Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-12, 21:19
Medlem
klemenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastardo
På ett hockeyforum, i en sport där de flesta större städerna är representerade. Men bra poäng, lille vän! Stockholm kan fortsätta pressa upp huvudet i sin egen röv och kräva representation. Vi klarar oss bra utan er.

Gbg här min "vän". Men fortsätt gärna att inte läsa igenom trådar. Det ökar underhållningsvärdet på dina inlägg.
2024-10-12, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Tycker du att det är OK att tackla en ICKE puckförande så hårt i sargen?
Det har det aldrig varit för andra lag....

Han är FBK:are.
De ser aldrig sina egna spelares tveksamheter.
Personligen tycker jag att det är på tiden, att FBK:s grisspel beivras. Äntligen!!!, som han Fylking sa.
2024-10-12, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 019hotboy
Färjestad grymt skickliga att ligga på gränsen hela tiden. Klubbar på handskarna, drag i tröjor mm. När Örebro fattar galoppen efter halva matchen och svarar med samma mynt. Då börjar fbk gråta och Tomasek misshandlar barn.
Men skyll på domaren

Känns som du är part i målet lille vän!

Oansvarigt av plastklubbens tränare att ta ut barn till A-laget!
2024-10-12, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beechrider
Han är FBK:are.
De ser aldrig sina egna spelares tveksamheter.
Personligen tycker jag att det är på tiden, att FBK:s grisspel beivras. Äntligen!!!, som han Fylking sa.

De har tagit upp det internt!

Du är inte rätt person att yttra dig om grisspel! Spegel spegel på väggen.....

"Grisspel"? Njaa, för många utvisningar ja! Men märkligt att de får så få med sig! Det verkar vara ok att haka, dra och grisa mot deras spelare!
Senast redigerad av Palkranen 2024-10-12 kl. 21:32.
2024-10-12, 21:34
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klemenza
Gbg här min "vän". Men fortsätt gärna att inte läsa igenom trådar. Det ökar underhållningsvärdet på dina inlägg.

Vem orkar bry sig om var du är ifrån. Det är du som "tjötar" om Stockholm, kära blivande nobelprisvinnare.
2024-10-12, 21:34
Medlem
Blot-Svens avatar
Inget fel på grisspel. Lodin var den bästa grisen i vårt lag. Han och Wagner förra säsongen...
2024-10-12, 21:58
Medlem
klemenzas avatar
Delar en weekend reflektion ur mitt enögda VF perspektiv efter torsdagens och lördagens omgångar. Jag har endast sett Frölundas matcher och Örebro mot FBK (lite slött under under intag av alkohol)

Frölunda tar 2 segrar i sudden vilket är bra. Ännu bättre vore det om vi stänger matcher under ordinarie matchtid. Mot pöjkera skulle vi utnyttjat pp bättre och mot Linköping hade vi tillräckligt med övertag för att göra det. Är det fortsatt Rönnbergs possession taktik som gör att spelarna inte har tillräckligt med energi kvar när möjlighet uppstår. Allt för ofta ser det fortfarande ut som om VF virvlar runt i anfallszon utan att göra mål. Motståndet gör emellertid mål på varje kontring.

Så såg inte matchen mot FBK ut. När FBK höll sig 5 spelare på plan tillbringade de mer tid i anfallszon. Grejen är att FBK 24/25 spelar på gränsen. Mot VF över gränsen flera gånger pga övertändning. Ni vet, den där rivaliteten som det snackas om. I vilket fall som helst så utdelade Studenic (eller vad fanskapet heter) en medveten armbågstackling mot Lasu som gör att Lasu fortfarande är på skadelistan. Jag hoppas att Niklas återhämtar sin snabbt. Annars finns risken att det faktiskt utvecklar sig en relation med den efterblivna kusinen från skogen (slött plingande på en banjo) som de inbillar sig finns redan idag. Matchen pendlade mellan hopp och förtvivlan flera gånger. Ser gärna att VF blir bättre på att stänga matcher. 6 raka mot pöjkera är emellertid helt ok,

Dagens match mot Östergötlands albinolejon började direkt svagt. Första peioden kass. Möjligen pga den lååååånga skadelistan som inte blev bättre efter matchen mot odiciplinerade FBK. I andra blev det bättre och VF tog över matchen. Kvittering i andra med ett klassmål av Weissbach (värt att kolla på twitter). Ingen utdelning i andra eller i den långa pushen i tredje (10 min) leder fram till ytterligare en sudden. Max avgör snyggt och vi har 3 av3 i sudden i år.

Reflektioner är. Frölunda behöver kunna kapitalisera sina spelövertag (ett mysterium). FBK behöver tagga ned. Matcher vinns inte från utvisningsbåset. Luleå verkar leda SHL tabellen. Det gillar vi ej.
Veckan som kommer blir intressant. Knepiga Timrå hemma på torsdag. Sedan åker jag och grabben på säsongens första bortamatch nästa lördag i Smålands brunöga Växjö.
Senast redigerad av klemenza 2024-10-12 kl. 22:08.
2024-10-12, 22:08
Medlem
klemenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastardo
Vem orkar bry sig om var du är ifrån. Det är du som "tjötar" om Stockholm, kära blivande nobelprisvinnare.

Okay. Du bestämmer. Din brist på energi gör emellertid att dina inlägg hamnar helt snett i sammanhanget. Bara ett tips om syftet med dina inlägg är att de skall ha någon betydelse.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in