Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-07, 16:54
Medlem
LifeSuckzs avatar
Har lnge viljat fasta i 14 dagar eller mer. Har mnga gnger gjort det i 5-6 dagar men aldrig mer. Men nu ska jag ge det ett riktigt frsk. Har ftt 2 veckor ledigt s det blir perfekt tid att gra detta nu.

Jag kommer skriva lite hr varje dag hur jag mr. Jag gr det hr frmst fr att bli lite friskare. Och fr att ta det av alla nyttigheter kroppen fr.

Lite info om mig. Jag r en ganska lng kille men spinkigt muskuls byggd. Vikt just nu r 75kg.

8/10 - 21/10
Citera
2024-10-07, 17:06
Medlem
Frst och frmst s trodde jag att du skrev Dry FISTING 12 days 🤣🤣🤣! Hade varit mer intressant kanske? OT s tycker jag att det r en skit dlig id! Det r inte nyttigt att fasta!
Citera
2024-10-07, 19:35
Medlem
Klas-Vegass avatar
Lycka till. KLarat 48 timmar som mest men jag har ju inte varit motiverad utan bara testat. (jag skulle ta en gng om dagen var mlet men jag fortsatte en dag till )
Citera
2024-10-07, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LifeSuckz
Har lnge viljat fasta i 14 dagar eller mer. Har mnga gnger gjort det i 5-6 dagar men aldrig mer. Men nu ska jag ge det ett riktigt frsk. Har ftt 2 veckor ledigt s det blir perfekt tid att gra detta nu.

Jag kommer skriva lite hr varje dag hur jag mr. Jag gr det hr frmst fr att bli lite friskare. Och fr att ta det av alla nyttigheter kroppen fr.

Lite info om mig. Jag r en ganska lng kille men spinkigt muskuls byggd. Vikt just nu r 75kg.

8/10 - 21/10
jag hade definitivt inte rekommenderat att frska klara sig utan vatten/vtska mer n kanske 3 dagar eftersom det kan innebra din dd, d det redan finns exempel p religisa utvare som dtt av detta.

sjlv har jag som lngst klarat mig p enbart vatten och salt i ca 30 dagar, det var under hela februari + dagar in i mars tidigare i r. jag blev rtt mager men ville tangera Jesus 40 dagars fasta, men nr jag fick sura uppsttningar regelbundet mot slutet och riskerade andningsproblem av detta s brjade jag ta igen, d.v.s. ha absolut vatten tillgngligt ifall du spyr upp all magsaft efter ett tag (kanske dag 24? fr mig), eftersom magsyran fr andningsvgarna att lsa sig(!) och man kan tro sig kvvas till dds om inte man har vatten att svlja sig ren med.
Senast redigerad av dreff 2024-10-07 kl. 21:27.
Citera
2024-10-08, 08:55
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifeSuckz

8/10 - 21/10

Varfr?

1. Vilka frdelar tror du att torrfasta har, som du inte fr vid vanlig fasta?
2. Du skriver att du r spinkig, men inte hur lng du r. Hur lng r du? Fasta med vtska under 12 dagar r normalt inte farligt fr en frisk individ (ven om det kan vara bra att komplettera med salt och vitamin B1, fr att skra upp ifall man gick in i fastan med brist). r man dock redan "spinkig" r risken fr olika brister frsts strre.
3. Inser att det r en verhngande risk att du dr om du inte dricker ngot p 12 dagar? Om du verlever kommer du skada din kropp rejlt. Det r en enorm stress fr kroppen att utst en s pass akut vtskebrist.
Senast redigerad av Stygotius 2024-10-08 kl. 08:58.
Citera
2024-10-08, 12:27
Medlem
Hurt-kes avatar
Du kommer troligen att d. Man klarar sig normalt sett inte s lnge utan vatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in