Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-10-10, 02:36
  #13
Medlem
smaksattsaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerMedeltid
Det är ändå lustigt att de kallar sig liberaler, när de är lika stora förbudsivrare som sossarna och resten av vänstern. Hur är det liberalism, att kvinnor inte får bestämma själva vad de gör med sina kroppar? Att vänstern står för såna åsikter kan jag i alla fall förstå, de utgår från en samhällssyn där staten äger medborgarna.

Det var bättre när de kallade sig Folkpartiet, för vissa av dem var i alla fall folk, jag har svårt att kalla någon där för liberal.

Kvinnor får bestämma, men män får inte välja att våldta för pengar. Därav ligger skillnaden.
Citera
2024-10-10, 08:28
  #14
Medlem
GregerMedeltids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaksattsak
Kvinnor får bestämma, men män får inte välja att våldta för pengar. Därav ligger skillnaden.

Så kvinnor får välja, men om de väljer fel så har de blivit våldtagna? Som sagt, jag kan förstå att vänstermänniskor resonerar så, de har aldrig brytt sig om personliga friheter på något sätt, men jag kan inte se hur man kan kalla det liberalt. Det är bokstavligen att bestämma över kvinnor baserat på sin egen moral. Hur är det annorlunda än som i t.ex. Saudiarabien förbjuda utomäktenskapliga samlag eller att lämna hemmet utan burka?
Citera
2024-10-10, 11:50
  #15
Medlem
Hur kan man som minster gå ut att säga något sånt?

Checkar inte någon hennes uttalande innan hon går ut med det? Pöblen svenska folket håller inte med henne.

Vad vinner hon på uttalandet?

Borde inte politiker vara positiv till att man ska kunna argumentera och prata med människor med olika åsikter?
Citera
2024-10-10, 11:53
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Bra replik från Åsa Linderborg, sedan spelar det säkert roll i att Åsa som gammal kommunist hatar Liberalerna och alla Tidöpartier, men oavsett rätt i sak.

Är Brandão Jönsson rökt för evigt nu?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...randao-jonsson

Exakt så skulle det hanteras.

Åsikterna måste kunna ventileras, om Aschberg hade varit programledare så hade han argumenterat ner Henrik. Sen gått vidare.
Citera
Idag, 17:10
  #17
Medlem
Ghibellinos avatar
Haha, otippat att landets "liberala" parti inte vill försvara rätten att framföra av en avvikande åsikt.

Så alla ni försvarare av liberalismen, fortsätt stödja L.
Citera
Idag, 17:17
  #18
Medlem
Duvlorts avatar
Inte konstigt att L tappar medlemmar, på fyra år har man tappat 30 %.
9799, inget annat riksdagsparti har så få medlemmar.
Kanske inte så konstigt med sådana politiker som Paulina?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in