Citat:
Ursprungligen postat av
Zitt
Du har rätt i att det är enkelt att göra denna app webbaserad. Jag skulle föreslå att TS gör en Progressive Web App (PWA) alltså en webbsida som går att installera som en app då slipper man också allt det strul som appstore och google play innebär.
Hade även jag rekommenderat PWA men de flesta vet inte vad det innebär eller hur man 'installerar' en sådan
Citat:
Ursprungligen postat av
p00nino
Låter som en ganska trivial app. Men förmodligen enklare att koda skiten i HTML/JS som en hemsida, istället för att göra en "app" (i t.ex. Swift).
Är det viktigt att det är just en mobilapp?
Inte en chans att du behöver betala
500.000 kr iaf
edit: Gjorde denna i HTML med hjälp av MS copilot (tog ca 15 sekunder att generera):
https://ibb.co/Dp2r6Nj
Något sånt eller?
Visserligen håller jag med om att det simpla koncept TS föreslår inte kommer gå på några 500k, men vill man ha den typen av fluiditet en (web/native) app erbjuder FE-mässigt krävs en del arbete. Att Microshit copilot proomptar fram en superenkel startmall är en femma, men att göra en fungerande app är en helt annan.
Säg simpel funktionalitet med antingen webbnotiser (vem fan accepterar ens dessa) eller automatiserade email och halvfattig design (som de flesta WP-baserade 15-25k hemsidor) och en väldigt simpel dashboard. Alltså det bör kunna gå relativt billigt, men vill han ha en förädlad app som känns riktigt nice då får han räkna med att ge uppåt en 25-50