Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Och hur många homosexuella, knarkare, regimkritiker, misstänkta israelsympatisörer tror du blivit avrättade av Hamas de senaste 30 åren? Mindre än 30k? Ge mig en siffra så jag bara får se vad du tror?
Nej Israel har inte något sådant ansvar för den palestinska civilbefolkningen.
Vi är båda helt överens om att Hamas är en terroristorganisation, att hamas är allt annat än en organisation som präglas av medmänsklighet, respekt för mänskliga rättigheter eller ens nästan demokratisk. Jag skulle gärna kalla dom för ett vidrigt rövarband.
De som bor inlåsta i Gaza har, i många fall, gjort det sedan 1948, israel har ibland hävdat att Gaza är deras. Det var Israel som fördrev palestinierna från deras hem i de historiskt intressanta delarna av området så att man kunde återupprätta kung Davids land. Ja, du hör, religiöst knaseri på hög nivå. Men kontentan blev att genom våld, hot om våld och rykten om kommande våld fick man över en halv miljon människor att fly. De flesta till Gaza. Sedan har Israel haft folket inspärrat där utan möjlighet att få till ett liv. Man har terroriserat befolkningen systematiskt, det har det vittnats om från Israelisk sida många gånger. Så nog har Israel ett ansvar för människorna som bor i det område de blev instängda i.