Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 20:46
  #1
Medlem
Hej!

Min diskmaskin från Electrolux läcker. Plockade bort underredet och såg att det droppade. Lyckades lokalisera platsen och la märke till att det blev så varmt där att någonting har börjat smälta och släppte genom vatten. Ska öppna upp diskmaskinen och kika noggrannare imorgon. Kanske se om jag själv kan åtgärda problemet.

Den är äldre än 3 år, tror jag köpte den 2019, men det är helt sjukt att denna produkt ska smälta och börja läcka vatten?! Vad kan jag göra? Värt att försöka reparera själv eller ska jag kasta den?
Citera
Igår, 21:10
  #2
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Du får kasta den.
Ja det är väl 1 års garanti så..
Citera
Igår, 22:19
  #3
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Ja det är väl 1 års garanti så..

Det beror nog helt på vart man har köpt, electrolux verkar i sin egna shop ha 5 år på en hel del.
Citera
Igår, 22:23
  #4
Medlem
Dumt pilla själv om man inte vet vad som är felet. Du har en hemförsäkring det kommer skickas ut en tekniker som kommer byta delar eller dömma ut maskinen och du får en ny med lite avdrag plus självrisk, du kan ha 5 års garanti med när du har öppnat själv så slutar garantin gälla.
Citera
Idag, 00:57
  #5
Moderator
Falukropps avatar
Hemelektronik, ljud och bild --> Bostad, hem och trädgård
/Moderator
Citera
Idag, 02:34
  #6
Medlem
53....so whats avatar
Elecrolux har väl verkstäder i alla större städer, lite osäker på om dom fortfarande gör hembesök dock.
Delar fixar dom på nån dag.
Citera
Idag, 02:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Elecrolux har väl verkstäder i alla större städer, lite osäker på om dom fortfarande gör hembesök dock.
Delar fixar dom på nån dag.
Du tror väl inte att man lämnar in en diskmaskin? Klart de gör hembesök, företagsbesök eller var man nu har den.

En diskmaskin är otroligt svårmeckad då den är så kompakt att man inte kommer åt något.

Köp en Bosch, Siemens, Cylinda eller Miele nästa gång. De håller längre än några år. Hade en Bosch som blev nästan 20 år innan den gav upp.
__________________
Senast redigerad av KamratBlue Idag kl. 03:02.
Citera
Idag, 09:09
  #8
Medlem
I länken nedan kan du boka reparation om du inte kan lösa problemet själv.

https://www.electrolux.se/support/re...E&gclsrc=aw.ds
Citera
Idag, 14:49
  #9
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Du tror väl inte att man lämnar in en diskmaskin? Klart de gör hembesök, företagsbesök eller var man nu har den.

En diskmaskin är otroligt svårmeckad då den är så kompakt att man inte kommer åt något.

Köp en Bosch, Siemens, Cylinda eller Miele nästa gång. De håller längre än några år. Hade en Bosch som blev nästan 20 år innan den gav upp.


Har fixat två maskiner i min livstid, en bytte jag 2 lager på, köpte via en firma som sålde pumpar, den andra bytte jag nåt slags pumphus i plast + en gummislang, som Elecktrolux beställde hem.
Båda fixade jag själv utan större kunskap innan, ganska få delar i en diskmaskin.
En annan maskin fixades på plats av reparatör, tog 10 min, då var det elektroniken som strulade.

Så det är värt att kolla vad som är fel innan man slänger.

Jo det går säkert att lämna in maskiner om man har tillgång till transport.
Sen finns det hemmapulare som håller på till billiga kostnader, brukar annonsera i lokalposten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in