• 1
  • 2
2024-10-08, 22:10
Medlem
morgonstjaernans avatar
Risken finns att de flaggar ditt konto, bättre att spendera kontanterna om du kan.
Citera
2024-10-08, 22:56
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wygesa
De är värdelösa där. Spendera dessa pengar när du handlar på mataffären. Då får du mer pengar över på vanliga bankkontot. Jag vet inte vad du har. Är det 80 000 kr så har du blivit av med dessa på 2-3 år endast på livsmedel. Och då har du inte slösat pengar utan endast lagt de på saker som du ändå spenderat på (men på bekostnad av lägre saldo på kortet).

Du kan lite då och då sätta in mindre summor på insättningsbakomaten. Men inte så att du är nära gränsen för maxbeloppet och inte för regelbunde.t

Ja precis, det är det jag gör nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Har du ingen vit inkomst alls? Ett annat förslag förutom att handla med kontanter på ICA är att betala hyran kontant. Man skall tydligen kunna göra det via Direkten fortfarande. Känns ganska riskabelt att fortsätta sätta in kontanter i den här takten.

Yea sätter inte in mer nu!
Citera
2024-10-09, 18:41
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
men saldot på banken förblir det samma, det ökar ju inte.

Inte i rena kronor men jämfört med en månad utan dessa kontantinköp kommer tillgängligt belopp att vara högre varje dag när köpen betalas med kontanter än en månad där allt betalas med kortet?

Exempel, jag får 5000:- i kontanter av någon anledning. Betalar köp kontant till dessa pengar är slut och börjar därefter betala med kort.

Om inget annat ändras bör jag då ha 5000:- mer kvar på kontot i slutet av månaden än vad jag normalt har?

Detta kan jag spendera eller spara utan frågor då pengarna kommer från min inkomst och alltså är "vita"?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in