Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 00:26
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Konkurrenten är väl ett flertal kedjor Bastard Burgers, Jureskog med flera. Startade ungefär samtidigt. Men ambition att vara mer än Donken. Premium-burgare. Ingen av kedjorna verkar gå så där lysande. Möjligen att det blir ett Winner-take-it-all där den som härdar ut längst vinner. Brödernas tappar alltså rejält många miljoner varje år men verkar klara även detta med rekonstruktion.

20-23 är det stängning en vardag:
https://www.brodernas.nu/restauranger

Öppnar i regel kl 11 så det är inga snabbmatstider.

Jo men samtliga riktade in sig på att bli ett bättre (märkvärdigare) alternativ.

Det var människor med det behovet dom ville kapa åt sig. Inte att folk skulle gå dit i stället för till finrestaurangen.

Och det gick ju bra så länge folk trodde dom badade i pengar. Men nu är det inte lika varmt och mysigt i badet längre.
Citera
Idag, 00:35
  #122
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jo men samtliga riktade in sig på att bli ett bättre (märkvärdigare) alternativ.

Det var människor med det behovet dom ville kapa åt sig. Inte att folk skulle gå dit i stället för till finrestaurangen.

Och det gick ju bra så länge folk trodde dom badade i pengar. Men nu är det inte lika varmt och mysigt i badet längre.

Sant. Ungefär som Padel. Dessa hände ju ungefär samtidigt. Padel och premium-burgar hypern. Sedan med mindre pengar är blir det svårt att få folk att tycka att hamburgare ska vara så dyrt. Brödernas försökte ju senast med detta erbjudande i deras app 2 för 1, så det bara kostar 200 iställer för 400 för två att kaka där (en gång). För att få lönsamhet kanske de måste rikta in sig på buffé
Citera
Idag, 00:35
  #123
Medlem
maxatdunders avatar
Har käkat där 100+ gånger mellan 2021-2023 och var alltid nöjd med resultatet. Tror jag bara blivit smått besviken på 2 besök varav ena var i år och då märkte jag tydligt att alla råvaror var utbytta och smakade helt annorlunda
Citera
Idag, 00:36
  #124
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Så med det namnet är det omöjligt att göra bra burgare? 😲

Alltså… en hamburgare för tvåhundra spänn? Tacka vet jag den där för 10-15kr på Donken.
Citera
Idag, 00:45
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Alltså… en hamburgare för tvåhundra spänn? Tacka vet jag den där för 10-15kr på Donken.

100%

En burgare på Brödernas är INTE tio gånger mer värd än tio cheesburgare på donken.

Dessa kedjor måste sänka priserna.

Rimligt är 90 spänn för Ett mål. Inte 270

Nu betalar man 270 kr och går hungrig därifrån.
Citera
Idag, 01:07
  #126
Medlem
Stannade förra sommaren på väg till smögen på en Brödernas, det var ett skämt.

Hon i kassan visste inte hur dom olika burgarna smakade, jag frågade om tre olika och det enda svar jag fick var, ja vet inte. I det läget är det ju bättre att hon ljuger för att försöka verka engagerad i a f.
Hon slog in helt fel belopp i kassan, det kostade 120kr mer än det skulle på två menyer.

Det kom in några tyskar med en schäfer som skällde hela tiden, många sa till dom direkt och folk sa även till hon i kassan att det var störande men hon brydde sig inte, till slut kom det ut en arg kock och bad dom gå ut med hunden.
Citera
Idag, 01:45
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sant. Ungefär som Padel. Dessa hände ju ungefär samtidigt. Padel och premium-burgar hypern. Sedan med mindre pengar är blir det svårt att få folk att tycka att hamburgare ska vara så dyrt. Brödernas försökte ju senast med detta erbjudande i deras app 2 för 1, så det bara kostar 200 iställer för 400 för två att kaka där (en gång). För att få lönsamhet kanske de måste rikta in sig på buffé

Ja det var ju också en rolig grej. Liksom att en kille ska köra i väg på moped och köpa godis och mat åt folk.

Det lustiga är att så många med mediokra löner sögs in i det här beteendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in