Citat:
Ursprungligen postat av
ultrabubb
Jag ser relativt normal ut ja, men jag är inte det minsta snygg. Men samtidigt saknar jag de maskulina dragen.
Nätdejting måste ju vara det svåraste som finns? Fick inte en enda matchning med Tinder plus på tre månader. Inte heller på match.com med premiummedlemskap. Inte ett enda svar.
Vad menar du med sökområden? Över hela landet?
Det här är i någon mening sant. Som mindre attraktiv kille har man ett betydande underläge på nätet. Detta beror på att mängden tjejer på nätet är så mycket lägre än antalet killar.
Jag dejtade en tjej på nätet för rätt många år sedan. Hon gjorde ett experiment och lade in två identiska, rätt dåliga, annonser på en större dejtingsajt - en killannons och en tjejannons. Ingen av annonserna hade bilder. Tjejannonsen överöstes med svar inom ett dygn och killannonsen fick inga svar alls, varken första dygnet eller senare. Denna ordning har inte ändrats utan precis så ser verkligheten ut.
Det man kan göra är i princip två saker:
1. Skriva till utländska tjejer. Välja tjejer som är mörkhyade, uttrycker sig på bristfällig svenska eller skriver rakt ut att de kommer från andra länder. Dessa tjejer är mindre populära än andra.
2. Skriva till tjejer som bor i Finspång, Ödeshög och liknande orter, trots att du själv bor i en större stad. De har inte tillräckligt utbud i sin lokala håla medan du inte har någon egentlig anledning att söka någon på sådana mossiga platser. För dem utgör platsen en belastning. Detta innebär ofta att du behöver vara beredd att acceptera någon utan högre utbildning och som är lite ”bonnig”. Ofta sker en tydlig sortering på sådana orter där de som har ambitioner och förmåga flyttar till mer relevanta platser. De som blir kvar är ofta inte de mest spännande personerna, krasst sett. Sedan kan man ju ändå ha olika preferenser.
Jag provade själv båda dessa strategier. Att dejta utländska tjejer var en bra strategi. Alla jag träffade var verkligen inte relevanta, tvärtom. Dock hade de ändå en annan attityd till mig som gjorde att jag förstod att jag tänkt rätt.
Att dejta ”tjejer i spenaten” var mer misslyckat. Det blev tydligt att den kategori tjejer jag ville träffa inte bor i mossiga bortglömda mindre orter.