2024-10-12, 22:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Nej, men tidigare. Vilket Jimmie säkert hade koll på då Hedarv varit på både surströmmingskalas och glitterfester samt bröllop.

Eller BORDE haft. Har han inte haft koll på det så är det nästan ännu värre.
Men det är en helt anna sak. Att varken Åkesson eller SÄPO hade koll på vem han var är snudd på skandal. Att det fanns personer inom SDs organisation som kände till detta är ännu värre. Precis lika illa är det att det sitter muppar på Flashback och påstår att man "försvarar SD" när man påpekar att dom ljuger när dom påstår att Hedarv var bjuden och att han till Åkessons närmaste vänkrets. Han var inte bjuden. Så släpp det.
Citera
2024-10-12, 22:42
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettveken
Hedarv var vad jag förstått (men inte du) inte alls bjuden utan har kommit dit i egenskap av att han varit gäst till en person faktiskt blivit inbjuden. Enligt dom uppgifter som figurerar förhåller det sig dessutom på liknande sätt i samtliga dom fall där Hedarv närvarat. Man frågar sig i vilken mån det inte framstår som solklart även för mindre begåvade att Hedarv inte blivit inbjuden? Han var inbjuden som +1, säger du? Är det ditt bästa försök att åstadkomma en total kapitulation och bekräftelse på att du inte förstår ett dugg av vad du pratar om? Är du en sådan person som också får för sig att man kan "köra för fort när man håller hastighetsbegränsningen"? Eller, "Han tog tåget när han flög" "Han blev blind på öronen" "Antisemiten som älskade judar".

Du fattar fortfarande hur komplett fånigt det låter med "inbjuden som +1"? Är man +1 är man inte inbjuden, då är man gäst till den person som är inbjuden. Släpp det här nu.
Man bjuder inte en kompis exfru till sitt bröllop utan att var kompis med henne och är man kompis med någon så vet man vem den är gift med.
Citera
2024-10-12, 22:48
Medlem
Citat:
Som jag förstått det har han aldrig varit inbjuden utan alltid varit där som +1. Sedan ställer jag mig frågande till uppgifterna att han varit där som kvinnans respektive redan 2016, detta då Mattias Karlsson enligt egen uppgift blev dumpad 2018. Du kanske kan kolla dina uppgifter för kronologin verkar halta.
Om du brukar din hjärna lite bättre så förstår du det som står, han var Personligen inbjuden på dessa fester. Inget bihang. Detta var ju innan han blev tillsammans med MKs ex. Oavsett hur du vrider och vänder på det så SKA en partiledare inte umgås med gängkriminella, och många inom SD visste om det. Om de inte informerar sin partiledare om sådana saker bör de också få sparken! Är det ingen inom SD som tar ansvar för något? Men det är ju en efterhandskonstruktion att JÅ inte ”visste om det”. Han är osedvanligt ovetande så snart som det sker något inom partiet! Eller är han bara lite korkad…?
Citera
2024-10-12, 23:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Beiarn
Om du brukar din hjärna lite bättre så förstår du det som står, han var Personligen inbjuden på dessa fester. Inget bihang.
Han var inte bjuden. Att den saken skall vara så erbarmeligt svårt att fatta. Men det spelar tydligen ingen roll för någon som är vänsterbliven. Han var inte inbjuden. Han var gäst till den personen som blivit inbjuden.

Citat:
var ju innan han blev tillsammans med MKs ex. Oavsett hur du vrider och vänder på det så SKA en partiledare inte umgås med gängkriminella, och många inom SD visste om det. Om de inte informerar sin partiledare om sådana saker bör de också få sparken! Är det ingen inom SD som tar ansvar för något? Men det är ju en efterhandskonstruktion att JÅ inte ”visste om det”. Han är osedvanligt ovetande så snart som det sker något inom partiet! Eller är han bara lite korkad…?
Enligt uppgift har han aldrig varit bjuden utan vid samtliga tillfällen närvarat i egenskap av att vara gäst (+1) till någon som varit inbjuden. Släpp det här nu.
Citera
2024-10-12, 23:10
Medlem
Citat:
Han var inte bjuden. Att den saken skall vara så erbarmeligt svårt att fatta. Men det spelar tydligen ingen roll för någon som är vänsterbliven. Han var inte inbjuden. Han var gäst till den personen som blivit inbjuden.

Enligt uppgift har han aldrig varit bjuden utan vid samtliga tillfällen närvarat i egenskap av att vara gäst (+1) till någon som varit inbjuden. Släpp det här nu.
Enligt uppgift har han varit inbjuden Personligen! Jag bryr mig inte om dina påhittade uppgifter… Så då kan du släppa detta nu. Men t o m JÅ tycker ju att det är fel att umgås med gängkriminella, så då borde han, och de runt honom, ju ha bättre koll. Men min uppfattning är att alla (inklusive JÅ) visste, men brydde sig inte…De tror de är oantastliga, och de har ju makten över både Busch och Kristersson! Men att säga en sak och göra en annan fungerar inte för väljarna!
Citera
2024-10-12, 23:17
Avstängd
Citat:
Enligt uppgift har han varit inbjuden Personligen! Jag bryr mig inte om dina påhittade uppgifter… Så då kan du släppa detta nu. Men t o m JÅ tycker ju att det är fel att umgås med gängkriminella, så då borde han, och de runt honom, ju ha bättre koll. Men min uppfattning är att alla (inklusive JÅ) visste, men brydde sig inte…De tror de är oantastliga, och de har ju makten över både Busch och Kristersson! Men att säga en sak och göra en annan fungerar inte för väljarna!
Vilka uppgifter är det säger att han varit personligen inbjuden? Åkesson själv har redogjort för att han aldrig närvarat på annat vis än att ha varit där som gäst (+1) till någon som varit inbjuden. Vad du tycker eller vad din åsikt är kan vi kanske släppa nu ocj istället fokusera på vad som faktiskt är fallet; att han aldrig varit inbjuden. Att det här skall vara så svårt för vänsterblivna.
Citera
2024-10-12, 23:28
Medlem
Citat:

Det är ju detta som gör det så allvarligt- visste han och brydde sig inte eller visste han inte. Vilket är värst?
Citera
2024-10-12, 23:39
Medlem
Citat:
Vilka uppgifter är det säger att han varit personligen inbjuden? Åkesson själv har redogjort för att han aldrig närvarat på annat vis än att ha varit där som gäst (+1) till någon som varit inbjuden. Vad du tycker eller vad din åsikt är kan vi kanske släppa nu ocj istället fokusera på vad som faktiskt är fallet; att han aldrig varit inbjuden. Att det här skall vara så svårt för vänsterblivna.
Jaha, så du tror att han bodde hos JÅs ”nära anhöriga” när han skulle på dessa fester trots att han inte kände JÅ? (” – När Hedarv har varit i Sölvesborg har han bott hemma hos nära anhöriga till Jimmie. Han har varit tajt med familjen i många år”). Detta har inte JÅ förnekat heller. Undrar vem som borde rensa hjärnan från indoktrinering…
Citera
2024-10-12, 23:39
Medlem
greta75s avatar
Det jobbiga för Sd är ju att det finns så mycket att jobba vidare på för alla journalister. Möjliga uppslag nästa vecka:

- någon inifrån som golar till pressen om vilka bundisar Åkesson och mc-ledaren egentligen är.

- någon i mc-ledarens sfär som golar om olika dumheter han varit inblandad i mc-gängens tjänst.

- folk inifrån Sd som golar om andra kriminella kopplingar i Sd-organisationen

- kanske någon annan kriminell som var på bröllopet?

Jag gissar att reportrarna jobbar övertid just nu. Det är ett stort intresse och det det finns mycket pengar. Så vi har helt säkert fler komprometterande avslöjanden om det unkna partiet att vänta.
Senast redigerad av greta75 2024-10-12 kl. 23:48.
Citera
2024-10-13, 00:10
Avstängd
Citat:
Jaha, så du tror att han bodde hos JÅs ”nära anhöriga” när han skulle på dessa fester trots att han inte kände JÅ? (” – När Hedarv har varit i Sölvesborg har han bott hemma hos nära anhöriga till Jimmie. Han har varit tajt med familjen i många år”). Detta har inte JÅ förnekat heller. Undrar vem som borde rensa hjärnan från indoktrinering…
Med tanke på att Åkesson varken träffat den aktuella kvinnan eller Hedarv sedan 2018 förefaller det osannolikt att han skulle ha bott hemma hos någon anhörig. Då han enligt uppgift endast samtalat med Åkesson vid ett tillfälle upplever jag påståenden om att dom skulle vara "tajta" som något som ljugits ihop av något vänsterpack alternativt någon revanschsugen medlem i AfS. Var han "inbjuden" där också eller har du äntligen beslutat att släppa det?
Citera
2024-10-13, 00:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Det jobbiga för Sd är ju att det finns så mycket att jobba vidare på för alla journalister. Möjliga uppslag nästa vecka:

- någon inifrån som golar till pressen om vilka bundisar Åkesson och mc-ledaren egentligen är.

- någon i mc-ledarens sfär som golar om olika dumheter han varit inblandad i mc-gängens tjänst.

- folk inifrån Sd som golar om andra kriminella kopplingar i Sd-organisationen

- kanske någon annan kriminell som var på bröllopet?

Jag gissar att reportrarna jobbar övertid just nu. Det är ett stort intresse och det det finns mycket pengar. Så vi har helt säkert fler komprometterande avslöjanden om det unkna partiet att vänta.
Det finns tvärtom ingenting att jobba vidare med. Min gissning är att det inte dyker upp en enda uppgift som går att verifiera. Att osmarta fortsätter mala gammal skåpmat som att personen varit inbjuden är jag lika övertygad om. Personerna som maler den historien verkar nämligen inte så smarta. Nästa gång går dom på något som kablas ut av David Baas med orden "Expressen kan nu avslöja att en anonym uppgiftslämnare påstår att obekräftade uppgifter visar att Jimmie Åkesson har spelat klädpoker med Hedarv", och vänstermupparna spinner sedan loss på Flashback och hänvisar till uppgifterna som "fakta".
Senast redigerad av fettveken 2024-10-13 kl. 00:20.
Citera
2024-10-13, 00:16
Medlem
Är förvånad att folk vevar friskt att Åkesson inte har hängt och känner massvis med 1 procentare?
är allmänt känt att han supit med både Hells Angels och Red Devils medlemmar.......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in