• 3
  • 4
2024-12-22, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Cannabis. Inte första gången man provar kanske, men när man är inkörd så.

Tjack blir däremot bara folk med ADHD normala på. Normala människor på tjack kan inte smälta in bland icke påverkade, de sticker ut ganska omgående.

Tjack är dosberoende som alla andra droger så effekten är helt beroende av dosering. En person med damp behöver mer tjack för att bli stissig pga obalans i hjärnan, men verkningsmekanismen är densamma. Har du damp och överdoserar tjack kommer du bli lika överstimulerad som en person som ej lider av damp.
Citera
2024-12-22, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbilden
Tjack är dosberoende som alla andra droger så effekten är helt beroende av dosering. En person med damp behöver mer tjack för att bli stissig pga obalans i hjärnan, men verkningsmekanismen är densamma. Har du damp och överdoserar tjack kommer du bli lika överstimulerad som en person som ej lider av damp.
Tjack är dock lurigt. Jag brukar direkt se när någon har tagit en ”liten dos” och dom själva tror dom är helt normala.

På ADHD människor som tar tjack är det mycket svårare att se. Det är det som är skillnaden.
Citera
2024-12-22, 12:42
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddy.Purple
Cannabis är något du kan fungera bra på och vara helt normal på vid micro-dose.
Kör ca 0.2-0.3 för att känna av det lite. Man blir något lugnare, något gladare och man är inte stenad.

Sen kan mängden behöva ökas med takt som du blir van. Nackdelen är att man kan lukta lite roligt om du drar i dig precis innan jobb. Så gör det lite innan du går till jobb.

0.2-0.3 "micro-dose"? Det blir man ju tvärbäng på utan tolerans.
Citera
2024-12-22, 17:16
Medlem
Gabapentin eller pregabalin.
Citera
2024-12-22, 19:55
Medlem
SmokeFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
0.2-0.3 "micro-dose"? Det blir man ju tvärbäng på utan tolerans.
Om man Vapear det så är ruset mer behagligt och lugnare. Man I en bong så skulle man bli Super Hög absolut Less is more gäller alltid vid Ganja
Citera
2024-12-23, 17:47
Medlem
Kratom är den drogen som funkat bäst för mig, när det kommer till att fungera normalt. Ger mig ett behagligt rus, som jag helt klart känner av. Men ändå är det bara lite där i bakgrunden.

Gabapentin eller Lyrica är också väldigt fint om du doserar rätt, lite som en perfekt kontrollerad fylla på alkohol.

Amfetamin är svårt att dosera korrekt, och man har svårt att märka själv hur påverkad man är. Har själv tagit någon lina amfetamin, bara känt mig lite påverkad men sedan träffat någon på stan man känner och surrat på tok för mycket och i en jävla hastighet.
Citera
2024-12-23, 17:51
Medlem
zombie-nations avatar
Varför finns inte zolpidem i dagsort? Forskar de ens på det? Ska man behöva knarka för att det inte finns ångestmediciner?

Saknar metylklonazepam, den var både energi och lugnande.
Citera
2024-12-23, 17:53
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perreq
jag tar benso varje dag för att klara jobbet, pga oro i kroppen.

Men så kör jag en annan tablett några kvällar i veckan, nämligen stilnoct. Som en van brukare så blir man lugn (som benso) men även lite gladare. Däremot har man inte provat så han man en jävligt flummig kväll framför sig

Finns det nån annan magisk lite latjo drog som gör en lugn och glad. Och som man kan fungera helt normalt på, typ prata med människor och verka kry i huvet.

jag kan tänka mig snorta en 1g tjack kanske innan man drar till jobbet? Jag har inte provat tjack än, man kanske blir dum i huvet.

I ditt fall kanske lyrica?

Det är såklart olika från person till person! För egen del är det Gabapentin
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här