2024-10-08, 14:22
Medlem
mrgangster655s avatar
Tja jag tänkte en basic app för att få fram priser. Just nu jobbar jag på ett företag som köper och säljer metall skrot. Det är brandad varor som köpes exempel bland frag skrot. Pris 2 kr kg etc etc. Jag vill ha en admin panel där jag kan gå in och Ändra priser veckovis och alla skall få en notis när priset uppdateras. Finns det bra företag som kan programmera sådan app och isåfall vad är rimligt att betala för en sådan tjänst
Citera
2024-10-08, 14:32
Medlem
Titeln säger "Hur gör man egen app" , och nu vill du köpa en, du får bestämma dig ?
Citera
2024-10-08, 14:44
Medlem
mrgangster655s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av level42
Titeln säger "Hur gör man egen app" , och nu vill du köpa en, du får bestämma dig ?
Både och finns det enkel alternativ så gör jag men finns inte det köper jag
Citera
2024-10-08, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrgangster655
Tja jag tänkte en basic app för att få fram priser. Just nu jobbar jag på ett företag som köper och säljer metall skrot. Det är brandad varor som köpes exempel bland frag skrot. Pris 2 kr kg etc etc. Jag vill ha en admin panel där jag kan gå in och Ändra priser veckovis och alla skall få en notis när priset uppdateras. Finns det bra företag som kan programmera sådan app och isåfall vad är rimligt att betala för en sådan tjänst
Det kostar över 50 000kr skulle jag säga. Det kanske är bättre att göra det via hemsida. Det känner jag folk som kan göra och dem tar runt 20 000kr med webb-aviseringar.
Citera
2024-10-08, 15:11
Medlem
mrgangster655s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Det kostar över 50 000kr skulle jag säga. Det kanske är bättre att göra det via hemsida. Det känner jag folk som kan göra och dem tar runt 20 000kr med webb-aviseringar.
O fan så pass mycket
Citera
2024-10-08, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrgangster655
O fan så pass mycket
Det finns säkert andra som har andra priser så ta det inte som att det måste kosta det jag beskrev.
Citera
2024-10-08, 17:34
Medlem
Damen101s avatar
Det är relativt billigt att få en app, allt ifrån 25 000 till 500 000kr beroende på hur avancerad appen ska vara. Googla runt och köp en app tillverkning.
Citera
2024-10-08, 18:52
Medlem
p00ninos avatar
Låter som en ganska trivial app. Men förmodligen enklare att koda skiten i HTML/JS som en hemsida, istället för att göra en "app" (i t.ex. Swift).
Är det viktigt att det är just en mobilapp?

Inte en chans att du behöver betala 500.000 kr iaf

edit: Gjorde denna i HTML med hjälp av MS copilot (tog ca 15 sekunder att generera):
https://ibb.co/Dp2r6Nj

Något sånt eller?
Senast redigerad av p00nino 2024-10-08 kl. 19:00.
Citera
2024-10-08, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p00nino
Låter som en ganska trivial app. Men förmodligen enklare att koda skiten i HTML/JS som en hemsida, istället för att göra en "app" (i t.ex. Swift).

edit: Gjorde denna i HTML med hjälp av MS copilot (tog ca 15 sekunder att generera):

Något sånt eller?
Du har rätt i att det är enkelt att göra denna app webbaserad. Jag skulle föreslå att TS gör en Progressive Web App (PWA) alltså en webbsida som går att installera som en app då slipper man också allt det strul som appstore och google play innebär.
Citera
2024-10-08, 23:19
Medlem
mrgangster655s avatar
Citat:

Något sånt eller?
Ja typ en sådan fast jag skall enkelt komma åt så jag kan ändra priserna och så det blir en mobil version av det hela
Citera
2024-10-09, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zitt
Du har rätt i att det är enkelt att göra denna app webbaserad. Jag skulle föreslå att TS gör en Progressive Web App (PWA) alltså en webbsida som går att installera som en app då slipper man också allt det strul som appstore och google play innebär.
Hade även jag rekommenderat PWA men de flesta vet inte vad det innebär eller hur man 'installerar' en sådan

Citat:

Något sånt eller?
Visserligen håller jag med om att det simpla koncept TS föreslår inte kommer gå på några 500k, men vill man ha den typen av fluiditet en (web/native) app erbjuder FE-mässigt krävs en del arbete. Att Microshit copilot proomptar fram en superenkel startmall är en femma, men att göra en fungerande app är en helt annan.
Säg simpel funktionalitet med antingen webbnotiser (vem fan accepterar ens dessa) eller automatiserade email och halvfattig design (som de flesta WP-baserade 15-25k hemsidor) och en väldigt simpel dashboard. Alltså det bör kunna gå relativt billigt, men vill han ha en förädlad app som känns riktigt nice då får han räkna med att ge uppåt en 25-50
Citera
2024-10-29, 16:49
Medlem
bithaxs avatar
Så vill du att appen ska hämta priser åt dig, och vart ifrån ska den få den datan? Du säger också att du vill kunna uppdatera priser själv. Förklara hur du tänker att det ska fungera.

Om du tar in en senior utvecklare så får du betala en hel del för att denhär personen ska vara psykolog åt dig och ta reda på vad du egentligen vill ha.

Ofta kostar det runt 900 kr timmen ex moms.

Om du vet exakt vad du vill bygga och hur så kan man köpa det från indien för några hundralappar. Men du kommer få nått som dom har gjort med chatgpt typ. Se det som en prototyp som du kanske kan bygga vidare på. Du kommer förmodligen inte att bli nöjd med den lösningen.
Senast redigerad av bithax 2024-10-29 kl. 16:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in