Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-13, 19:24
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Hemlig avlyssning av närstående till gängkriminell är en makt som verkligen ber om att bli missbrukad medan livstidsstraff från 15 bast för "brott inom gängkriminalitet" är bra luddigt. Skevt att låsa in en femtonårig snorvalp för livet för att han sålt gräs eller knyckt en cykel kan jag tycka.

Jag reagerade också på punkten om hemlig avlyssning av närstående. Inte för att det är för långtgående, utan för att polisen redan har de rättigheterna. De klubbades igenom för ett år sedan!!

Sånt du tycker är knäppt är alltså redan verklighet
Citera
2024-10-13, 19:24
  #86
Medlem
Helt otroligt. Här har riksmedierna bekräftat att Sverigedemokraterna infiltrerats och underkastats kriminella motorcykelgäng, vilket nu fått som följd att partiets samtliga planer att bekämpa kriminaliteten stoppats - och statsministern gör ingenting.
Citera
2024-10-13, 19:25
  #87
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Skicka förortskidsen på sandnegerjudokurs!

https://www.instagram.com/reel/DAifu...s0eW5wbGk5bw==


Veta hut!

Va fan är det där?!
En vanlig dag i Arab-skolan och en lärare som försöker disciplinera arab barnen?

OT: L och övriga Vänstern kommer att bekämpa förslaget med näbbar och klor, de vill hellre kasta pengar på problemen tills de försvinner, och det har ju funkat sådär hittills...
Citera
2024-10-13, 19:25
  #88
Medlem
ImTheMans avatar
Vad då förbud om att ta ut kontanter utanför Sveriges gränser, är de helt dumma i huvudet eller?
Citera
2024-10-13, 19:33
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Dummaste jag hört. Förstår att dom fick ta tillbaka förslaget. SD är som CP-ungen i klassen. Aldrig ett enda rätt.

Vad är det som är fel?
Tycker du det inte är rätt att sverigedemokraterna gör något för att bekämpa den importerade kriminaliteten?

Är du själv en importerad kriminell?
Då förstår jag att du inte gillar förslagen.
Citera
2024-10-13, 19:35
  #90
Medlem
KarmageddonN0Ws avatar
Frågan är hur fan dem skall veta vem som man skall tillämpa sådanna åtgärder på och inte. Det är inte alla gäng som bär kläder som det står kriminell på.
Annars var en del av förslagen inte åt helvete.
Citera
2024-10-13, 19:38
  #91
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Vad är det som är fel?
Tycker du det inte är rätt att sverigedemokraterna gör något för att bekämpa den importerade kriminaliteten?

Är du själv en importerad kriminell?
Då förstår jag att du inte gillar förslagen.

För att det är helt sinnessjuka förslag från en bunt fånar. Ville jag leva i Nordkorea skulle jag flytta dit.
Citera
2024-10-13, 19:38
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Spretigt! Listan innehåller både wtf-punkter och sansade förslag och på många håll ett säreget språkbruk.



Tycker jag är exempel på sansade förslag.

Sista punkten går dock bort om det gäller alla men tycker det är i sin ordning om det rör sig om en gangster.



Tycker jag är exempel på mindre sansade förslag.

Hemlig avlyssning av närstående till gängkriminell är en makt som verkligen ber om att bli missbrukad medan livstidsstraff från 15 bast för "brott inom gängkriminalitet" är bra luddigt. Skevt att låsa in en femtonårig snorvalp för livet för att han sålt gräs eller knyckt en cykel kan jag tycka.


Men varför spelar du korkad för?
Tror du verkligen att man skulle få ett livstidsstraff för att stjäla en cykel?

Tror du verkligen det eller spelar du korkad?
Citera
2024-10-13, 19:40
  #93
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Det finns ett och annat förslag jag faktiskt tror på. "Ännu en punkt i motionen Särlagstiftning för gängkriminella är att dessa ska vaktas av kriminalvårdare av samma kön."
Ja jag tycker att på manliga anstalter så ska även kriminalvårdarna vara av manligt kön och det gäller inte bara för gängkriminella. Risken för för korruption och "olämpligt umgänge" skulle minska betydligt.

I övrigt så undrar jag vilken/vilka som ska avgöra vilka som är gängkriminella och befarar på goda grunder att de här punkterna skulle resultera i lagar som skulle användas mot de som den så kallade ordningsmakten får för sig att sätta dit och det helt utan några som helst gängkopplingar. Ungefär som det blev med knivlagen som var tänkt som ett verktyg för polisen att ta till mot de som på goda grunder kunde tänkas använda den aktuella kniven i eventuella bråk med andra personer. Istället har knivlagen blivit ett sätt för poliser med dåligt omdöme att sätta dit helt vanliga hederliga människor som kanske har en morakniv i bilen som ett redskap bland andra. Vet inte om det här beror på bristande fingertoppskänsla hos delar av ordningsmakten eller om det sorterar under kategorin maktsadism.


Citat:
Ursprungligen postat av ES-trader
ja, exakt. Man kunde även nyttja de 265000 jägare vi har i landet när det ej är jaktsäsong på vilt.

Om vi inför detta tror jag gängkriminella skulle bosätta sig i Danmark relativt kvickt.

Ja varför inte prata med Hell Hunters. Gissar att de har lite tid över de stunder de inte jagar varg och kanske skulle de uppskatta lite omväxling vad gäller jaktbyten
Citera
2024-10-13, 19:49
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Men varför spelar du korkad för?
Tror du verkligen att man skulle få ett livstidsstraff för att stjäla en cykel?

Tror du verkligen det eller spelar du korkad?

Det som är korkat är att de inte formulerar sig tydligt. Vad menar dem och vart går gränsen för livstid efter 15 år?
Citera
2024-10-13, 19:53
  #95
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark
Det som är korkat är att de inte formulerar sig tydligt. Vad menar dem och vart går gränsen för livstid efter 15 år?

Tja det var väl det de skulle diskutera fram i själva utredningen.
Citera
2024-10-13, 20:13
  #96
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Inga fler värstingresor till västindien. Utan lösningar som fungera. Men den liberala ondska finns där. Vi får glömma Sverige största Qusling hetter Bengt Westerberg(L) och öppnade pandoras ask över Sverige på 90 talet genom att upphäva lucia beslutet.

Vilken punkt gillar du bäst? Personligen gillar jag

Lägsta möjliga fängelsestandard för gängkriminella

• Unga som fyllt 15 år ska kunna flyttas från skola till uppfostringsanstalt med militärdisciplin medan gängkriminella under 15 ska flyttas till pliktskolor med hård disciplin.
• Ännu en punkt i motionen Särlagstiftning för gängkriminella är att dessa ska vaktas av kriminalvårdare av samma kön.
• Näringsförbud för alla gängkriminella
• Utökad kontoövervakning och långtgående KYC för gängkriminella och deras närstående
• Föreningsförbud för alla gängkriminella
• Kraftig bidragsspärr för alla gängkriminella
• Beslagta gängkriminellas egendom på plats om de inte har haft en taxerad inkomst och skäligen kan bevisa att de fått egendomen lagligt
• Totalt förbud för gängkriminella att arbeta inom samhällskänsliga yrken
• Förbud för gängkriminella att arbeta inom politiska partier eller politiska partiers dotterbolag
• Polisen ska offentliggöra lista över efterlysta gängkriminella – Sveriges ”most wanted”, likt Europol
• Förbud mot att ta ut kontanter utanför Sveriges gränser
• Obligatorisk elektronisk fotboja för alla gängkriminella
• Obligatoriskt utegångsförbud för gängkriminella under kvällar, vid oroligheter eller under andra omständigheter där det bedöms som nödvändigt
• Tillträdesförbud för gängkriminella i kommersiella verksamheter, simhallar, bibliotek och liknande platser, direkt på ägarens begäran
• Överväga att utreda obligatorisk utvisning av gängkriminella med dubbla medborgarskap samt för de gängkriminella som avsagt sig sitt gamla medborgarskap
• Lägsta möjliga fängelsestandard för gängkriminella
• Frihetsberövande i preventivt syfte
• Livstidsstraff från 15 år för brott inom gängkriminalitet
• Försök till rekrytering till gängmiljö ska bestraffas synnerligen hårt
• Brottsprovokation ska vara tillåtet när det kommer till försök till rekrytering till gängmiljö
• Böter på plats för gängkriminella även vid ringa brottslighet
• Gängkriminella ska utföra samhällstjänst (arbetsplikt) om de inte har annan godtagbar sysselsättning
• Gängkriminella ska vaktas av kriminalvårdare av samma kön
• Regelbundna drogtester
• Hårdare straff för gängkriminella som inte sköter sig på anstalter
• Förbud mot att arbeta inom samhällskänsliga yrken för närstående
• Förbud mot att driva HVB-hem för närstående till gängkriminella
• Strikt anmälningsskyldighet till Tullverket när kontanter ska föras utomlands
• Ställning som närstående till gängkriminell ska väga tungt i bedömning av bristande levnadssätt
• Hemlig avlyssning av närstående till gängkriminell
• Utökad revisionsplikt för närstående till gängkriminella
• Närstående till gängkriminella ska endast få allmänna bidrag utbetalade till särskilda bankkort som enbart fungerar i mataffär, i apotek och för annan nödvändig konsumtion
• Näringsförbud för alla som medvetet befattar sig med gängkriminellas stöldgods, droger eller vapen eller som på annat sätt ger gängkriminella fördel i deras verksamhet
• Personlig inställelse för närstående som vill starta bolag samt när Bolagsverket ser behov av det
• Dakta alla närstående till gängkriminella
• Gängkriminella som fyllt 15 år ska relegeras och flyttas till uppfostringsanstalt där ”militärdisciplin” råder och dagarna ägnas åt arbete och inte studier
• Föräldrar ska ta straffansvar för gängkriminella under 15 år och straffet ska bestå av kännbara bötesstraff alternativt indragna bidrag som försörjningsstöd, bostadsbidrag osv.
• Gängkriminella elever under 15 år ska flyttas till pliktskolor med hård disciplin och studier
• Geografisk förflyttning till särskilda platser
• Nolltolerans mot kriminalitet och misskötsel
• Strukturerat dagligt rutinschema
• Obligatorisk disciplinträning och respektutveckling
• Obligatoriskt arbete och utbildning
• Intensiv psykologisk rådgivning och gruppterapi
• Begränsad familjeinvolvering och kontrollerade stödprogram

Källa
https://samnytt.nu/livstid-for-15-ar...-i-gangpaketet


SD är ju diskade i debatten. När partiledarens privatliv är infiltrerad av kriminella nätverk så har dom inte längre trovärdighet i frågan.

Ta exemplet ”Dakta alla närstående till gängkriminella”

Om vi bortser att detta (med flera förslag) strider mot svensk grundlag så skulle det väl även innebära att Jimmy m.fl i partiet skulle behöva daktas.

Alla förstår ju varför dom drog tillbaka detta och nu försöker peka på andra som orsak. Fokus måste bort från detta uppenbara problem så nu slänger sig liberalerna framför tåget.
__________________
Senast redigerad av Windchester 2024-10-13 kl. 20:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in