• 7
  • 8
2025-01-26, 16:58
Medlem
Captainspiceds avatar
Nu tigger hennes man pengar igen. Denna gången till nackoperation. Folk ger dom pengar fast att de är miljonärer.

Hon var sjuk enligt hennes tidigare inlägg innan covid. Nu skriver hennes man att hon trillade när hon var sjuk och slog nacken.

Vilket bedrägeri.
Citera
2025-01-26, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tycker också detta borde vara i fokus, men en viktig sak är ju att hon erbjuds vård i Sverige, men den duger inte, utan hon ska istället resa till värmen och få hokuspokusbehandlingar. Det är inte synd om henne på något plan, för vården kan inte sponsra behandlingar utan evidens. Hon kan gott chilla där i villan, så kan hon inom tre månader få prova några behandlingsalternativ till vanlig sjukvårdstaxa.

Jag kan ju tycka att dom kan göra som allt annat folk gör när de behöver pengar, sälja av saker. De kan ju sälja sina motorcyklar först.
Sen är det ju lite knivigt, de kan ju få behandling inom EU och då har man rätt att få ersättning för det man har lagt ut.
Citera
2025-01-26, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Nu tigger hennes man pengar igen. Denna gången till nackoperation. Folk ger dom pengar fast att de är miljonärer.

Hon var sjuk enligt hennes tidigare inlägg innan covid. Nu skriver hennes man att hon trillade när hon var sjuk och slog nacken.

Vilket bedrägeri.

Ja, verkligen bedrägeri på hög nivå!
Citera
2025-01-27, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunilla1950
Jag har aldrig skrivit något här i forumet men känner nu att jag måste!

Jag och min man blev inte speciellt förvånade av att hitta denna tråd om att makarna Dicran Sarafian och Annika Sarafian nu igen var igång med insamling av pengar, nu tydligen för att Annika är sjuk?

Makarna Dicran Sarafian och Annika Sarafian lärde jag och min man känna för ungefär 10 år sedan genom en kristen församling på Södermalm i Stockholm, Paret gjorde ett gott intryck och var mycket trevliga. Men efter bara några månader så väcktes det små misstankar om att något inte stämde.

Makarna Sarafian presenterade många olika biståndsprojekt och insamlingar för oss i församlingen, vi ombads om att skänka pengar till olika vattenreningsprojekt i Afrika som enligt makarna drevs av SIDA och som deras vän Sara Öberg var ansvarig för.

Makarna lyckades under åren 2014 till 2016 samla in cirka 500 000 kr från medlemmarna i vår lilla församling som sattes in på makarnas egna bankkonton och deras bolags bankkonto.

När vi började misstänka att något var fel så bad vi om att få se underlag på att pengarna gått till SIDA och biståndsprojektet i Afrika, Men makarna kunde inte visa upp några kvitton eller underlag och sen försvann de från vår församling, och många medlemmar känner sig lurade.

Dessa två personer verkar ha satt i system att sol och vårat godhjärtade människor och mest då riktat in sig på medlemmar i kristna frikyrkoförsamlingar.

Nu har de igen samlat in flera hundra tusen kronor av snälla och godtrogna människor.
Att Annika skulle vara sjuk och inte ha råd med att betala vården själv kan inte vara sant?

Jag och min man har i tysthet, i flera år nu, följt makarnas insamlingar genom åren och polisanmält.

Är Annika verkligen sjuk? Hon sjunger regelbundet i kör och solo i olika kristna församlingar och är ute och rör sig, går och springer helt utan besvär. Har man skänkt pengar så har man sannolikt bara blivit lurad och hjälpt makarna att leva ett liv i överflöd med bland annat lyxiga boenden på Södermalm och Bohuslän, samt lyxresor mm.

För att få stopp på detta så måste de som känner sig sol och vårade av makarna göra polisanmälan så snart som möjligt. Hur man upprättar anmälan hittar man på polisens webbplats.

Har du kontaktat journalisten från GP om detta? Det vore väl intressant om de faktiskt följde upp paret lite mer noggrant..?
Citera
2025-01-27, 21:42
Medlem
Få artiklar och människor gör mig så arg som denna typ. Så jävla lat journalistik att okritiskt skriva åt människor som lurar åt sig andras pengar för att betala för humbugbehandlingar, alternativt gör nåt helt annat för pengarna.
Att sjukvården inte kan hjälpa henne beror givetvis på att hennes upplevda symtom inte går att objektifiera. Sätter tusen spänn på att hon syresätter sig hundra procent och att det inte på något sätt går att visa att hennes lungfunktion är påverkad, och att hon därför givetvis inte får syrgas i hemmet utan får betala för det själv. Etc etc. Hon behöver säkert hjälp för sin psykiska ohälsa, sitt somatiseringssyndrom och att sluta identifiera sig som en sjuk människa. Det kan hon få på vårdcentralen, nästan gratis, men det vill hon inte.
Citera
2025-02-03, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Ja, verkligen bedrägeri på hög nivå!

Samma här! Gjorde lite jobb i deras lyxlägenhet på Götgatan 81. Fick inte betalt på flera månader och sen skulle jag fakturera det arbete jag gjort i Sarafians lägenhet till föreningen, bad om betalning i månader och till slut betalade föreningen alla obetalda fakturor!

Akta er ha inte med dom här bedragarna att göra! Man blir blåst! Dicran är byggfuskare och Annika välfärdssystems bedragare! Säger bara assistans fusk på hög nivå! Akta er för dom här människorna! Dom är inte troende dom blåser dom som tror….
Citera
2025-02-08, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mannen12345
Samma här! Gjorde lite jobb i deras lyxlägenhet på Götgatan 81. Fick inte betalt på flera månader och sen skulle jag fakturera det arbete jag gjort i Sarafians lägenhet till föreningen, bad om betalning i månader och till slut betalade föreningen alla obetalda fakturor!

Akta er ha inte med dom här bedragarna att göra! Man blir blåst! Dicran är byggfuskare och Annika välfärdssystems bedragare! Säger bara assistans fusk på hög nivå! Akta er för dom här människorna! Dom är inte troende dom blåser dom som tror….

Jag är dock säker på att de är troende....troende på alla personer de kan blåsa. Men de borde bli straffade, hårt!
Citera
2025-02-11, 14:05
Medlem
Tänkte mest att dom utger sig för att vara troende men lurar alla dom kan på pengar på alla vis dom kan! Riktigt smutsigt!
Citera
2025-02-11, 14:13
Medlem
Såg att han den där Dicran visade upp sin lyxiga våning på Södermalm i SVT undrar om grannarna i hans Brf vet om att dom har betalat för hans lyxrenovering?
Citera
2025-02-15, 17:44
Medlem
Captainspiceds avatar
Den där Paulina_sweden på Instagram satt i oktober eller november och tiggde av sina besökare ihop en massa pengar till bedragarna Dicran. Vet ej om hon Paulina också fått betalt? Men hennes besökare har rätt att få veta att de lurats på pengar.
Bedrägeriet verkar stort. Men dom fortsätter sina lögnhistorier. Lägg märke till hur Annika alltid har eyeliner på sig i sina tiggerivideos där hon gråter om sina olika sjukdomar.
Vem orkar sminka sig om man är sängliggande. Men tydligen är hon inte det alls.
Citera
2025-02-23, 03:04
Medlem
Japp! Hon Paulina är medbrottsling i denna härva! Hittade lite intressanta info igen! Deras hus på Björkö brann tydligen ned för några år sedan och man kan då anta att dom fick ut en stor summa pengar av sitt försäkringsbolag?

Är det någon som vet mer om hur det gör med alla polisanmälningar som fin an dessa bedrägerier (
Citera
2025-02-23, 03:28
Medlem
Varför byter dom folkbokförings adress hela tiden kan man undra?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in