Han sitter häktad för, och har erkänt, mordbrand vid två tillfällen vid grannvillan till huset där en man sköts ihjäl i Skurup. OCH värre skulle det bli:

YA har senare kunnat avslöja att det var just mordbränderna hos grannen han först häktades för. Och då erkände han i alla fall fortfarande inte de nya misstankarna.)

25-åringen är skriven på en annan adress. MEN till följd av förvaltaren står det ”c/o Serenadgatan Lgh 1102” på en rad handlingar - och därmed drabbades inte bara en man som sköts ihjäl och hans familj, utan även en familj där kvinnan hade tagit på sig ett uppdrag ”i samhällets tjänst”.

Såklart kommer en del av er att tycka att jag gör fel som inte lägger upp handlingarna. Men jag tycker det är viktigare att visa på ett problem som jag nu har sett gång efter annan. De grovt kriminella utnyttjar inte bara barn som brister i förmåga utan använder sig även av funktionsnedsatta (tidigare benämnda utvecklingsstörda). Och eftersom jag väljer att lämna ut hans oförmågor finns det inte på kartan att jag även skriver ut hans namn.

Men här är i alla fall med all sannolikhet anledningen till dödssjutningen på Serenadgatan.

Fakta Förvaltare
* Om det inte är tillräckligt med en god man, kan tingsrätten utse en förvaltare för den som inte kan ta hand om sig själv eller sina tillgångar.
* En förvaltare är en tvångsåtgärd. Tingsrätten kan alltså besluta om förvaltare utan att den som behöver hjälp går med på det. Anhöriga måste inte heller hålla med om beslutet.
* Den som får en förvaltare förlorar rätten att själv ingå avtal eller hantera sina pengar. Det är i stället förvaltarens ansvar.

Grymt grävt, som alltid, mycket imponerande

Helt galet att en funktiondsnedsatt person som i det här fallet så hänsynslöst nyttjas av gängkriminella, det är så jävla vidrigt

Undrar just vem det är som anlitat honom för att utföra mordbränderna (försök till det i alla fall) i Skurup?
Citera
2024-11-14, 18:41
Medlem
K.Blomkvists avatar
Åklagaren fruktar hämnd efter felskjutningen i Malmö
Publicerad 14 nov 2024 kl 18.12

https://www.expressen.se/nyheter/sve...ingen-i-malmo/
Citera
2024-11-20, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist

Fakta Förvaltare

Imponerande gräv! Det här skulle alltså kunna vara skytten vid mordet på pappan i Skurup eller åtminstone en deltagare?
Citera
2024-11-20, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Imponerande gräv! Det här skulle alltså kunna vara skytten vid mordet på pappan i Skurup eller åtminstone en deltagare?

Tack!

Med all sannolikhet inte skytten, men har troligtvis varit behjälplig på något sätt.
Under förutsättning att jag är rätt på det såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in