2024-10-08, 07:23
Finns det planer för bra tv-serier som kommer komma i framtiden? Särskilt svenska tv-serier, både reality och dokusåpor.

Det kan vi diskutera om i denna tråden, vilka dokusåpor och reality tv-serier kommer komma på framtiden, som du gillar är intresserad utav?
Citera
2024-10-08, 08:21
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePuzzle
Finns det planer för bra tv-serier som kommer komma i framtiden? Särskilt svenska tv-serier, både reality och dokusåpor.

Det kan vi diskutera om i denna tråden, vilka dokusåpor och reality tv-serier kommer komma på framtiden, som du gillar är intresserad utav?

Det är ytterst tveksamt att de kommer produceras något bra svenska som inte kommer vara totalt ultra-woke. Senast något bra svenskt sändes var Hjälp på TV4 och det var 2007-2009

I reality finns väl ingenting bra .. Big Brother när det kom med en uppsjö av alkohol fungerade men sen ströps det och BB vart ett piss-program .
Citera
2024-10-08, 09:17
Medlem
Bra tv-serier -svenska?

Det nar väll inte gjorts någon bra tv serie sen solsidan & den där morran serien.

Så jag förstår verkligen inte alls vad TS pratar om..
Citera
2024-10-08, 09:40
Medlem
fjollciggs avatar
Om en månad kör SVT igång sin dramaserie om Pirate Bay!

Citat:
”Som advokat Monique Wadsted syns Helena Bergström. Hon minns Pirate bay-målet och de känslor hon då hade som aktiv skådespelare: att sajten var ett hot mot filmbranschens intäktsmöjligheter.

– Det var och är ett enormt hot. Vi som gör film och tv måste ju kunna leva på vårt jobb. Men man vacklar när man ser serien, för där ser man hur det utvecklats mer till den streaming vi ser idag, där man betalar.”

Första avsnittet sänds 8:e november.

Källa: https://www.svt.se/kultur/sa-blir-ko...sidor-har-ratt

Senast redigerad av fjollcigg 2024-10-08 kl. 09:58. Anledning: Kom för fort
Citera
2024-10-08, 10:12
Medlem
drinksareonmes avatar
Ska tydligen börja en ny serie
På tv4 nästa vecka en sorts överlevnads dokusåpa. Robinson ska den heta.
Citera
2024-10-08, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Om en månad kör SVT igång sin dramaserie om Pirate Bay!

Första avsnittet sänds 8:e november.

Källa: https://www.svt.se/kultur/sa-blir-ko...sidor-har-ratt

Spännande kommentar:

"Vi som gör film och tv måste ju kunna leva på vårt jobb."

Ger inte jobbet pengar byt jobb. Soc skulle ju asflabba om du kom "jag är grodgranskare & kan inte överleva på mitt jobb"
Citera
2024-10-08, 11:10
Medlem
kalkryggars avatar
TS har alltså idag startat en tråd och nu står det avslutat konto. Vad är detta?
Känns ju meningslöst att svara i tråden.

Men men... Jag har inte sett någon reality/doku på många år förutom Gifta vid första ögonkastet. Den gör de så att den blir otroligt seg av någon anledning.

Det jag skulle vilja ha är rena spelserier. Men kan inte komma på att jag sett någon bra på långt över 10 år som är svenskproducerat.
Citera
2024-10-09, 10:43
Avstängd
Outlander s7 part 2 november
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här