2024-10-13, 19:18
Medlem
moshans avatar
Hej!

Jag har ett musikbeat jag har gjort för tre år sedan som jag har lagt upp på Instagram och vill gärna ha det beatet tillbaka eftersom jag förlorade allt jag hade på datorn på grund av ett haveri och beatet har jag ej kvar på datorn förutom att det är upplagt på Instagram.
Hänger ni med? Hur gör jag för att få Instagramklippet till en mp3-fil?

Tack på förhand!
Citera
2024-10-13, 19:31
Medlem
peterZiipens avatar
Finns många olika sätt att göra detta på. En snabb och enkel variant är att googla "download instagram video" och sen klistra in Instagram URL:n på valfri sida där.
Citera
2024-10-13, 20:33
Medlem
moshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Finns många olika sätt att göra detta på. En snabb och enkel variant är att googla "download instagram video" och sen klistra in Instagram URL:n på valfri sida där.

Fungerar tyvärr inte. De står på alla sidor att det är en "private post". Har testat nu alla sidor som finns typ.
Citera
2024-10-13, 20:41
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshan
Fungerar tyvärr inte. De står på alla sidor att det är en "private post". Har testat nu alla sidor som finns typ.
Ett annat sätt är att skärminspela med mobilen.
Citera
2024-10-13, 20:41
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:

Du får väl helt enkelt använda ett program som kan spela in webbläsaren och så spelar du upp klippet och spelar in.

Om du har gjort "beat"s så borde du väl ha en DAW och de klarar normalt sett av att spela in datorljudet.

Alternativt så borde du väl kunna ändra på sidan som klippet ligger så det inte ligger privat? Då borde du kunna använda någon av alla downloads-sidorna.
Citera
2024-10-14, 02:05
Medlem
moshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du får väl helt enkelt använda ett program som kan spela in webbläsaren och så spelar du upp klippet och spelar in.

Om du har gjort "beat"s så borde du väl ha en DAW och de klarar normalt sett av att spela in datorljudet.

Alternativt så borde du väl kunna ändra på sidan som klippet ligger så det inte ligger privat? Då borde du kunna använda någon av alla downloads-sidorna.

Okey! Vet du vart man hittar ett program som kan spela in webbläsaren? Jag har det inte privat men det står bara "error" på alla sidor jag försöker med. Ska testa lite till. Tack!
Citera
2024-10-14, 02:46
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Okey! Vet du vart man hittar ett program som kan spela in webbläsaren? Jag har det inte privat men det står bara "error" på alla sidor jag försöker med. Ska testa lite till. Tack!
Om din mobil har Android så kan du testa med appen Vidma recorder.
För Windows har jDownloader2 funkat rätt ofta men kan ibland behöva exakt länk till videon som du får leta efter om du inspekterar sidans egenskaper.
Citera
2024-10-14, 05:13
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:

Vad har du för operativsystem på din dator?

Vad menar du med att det står "error" på alla sidor? Försöker du alltså gå in på en webbsida men så står det error i webbläsaren?
Citera
2024-10-14, 07:47
Medlem
paparazzis avatar
Ifall du använder Google Chrome som webbläsare så rekommendrar jag att du installerar tillägget Story Saver https://chromewebstore.google.com/de...haebadidhdehpk Med hjälp av denna add-on kan du ladda ner videoklipp och bilder från alla privata Instagram-konton som är öppna för dig.

För att sedan förvandla videofilen till en mp3-fil så behöver du inte ladda ner något program utan kan göra det direkt i webbläsaren. Sök bara på "extract audio from video" eller liknande.
Citera
2024-10-14, 14:26
Medlem
moshans avatar
Tack för alla svar och all hjälp. Jag ska försöka fixa det imorgon!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in