Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-10-14, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJewelInTheSea
Tycker dock inte det skall vara olagligt att ha galna teorier om historia. Då är man inne på en jäkligt farlig väg. Då kan man aldrig granska de officiella versionerna av händelser och bara acceptera maktens version.

Så du tycker det skall vara olagligt att tro att det inte var Skandiamannen som var mördaren?

Det kan inte vara vilka galna teorier som helst. Någonstans passerar det en gräns till sinnessjukdom.
Citera
2024-10-14, 17:26
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-10-10
eller Krister Petersson

Att inte programledaren Gjutarenäve säger, vänta nu lite Ole Dammegård, visa något bevis ..
Istället låter han folk prata på helt utan grund, GW garvar nog o tänker, vem i hela friden låg i kistan då.
Foliehatten Ole mår säkert skitbra att berätta sin saga för Gjutarenäve som sväljer allt.

Gjutarnäve ger alltid dessa stollar utrymme utan speciellt mycket kritiska frågor. En stolle som lever på andra stollar. Förövrigt är han jävligt jobbig att lyssna på.
Senast redigerad av FranzMarc 2024-10-14 kl. 17:29.
Citera
2024-10-14, 20:30
Medlem
Arnulf.den.Elftes avatar
Jag gillar Dammegård, även om jag har svårt att köpa många av hans spektakulära teorier, samtidigt som jag inte heller avfärdar dem helt.

Däremot pekar han på något mycket viktigt - nämligen det uppenbara i att det pågått/pågår en gigantisk mörkläggning.

Och att alla fakta som finns, om bl.a. folk som springer med walkie talkies runt Stockholm samma dagen, observationer och dokumenterad närvaro av kända internationella agenter och lönnmördare i Stockholm, från bland annat Sydafrika och Cia, och en mängd andra konstigheter, får teorierna om "en ensam galning" som gärningsman, att verka extremt enfaldiga i min mening.

Ett annat exempel - vittnen(två finska kvinnor) som ser Anti Afsan på mordnatten som står med walkie talkie, och känner igen honom, och hör honom säga typ "jag har blivit igenkänd, vad ska jag göra nu?"
Holmérs chaufför som vittnar om att han körde runt Holmér i Stockholm på mordnatten, fast Holmér själv påstår att det är lögn.. etc etc.. Allt pekar på att Holmér och hans snutar var involverade.

Och inte minst att många som grävt mycket i fallet och försöker lyfta på locket, blir hotade och i många fall råkar ut för plötsliga dödsfall av det ena och andra slaget.

Jag har själv en släkting som var besatt av att studera Palmemordet. Han berättade att han fick hotbrev och klart besked om att backa.
Sen dog han av ett plötsligt hjärtanfall nåt år senare, runt 50 år gammal. (Såklart bevisar det absolut ingenting, men att han blev hotad ser jag ingen anledning till att han skulle ljuga om).

Så tack Ole, oavsett hur många rätt eller fel du har, för att du står upp för det uppenbara, att den officiella historien/historierna är uppenbart felaktiga, att det pågått gigantiska mörkläggningar, att skattebetalarna har betalat enorma summor (2 miljarder?) för menlösa utredningar efter utredningar som bara kommer fram till de slutsatser som dom är tillsagda att göra, och är delaktiga i mörkläggningen.
Respekt för ditt mod och önskan att stå upp för sanningen(vad den nu råkar vara).
Senast redigerad av Arnulf.den.Elfte 2024-10-14 kl. 20:39.
Citera
2024-10-14, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJewelInTheSea
Som Palmemordsintresserad tycker jag ändå Dammegård är fascinerande. Han har gjort en jävla research och är väldigt kunnig kring vittnesuppgifter, klockslag osv. Hela jävla fallet egentligen. Vad gör han sen med all kunskap? Drar slutsatser som är i mina ögon och öron helt uppåt väggarna.

Men han har rätt i att någonting stämmer inte med familjen. Lisbeth agerande och särbehandlingen av henne är jävligt skumt.

Håller med, behandlingen av Familjen Palme är jävligt skumt. Jag har läst många böcker om palmemordet och följt debatten och jag måste säga att teatermordet är den mest trovärdiga av alla teorier men det var ju inte Dammegårds teori för några år sedan. Den förste som mig veterligen skrev en bok om den var en som hette Hans Liljeson. Sen tog även Hedberg upp den och skrev två böcker.

Jag har svårt att ta Dammegård på allvar av någon anledning. Jag vet inte vad det är med honom men ibland får jag intrycket av att han bara är där och rör till allting, uppsåtligt eller ej vet jag inte. Han kanske bara är en narcissist som hoppar på det som väcker mest uppmärksamhet. Eller så är han lätt att lura med desinfo.
Citera
2024-10-14, 23:22
Medlem
Crabbofixs avatar
så dammegård är inte så tokig, vi har flera på flashback som gränsar till lika stolliga, se inlägg i denna tråd.

man hoppas ju på nåt slags genombrott inom psykatrin snart.
Citera
2024-10-15, 09:22
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
så dammegård är inte så tokig, vi har flera på flashback som gränsar till lika stolliga, se inlägg i denna tråd.

man hoppas ju på nåt slags genombrott inom psykatrin snart.

Dammegård är ett geni. Bra och smart att Gjutarenäve lämnar plats åt honom på sin kanal, då får han snart fler följare. Vetenskap rules!
Citera
2024-10-15, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Naturligtvis trams. Ole Damnegård är väl dessutom en relativt välkänd dåre som varit i blåsväder förr?

Mordet på Olof Palme
De 5 obeliskerna utmed Luntmakargatan, fördold dödsruna över Olof Palme i fem delar
.
OLOF PALMES FÖDSEL OCH DÖD - UTMED LUNTMAKARGATAN...

År 1987, kort tid efter mordet, restes 5 obelisker/glaspelare utmed Luntmakargatan (flyktvägen som mördaren tog?), till formen av ett Tau-kors, en dödssymbol.

Tre av obeliskerna står i korsningar med andra gator, nämligen:

Tegnérgatan 23
Tegnérgatan 21
Kammakargatan 22

Olof Palme torde alltså ha skjutits klockan 23:21:22*
*
*

Tegnérgatan ligger för övrigt i höjd med Biografen Grand, varifrån dödspromenaden till mordplatsen påbörjades.

Den fjärde obelisken står på Luntmakargatan 19, precis vid korsningen till Tunnelgatan, där mordet skedde.

Den femte obelisken står mitt på ett kvarter mellan adresserna Luntmakargatan 24 och 26. Den står precis på centimetern i skarven mellan de två fastigheterna. Om man följer skarven genom fastigheten kommer man till en adress på Döbelnsgatan, som har fastighetsbeteckning Oxen Mindre 27.

Vi har då följande fem nummer:

19, 27, 23, 21, 22.

Olof Palme föddes 1927.

Olof Palme sköts till döds klockan 23.21.22

Det här är sådant som de älskar att leka med.*

Om detta stämmer är det inget annat än en dödsruna över Olof Palme i fem delar...*

En annan sak om luntorna på Luntmakargatan, som erinrar om 1600-talets så kallade luntmakare som tillverkade luntor, vilka användes bland annat vid*avfyrning av handeldvapen. På natten är de upplysta.

"De upplysta" = Illuminati

Efter mordet på John F. Kennedy 1963, restes också en obelisk, vid Dealey Plaza i Dallas.*
Citera
2024-10-15, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
Mordet på Olof Palme
De 5 obeliskerna utmed Luntmakargatan, fördold dödsruna över Olof Palme i fem delar
.
OLOF PALMES FÖDSEL OCH DÖD - UTMED LUNTMAKARGATAN...

År 1987, kort tid efter mordet, restes 5 obelisker/glaspelare utmed Luntmakargatan (flyktvägen som mördaren tog?), till formen av ett Tau-kors, en dödssymbol.

Tre av obeliskerna står i korsningar med andra gator, nämligen:

Tegnérgatan 23
Tegnérgatan 21
Kammakargatan 22

Olof Palme torde alltså ha skjutits klockan 23:21:22*
*
*

Tegnérgatan ligger för övrigt i höjd med Biografen Grand, varifrån dödspromenaden till mordplatsen påbörjades.

Den fjärde obelisken står på Luntmakargatan 19, precis vid korsningen till Tunnelgatan, där mordet skedde.

Den femte obelisken står mitt på ett kvarter mellan adresserna Luntmakargatan 24 och 26. Den står precis på centimetern i skarven mellan de två fastigheterna. Om man följer skarven genom fastigheten kommer man till en adress på Döbelnsgatan, som har fastighetsbeteckning Oxen Mindre 27.

Vi har då följande fem nummer:

19, 27, 23, 21, 22.

Olof Palme föddes 1927.

Olof Palme sköts till döds klockan 23.21.22

Det här är sådant som de älskar att leka med.*

Om detta stämmer är det inget annat än en dödsruna över Olof Palme i fem delar...*

En annan sak om luntorna på Luntmakargatan, som erinrar om 1600-talets så kallade luntmakare som tillverkade luntor, vilka användes bland annat vid*avfyrning av handeldvapen. På natten är de upplysta.

"De upplysta" = Illuminati

Efter mordet på John F. Kennedy 1963, restes också en obelisk, vid Dealey Plaza i Dallas.*
Då torde kommunernas inköpare av offentlig konst vara mördare.

För övrigt kan jag inte se någon obelsik vid Tegnérgatan 23. Enda stället jag kollade upp.
Citera
2024-10-15, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Då torde kommunernas inköpare av offentlig konst vara mördare.

För övrigt kan jag inte se någon obelsik vid Tegnérgatan 23. Enda stället jag kollade upp.

Du vet väl att du inte får kolla upp någonting. Nu har du redan brutit mot tokstollarnas regel nummer 1. Hur tror du annars att allt ska gå ihop?
Citera
2024-10-15, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Du vet väl att du inte får kolla upp någonting. Nu har du redan brutit mot tokstollarnas regel nummer 1. Hur tror du annars att allt ska gå ihop?
Missar det gång på gång. Jag kommer aldrig bli en bra foliehatt
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in