Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-07, 15:56
Medlem
DragforADHDs avatar
Hej vad tycker ni om folk som skjuter fyrverkeri innan nyr och efter sjlva nyr?
Citera
2024-10-07, 16:01
Medlem
Vet inte hur det ser ut i resten av Sverige men hr skjuter Epa/Traktor snorisarna fyrverkerier ret runt.
Citera
2024-10-07, 16:09
Medlem
pn222jws avatar
Synd om hundar i ett tttbefolkat omrde.
Citera
2024-10-07, 17:42
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PickleJuice
Vet inte hur det ser ut i resten av Sverige men hr skjuter Epa/Traktor snorisarna fyrverkerier ret runt.
hr brjar dom smlla den 27 december nr fyrverkeri frsljningen brjar, och d smller dom till 10 januari ungefr
Citera
2024-10-07, 17:42
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Synd om hundar i ett tttbefolkat omrde.
Ja vissa tnker inte p det tyvrr.
Citera
2024-10-07, 18:46
Medlem
eltonkebabs avatar
Tycker det r helt okej utanfr ttbebyggt omrde i samband med t.ex. ett brllop eller liknande festlighet.
Citera
2024-10-08, 10:35
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Tycker det r helt okej utanfr ttbebyggt omrde i samband med t.ex. ett brllop eller liknande festlighet.
ja men precis
Citera
2024-11-26, 22:01
Medlem
I min stad s fr man endast smlla mellan 22-02 p nyr, men redan veckor fre nyrsafton s smller det p kvllarna, sjlv tycker jag det r mysigt faktiskt.. att det inte r s tyst liksom, men sjlvklart trkigt fr hundar och andra djur.

Jag r stor djurvn och har sjlv hund. Jag kan f skuldknslor faktiskt nr jag r ute o smller, drfr r jag noga att alltid gra det nra tolvslaget och s lngt ifrn husen jag kan vara.
Citera
2024-11-27, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
I min stad s fr man endast smlla mellan 22-02 p nyr, men redan veckor fre nyrsafton s smller det p kvllarna, sjlv tycker jag det r mysigt faktiskt.. att det inte r s tyst liksom, men sjlvklart trkigt fr hundar och andra djur.

Jag r stor djurvn och har sjlv hund. Jag kan f skuldknslor faktiskt nr jag r ute o smller, drfr r jag noga att alltid gra det nra tolvslaget och s lngt ifrn husen jag kan vara.

Du menar att du fr skuldknslor ver att du inte skottrnat din hund ordentligt?
Hundar som r vldigt rdda fr fyrverkerier r oftast (inte alltid) dligt trnade och det har ofta en grund i att garna sjlva ger ett nervst intryck eller gr in med instllningen att hunden "by default" skulle vara rdd nr det smller.
Citera
2024-11-27, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjevich
Du menar att du fr skuldknslor ver att du inte skottrnat din hund ordentligt?
Hundar som r vldigt rdda fr fyrverkerier r oftast (inte alltid) dligt trnade och det har ofta en grund i att garna sjlva ger ett nervst intryck eller gr in med instllningen att hunden "by default" skulle vara rdd nr det smller.

Ja s r det, men min hund bryr sig inte srskilt fr fyrverkerier, just eftersom vi inte gr panic mode nr det smller utanfr. S dr har vi tur..
Citera
2024-11-27, 20:36
Medlem
Sen s r det sklart skillnad p hund till hund, vissa r hel-lugna medan vissa det omvnda, trots trning. Men tyvrr s gr garna mer skada n nytta i dom hr fallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in