Citat:
Ursprungligen postat av
Glödskal
Och ett minus.
Jag köpte en refurb och fick Windows 11 home istället för utlovade Professional. Något nätverksort med blutetooth fanns inte heller som utlovat. Det blev lite mejlkonversation innan saken löste sig. I det stora hela är jag väl nöjd trots allt.
Jag slår vad om att Age of Empires 2 och Diablo 2 rullar på ganska bra på din maskin. Vad mer behöver man?
Well, jag köpte den för CAD.
Har en liknande, 7760, på jobbet, men den är ett as att bära runt på. (och 35000 i nypris, puh)
Vet inte vad quadro-kortet motsvarar i vanligt geforce-kort, men jag spelar inte moderna spel direkt, eller då inte på laptop iaf. Men bara därför så borde jag försöka dra igång GTA5 eller nåt, bara för att se vad som händer.
Emulatorer snurrar dock på fint, PPSSPP kan man dra upp så det blir både snyggt och snabbt.
Fått för mig att i en Dell får man bluetooth från nätverkskortet, så isfåfall är det jobbigt om det saknas. I mitt fall finns ingen nätverksport heller, wifi är ett måste, eller koppla till docka då.
En till nackdel är laptop+linux+nvidia=skräp. De verkar skita i linux-folk i allmänhet på nvidia, laptop-folk i synnerhet. jag har precis fått till acceleration i Linux, men det är inte automagiskt som i windows.
Sen vet jag inte om AMD finns i nån CAD-laptop, spelar iofs mindre roll för mig, jag kör nog ändå Dell pga utrustningen jag kan dela med jobbdatorn.