Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 10:58
  #241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Är absolut ingen ”osäker uppgift”, det är en av dom som driver butikerna, finns även en i Skärholmen eller om det är Liljeholmen C, eller åtminstone fanns, om den nu är kvar.
Han sprang ur butiken direkt han hörde skotten och var en av dom första på plats eftersom han var rädd att det var någon från hans familj som hade blivit skjuten.




Men informationen om exakt detta finns ju redan i tråden, det har diskuterats i flera inlägg.
I diskussionen där finns även länkat till en annan tråd där butiken och dess ägare diskuteras mer ingående så hänger inte med, varför frågar du efter samma information igen?

Sökfunktionen fungerar utmärkt för mig åtminstone så den verkar det inte vara fel på heller 🔍 ..?


Tack för rättelsen. Jag angav bara vad som stod i en nyhetsblogg som kanske inte var så välinformerad.

Sedan var det iofs inte mig personligen du var irriterad över, vad gäller att inte använda sökfunktionen. Jag sökte dock igår på ”godis”, ”godisaffär”, ”godisbutik”, ”kiosk” etc utan att hitta något i tråden. Efter att du skrivit ditt inlägg så läste jag tråden från början ännu en gång och hittade inlägget om Godisparadiset (och inläggen därefter). Som ny medlem här är det heller inte alltid så lätt ha koll på forumets alla funktioner.

Men det är väl ännu bara spekulationer att ägarna till godisbutiken ska vara inblandade?
Citera
Idag, 00:12
  #242
Medlem
jori9900s avatar
Finns det inte kameraövervakning i foodcourten? Borde finnas lite videos på detta tycker man.. Och folk har väl kameror nuförtiden
Citera
Idag, 10:41
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Ägare: Önder ”Ögat” Yildiz som bland annat fick tio år samtidigt som hans bror Özcan fick livstid för mordet på en 19-åring på Rinkeby Tunnelbaneststation 2002. Deras bror Orhan & kusin Ayhan Yildiz dömdes också för mordet.

Fler har skrivit om familjeklanen i tråden så gör inget långt inlägg här. Kriminell släktklan från östra Turkiet. Ca 300 släktmedlemmar bär namnet huvudsakligen bosatta på Malmvägen som utgörs av 10 höghus och några låghus vid Sollentuna station. Släktklanen har dominerat kriminaliteten i Sollentuna sedan 1970-talet och fortsätter göra det. Flera ur den yngre generationen har dömts för grova vålds-, vapen- och narkotikabrott sista åren. Bland annat dömdes några efter att Turebergsnätverket inrättat en brottscentral och skjutbana i en av källarna på Malmvägen 2022. De borde vara ute snart om de sköter sig på kåken, sex män fick 4,5 år vardera, då var det för grovt vapenbrott.

Fast det där stämmer väl inte; det är en syrian som äger godisbutik.
EDIT: jag har fått det om bakfoten - trodde ägaren var en annan person men efter lite research ser jag vem ägaren är. Sorry.
__________________
Senast redigerad av Car0lasfitta Idag kl. 10:46.
Citera
Idag, 14:37
  #244
Medlem
Titsdontlies avatar
”Foodcourt”

Finns typ bara pong och 2 till ställen.

Den de sägs de sköts på är igenbommad nu vågar inte de öppna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in