2024-10-14, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Jag uppfattar hela wokegrejen som hyckleri. I vart fall när det kommer "uppifrån", vilket det oftast gör.

Det gör inte jag, jag har full förståelse för att man vill positionera sig själv både som inkluderande såväl som att nå nya kundgrupper. Däremot är man väldigt inkonsekvent i hur det görs.

Vit kvinna med svart man, absolut. Vit man med muslimsk kvinna, helt uteslutet. För mig är det här som den stora fegheten ligger, man sållar mygg och sväljer kameler.
Citera
2024-10-14, 14:59
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
Åhléns huvudägare Ayad al-Saffar tycker att reklamen på varuhuset blivit för ”woke” och menar att kunderna inte känner igen sig.

Det ska han ändra på.

– Det låter kanske rasistiskt men det är det inte för det är vanlig enkel marknadsföring, säger ägaren till EFN.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...i-mindre-woke/

Äntligen, eller?

Åhlens under hans ledning är något helt annat än under Axfood och Antonia.

Alla minns väl Åhlens lucia kampanj 2016 och deras dåvarande marknadschef Lina Söderqvist.
Vilket stolpskott det var. Stora förluster år efter år.

Sen gick hon till RNB med samma resultat. Röda siffor år efter år.

Oklart vart kärringen håller hus nuförtiden. Skvatt galen var hon i alla fall.
Citera
2024-10-14, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Ja utfallet av att de allierade vann visade sig ju vara strålande…

Ja det tycker jag absolut.
Men jag kan förstå att den som vill stå under pekingstyre ser annorlunda på saken.
Senast redigerad av Varglig 2024-10-14 kl. 18:38.
Citera
2024-10-14, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Ha ha reta? Jag skrattar bara. En neger, en blond kvinna och ett mulatbarn i matreklam, två bögar som ska låna till bostad i bankreklam, två flator som försöker få ihop ngn möbel i inredningsreklam. Ger mig alltid gott skratt. Totalt påhittat. Inget som jag träffar eller träffade i verkligheten!

Lite som TV-serier med någon familj som liksom inte går ihop. Man tittar och försöker förstå vem som är dotter, son, broder, syster, fader, moder. Sedan skakar man på huvudet, ler åt tramset och stänger av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in