Igår, 20:02
Medlem
Jag tycker att det var roligt att se denna tävling, mycket fart och intensitet inför jublande publik på Stockholms stadion, och åkarna verkade uppskatta tävlingen.
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Den så kallade "Skidskyttekampen". Skidskyttets framtid enligt Ferry med elektroniskt skytte och inga läskiga vanliga skott.
https://www.svtplay.se/video/jE4R23v...isa&position=1

Såna här jippon och inga riktiga skott tackar jag nej till, totalt meningslöst.
Citera
Igår, 20:10
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Den så kallade "Skidskyttekampen". Skidskyttets framtid enligt Ferry med elektroniskt skytte och inga läskiga vanliga skott.
https://www.svtplay.se/video/jE4R23v...isa&position=1

Såna här jippon och inga riktiga skott tackar jag nej till, totalt meningslöst.
Mona sa att det var samma ammunition som vid vanligt skidskytte. Det är bara tekniken att läsa av träffytan som är elektronisk.
Men var en rätt kul tävling ändå, nice för Finland att vinna idag.
Citera
Igår, 20:15
Medlem
Skidskyttekampen riktigt kul att titta på, med lite tuffare bana så kan detta vara ett framtida koncept som kompletterar de vanliga tävlingarna eller ersätter distansen. Det blir en sprint på riktigt med riktigt hög intensitet "sprint" som det kallas idag är ingen sprint det är ett distanslopp med två skjutningar.
Tror det kan driva upp skjuttempot hos skyttarna och det borde gå att skjuta snabbare än vad de gör idag då många lägger bort tid på att känna efter, kika på tavlan först innan de börjar sikta osv.

Tycker också det var ett lyft med elektroniska mål då ser man exakt var de träffar. Kanske en vettig medelväg istället för att gå över helt till elektoniskt.
Senast redigerad av Rotel Igår kl. 20:17.
Citera
Igår, 21:58
Medlem
Många som sköt på samma prick när de bommade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här