• 9
  • 18
  • 19
  • 20
  • 29
2024-12-25, 20:51
Medlem
Vit-Brandbils avatar
En kusin till mig var också evigt singel men hittade en kvinna när han var en bra bit över 40. De gifte sig och fick barn rätt snabbt och sen råkar fanstyget ut för en olycka och dör.

Otroligt tragisk historia men det är absolut inte kört för dig och hoppas inte slutet blir samma för dig.

Håll humöret uppe och var dig själv, du kommer hitta rätt.
Citera
2024-12-25, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ultrabubb
Jag har varit i denna svacka i ett antal år nu kan jag tala om. Jag gymmade ett tag men jag tappar motivationen när jag inte har något annat utanför. Frågan är hur jag hittar dessa kvinnor? Två introverta är ju svårt att hitta varandra.

Ja jag ser någorlunda normal ut förutom att jag är kort. När jag var i Thailand för något år sedan så var åtminstone unga thailändare inte så korta. Yngre generationer är långa/längre överallt. Ja jag vet att de attraheras av vit hy och att det är status. Jag har också börjat inse att det är kört för mig i Sverige tyvärr. Vart ska jag hitta dessa fina tjejer? Ska jag nätdejta innan jag åker ner? Eller bara "gå runt" på stan och hoppas det löser sig? Vilket jag inte tror det gör.

De introverta hittar nog varandra på apparna, eller i olika intresseforum. Men kan likväl ske på gymmet/ lokala caféet oxå. Det här med längden låter som du ser som en akilleshäl, jag hade sett till att äga situationen. Typ ”Jag är 166 starka cm och det här har jag att erbjuda till en partner! Sårbarhet, en stor nyfikenhet på livet etc etc etc ” … eller vad du har som är unikt med dig o vad du älskar i livet. Du har nog mkt att låsa upp hos dig själv om du investerar i dig själv, gå till en coach/terapeut o börja bygga upp dig själv. Allt sitter inte i längden, det sitter i utstrålning och det är något du kan påverka genom att skapa ett liv du älskar o är taggad på.
Citera
2024-12-26, 09:06
Medlem
Batleikas avatar
Citat:
Ja jag kanske borde det. Men det är lätt att se det dåliga, precis som på andra. Det bra tänker man inte på.

Vissa människor har den där förmågan att dra till sig kvinnor även fast dom saknar det mesta. Dom har "det" som är inbyggt i deras DNA. Men ja tjejer går jäkligt mycket på självförtroende, synd att jag saknar det. Jag fick en del självförtroende när jag förlorade oskulden och blev accepterad för första gången. Men det var också den sista gången har det visat sig så med tiden försvann det lilla självförtroende jag vann igen. Jag var en one hit wounder...

Det tragiska är att jag än idag tänker på den tjejen. Den enda som verkligen verkade tycka om mig.

Jag tror inte att allt rent faktiskt behöver vara så hopplöst. Samtidigt är det en hel del ”fakta” som saknas för att kunna göra en riktig bedömning av läget.

Att du behöver fokusera på utländska tjejer ser jag som givet. Är din ”status” dålig på riktigt så är det nog Asien eller Afrika som är mest realistiska. Östeuropa är svårare att enkelt klumpa ihop. Det är väldigt stor skillnad på stad och land och mellan akademiker och andra. Kruxet är att det ofta är de mer sofistikerade som flyttar till Sverige. Vill du hitta någon mindre sofistikerad tjej behöver du ofta åka dit. De som finns i Sverige av den kategorin är oftast gifta.

Rådet att köpa sex uppfattar jag som regelrätt dåligt. Det skulle inte lösa någonting.

När man blir äldre förändras mycket när det gäller förhållanden. De som tidigare varit framgångsrika får det svårare och vice versa. Det är svårt att leva i det förgångna. Den erfarenheten är i någon mening passé.
Citera
2024-12-26, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utopianxxx
De introverta hittar nog varandra på apparna, eller i olika intresseforum. Men kan likväl ske på gymmet/ lokala caféet oxå. Det här med längden låter som du ser som en akilleshäl, jag hade sett till att äga situationen. Typ ”Jag är 166 starka cm och det här har jag att erbjuda till en partner! Sårbarhet, en stor nyfikenhet på livet etc etc etc ” … eller vad du har som är unikt med dig o vad du älskar i livet. Du har nog mkt att låsa upp hos dig själv om du investerar i dig själv, gå till en coach/terapeut o börja bygga upp dig själv. Allt sitter inte i längden, det sitter i utstrålning och det är något du kan påverka genom att skapa ett liv du älskar o är taggad på.

Men herregud sluta ge han sketna råd nu.

Vad i hela helvete, LOKALA CAFEET? GYMMET?

"JAG ÄR 166cm, STARKA SÅDANA, SÅRBARHET!!"

VAD I HELVETE SNACKR NI OM?

GÅ TIL TERAPEUT?

ÄR DU FRUNTIMMER; säg det, är du det? Svara, är du kvinna? Om så är fallet så fattar jag varför du ger helt värdelösa SKIT RÅD till denna kille.

Inget jävla skitsnack nu.

1. Dra till asien
2. Lev livet

KLART, inga jävla terapeuter, inte nå självhjälpssmörja, inte lura sig själv att 166cm är bra.

SESÅ
Citera
2024-12-28, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utopianxxx
De introverta tjejerna verkar inte gilla mig på apparna uppenbarligen. Jag har gått på gym i omgångar och aldrig varit med om ett ställe med så många enstöringar. Alla går runt för sig själva med hörlurar.

Tjejer är väldigt kräsna med längd. Det är det första de flesta tjejer ser hos en kille (jag är poddnörd, youtubenörd) och har även hört detta i verkligheten från tjejer. Precis som att de flesta killar inte vill ha en tjock tjej. Men ja jag skulle vilja träffa en livscoach, att gå till psykolog hjälpte inget alls.

Citat:
Ursprungligen postat av Batleika
Jag tror inte att allt rent faktiskt behöver vara så hopplöst. Samtidigt är det en hel del ”fakta” som saknas för att kunna göra en riktig bedömning av läget.

Att du behöver fokusera på utländska tjejer ser jag som givet. Är din ”status” dålig på riktigt så är det nog Asien eller Afrika som är mest realistiska. Östeuropa är svårare att enkelt klumpa ihop. Det är väldigt stor skillnad på stad och land och mellan akademiker och andra. Kruxet är att det ofta är de mer sofistikerade som flyttar till Sverige. Vill du hitta någon mindre sofistikerad tjej behöver du ofta åka dit. De som finns i Sverige av den kategorin är oftast gifta.

Rådet att köpa sex uppfattar jag som regelrätt dåligt. Det skulle inte lösa någonting.

När man blir äldre förändras mycket när det gäller förhållanden. De som tidigare varit framgångsrika får det svårare och vice versa. Det är svårt att leva i det förgångna. Den erfarenheten är i någon mening passé.
Ja jag förstår att du inte vet allt om mig och då är det svårt att avgöra hur mina utsikter ser ut, du kan min längd typ. Ja det finns dom som har lyckats bättre i vuxen ålder som hade problem i barndomen. Hittade en skolkamrat på Instagram som var mobbad större delen av grundskolan men som har hittat en söt fru och skaffat två barn. Kul för honom. Jag var inte mobbad men impopulär och har aldrig haft någon lycka i livet med tjejer tyvärr. Vissa av oss har otur i livet.

Jag önskar jag visste vad mitt nästa steg i livet var så jag kunde ta mig framåt i livet. Jag vet inte vart jag ska börja.
Citera
2024-12-29, 03:05
Medlem
Batleikas avatar
Citat:
De introverta tjejerna verkar inte gilla mig på apparna uppenbarligen. Jag har gått på gym i omgångar och aldrig varit med om ett ställe med så många enstöringar. Alla går runt för sig själva med hörlurar.

Tjejer är väldigt kräsna med längd. Det är det första de flesta tjejer ser hos en kille (jag är poddnörd, youtubenörd) och har även hört detta i verkligheten från tjejer. Precis som att de flesta killar inte vill ha en tjock tjej. Men ja jag skulle vilja träffa en livscoach, att gå till psykolog hjälpte inget alls.

Ja jag förstår att du inte vet allt om mig och då är det svårt att avgöra hur mina utsikter ser ut, du kan min längd typ. Ja det finns dom som har lyckats bättre i vuxen ålder som hade problem i barndomen. Hittade en skolkamrat på Instagram som var mobbad större delen av grundskolan men som har hittat en söt fru och skaffat två barn. Kul för honom. Jag var inte mobbad men impopulär och har aldrig haft någon lycka i livet med tjejer tyvärr. Vissa av oss har otur i livet.

Jag önskar jag visste vad mitt nästa steg i livet var så jag kunde ta mig framåt i livet. Jag vet inte vart jag ska börja.

Jag tror inte på att göra en stor grej av frågan om längd. Vill du på allvar se den som ett problem så är nog det enklaste att leta tjejer i/från länder där medellängden är kortare. Då blir det en icke-fråga.

Du behöver göra något åt din självbild och det är sannolikt bra att koppla den till en större plan för att uppnå förändring.

Du behöver undvika alla idéer om att ”A ska leda till B” utan istället välja A för att du vill ha/göra A. Träning är i det här perspektivet en helt bortkastad grej om det inte är så att du verkligen gillar träning.

Det är relevant att tänka att både förändringar och relationer är saker som kostar pengar. Inte så att allt behöver vara extremt dyrt men lever man på marginalen blir många saker svåra. Inget är så osexigt som människor med ont om pengar.
Citera
2024-12-29, 11:50
Medlem
All-the-way-77s avatar
TS, några råd från mig, som komplement till många andra bra som du redan fått:

1. Sluta vara fixerad vid att du är kort. Självklart är det så att, allt annat lika, det är en fördel att vara lång, men titta dig omkring i samhället så kommer du att se att mängder med korta killar har flickvänner. Alla får spela på de kort man har - oavsett om man blivit tilldelad en dålig giv.

2. Ta upp styrketräning igen och skippa strunt som "det fungerade inte på mig". Gör om och kör med tunga vikter flera gånger i veckan. Börja också med exempelvis boxning. Båda de sakerna kommer få upp testosteronhalten - som förefaller vara låg hos dig.

3. Skaffa några nya intressen - som du kan tänka dig att en kvinna också kan vara intresserad av senare. Exempelvis, se till att bli expert på champagne, eller någon form av konst, eller något visst intressant land / region eller någon författare. Att vara duktig på något kommer ses som attraktivt - men det får inte vara att du är expert på att måla tennsoldater.

4. Se till att vara mycket och länge i sammanhang där kvinnor finns på ett helt naturligt sätt. Gör inga försök att ragga utan lär dig bara att umgås med dem. Kvinnor är väldigt bra på att känna av när någon är en "kuf" och det kommer aldrig gå bra att dyka upp på en dejt och aldrig ha pratat med en kvinna innan.
Se till att gå på målarkurser, bokcirklar, dansutbildningar, o.s.v. och bara prata med kvinnor och lär dig hur man gör.
Citera
2024-12-29, 11:52
Medlem
TonyBergmans avatar
Det är inte försent !
Vet inte hur dina krav är men mina fula/töntiga vänner får napp då o då och du verkar rätt normal och du ser rätt normal ut nu enligt dig själv,?
Antar nätdejting är enklast idag. Hur är dina sökområden? Du borde kunna få napp om du utvidgar sökområdena lite och inte vara allt för kräsen.
Citera
2024-12-29, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Det är inte försent !
Vet inte hur dina krav är men mina fula/töntiga vänner får napp då o då och du verkar rätt normal och du ser rätt normal ut nu enligt dig själv,?
Antar nätdejting är enklast idag. Hur är dina sökområden? Du borde kunna få napp om du utvidgar sökområdena lite och inte vara allt för kräsen.
Jag ser relativt normal ut ja, men jag är inte det minsta snygg. Men samtidigt saknar jag de maskulina dragen.

Nätdejting måste ju vara det svåraste som finns? Fick inte en enda matchning med Tinder plus på tre månader. Inte heller på match.com med premiummedlemskap. Inte ett enda svar.

Vad menar du med sökområden? Över hela landet?
Citera
2024-12-29, 20:51
Medlem
Dagarna går, inget nytt antar jag?

På samma sätt kommer det vara likadant om 1 år, 2år, 5 år och 10 år.

Om du fortsätter såhär.

TA TAG I DET NU.

STEG 1. UTLANDET
STEG 2. INSE HUR UNDERBART DET ÄR I ANDRA LÄNDER SOM VIT MAN
STEG 3. Fråga dig själv: "Varför väntade jag så länge?!"
Citera
2024-12-29, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
Dagarna går, inget nytt antar jag?

På samma sätt kommer det vara likadant om 1 år, 2år, 5 år och 10 år.

Om du fortsätter såhär.

TA TAG I DET NU.

STEG 1. UTLANDET
STEG 2. INSE HUR UNDERBART DET ÄR I ANDRA LÄNDER SOM VIT MAN
STEG 3. Fråga dig själv: "Varför väntade jag så länge?!"
1. Måste invänta nya semesterdagar.
2. Är det verkligen det? Inget jag har märkt av tidigare.
Citera
2024-12-30, 00:49
Medlem
Batleikas avatar
Citat:
Jag ser relativt normal ut ja, men jag är inte det minsta snygg. Men samtidigt saknar jag de maskulina dragen.

Nätdejting måste ju vara det svåraste som finns? Fick inte en enda matchning med Tinder plus på tre månader. Inte heller på match.com med premiummedlemskap. Inte ett enda svar.

Vad menar du med sökområden? Över hela landet?

Det här är i någon mening sant. Som mindre attraktiv kille har man ett betydande underläge på nätet. Detta beror på att mängden tjejer på nätet är så mycket lägre än antalet killar.

Jag dejtade en tjej på nätet för rätt många år sedan. Hon gjorde ett experiment och lade in två identiska, rätt dåliga, annonser på en större dejtingsajt - en killannons och en tjejannons. Ingen av annonserna hade bilder. Tjejannonsen överöstes med svar inom ett dygn och killannonsen fick inga svar alls, varken första dygnet eller senare. Denna ordning har inte ändrats utan precis så ser verkligheten ut.

Det man kan göra är i princip två saker:

1. Skriva till utländska tjejer. Välja tjejer som är mörkhyade, uttrycker sig på bristfällig svenska eller skriver rakt ut att de kommer från andra länder. Dessa tjejer är mindre populära än andra.

2. Skriva till tjejer som bor i Finspång, Ödeshög och liknande orter, trots att du själv bor i en större stad. De har inte tillräckligt utbud i sin lokala håla medan du inte har någon egentlig anledning att söka någon på sådana mossiga platser. För dem utgör platsen en belastning. Detta innebär ofta att du behöver vara beredd att acceptera någon utan högre utbildning och som är lite ”bonnig”. Ofta sker en tydlig sortering på sådana orter där de som har ambitioner och förmåga flyttar till mer relevanta platser. De som blir kvar är ofta inte de mest spännande personerna, krasst sett. Sedan kan man ju ändå ha olika preferenser.

Jag provade själv båda dessa strategier. Att dejta utländska tjejer var en bra strategi. Alla jag träffade var verkligen inte relevanta, tvärtom. Dock hade de ändå en annan attityd till mig som gjorde att jag förstod att jag tänkt rätt.

Att dejta ”tjejer i spenaten” var mer misslyckat. Det blev tydligt att den kategori tjejer jag ville träffa inte bor i mossiga bortglömda mindre orter.
Citera
  • 9
  • 18
  • 19
  • 20
  • 29

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in