2024-10-17, 05:53
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
En chefsutvecklare vid namn Dani Lalonders för EA's nya Black Panther-spel förklarar att hon inte anställer vita människor för att hon vill skapa en trygg arbetsmiljö. "Jag vet att det bästa sättet att skapa en trygg arbetsmiljö är att omge sig med människor som är precis som mig" säger hon (översatt från Engelska).

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=WyBeBms83K4

- Hur hade samhället reagerat om en vit person hade sagt att man inte anställer mörkhyade personer för att på så sätt skapa en trygg arbetsmiljö?
- Är detta en varningsklocka om vad som kan hända när utvecklade länder (som Sverige) släpper in mörkhyade människor i landet: de tar över de vitas jobb och arbetar därefter strategiskt för att utesluta de vita ur jobb och samhälle?
- Tror ni hon blir sparkad för detta?

(Moderator får flytta tråden om den hamnat fel vilket jag isåfall ber om ursäkt för).

Ja du. I Sverige hade det varit svårt att behålla sitt uppdrag i många verksamheter efter ett sådant uttalande.
Nu är ju detta ett spelbolag i långbortistan och på flera armlängders avstånd från svensk diskrimineringslag.

Spännande kulturella skillnader ändå.
Citera
2024-10-17, 06:29
Medlem
Qusimotos avatar
Spelet kommer gå åt helvete då dom flesta som spelar hatar allt vad woke och annat skit tillför. Så räkna med en flopp för spelet
Hon skulle ha hållt käften iställe om hade velat att spelet ska gå bra
Citera
2024-10-17, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Med trygg arbetsmiljö menar hon att vita ska inte bli rånade och få bilen repad.

Detta är ju faktiskt det mest logiska när man tänker efter.

Skönt att hon visar sådan omtanke.
Citera
2024-10-17, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
En chefsutvecklare vid namn Dani Lalonders för EA's nya Black Panther-spel förklarar att hon inte anställer vita människor för att hon vill skapa en trygg arbetsmiljö. "Jag vet att det bästa sättet att skapa en trygg arbetsmiljö är att omge sig med människor som är precis som mig" säger hon (översatt från Engelska).

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=WyBeBms83K4

- Hur hade samhället reagerat om en vit person hade sagt att man inte anställer mörkhyade personer för att på så sätt skapa en trygg arbetsmiljö?
- Är detta en varningsklocka om vad som kan hända när utvecklade länder (som Sverige) släpper in mörkhyade människor i landet: de tar över de vitas jobb och arbetar därefter strategiskt för att utesluta de vita ur jobb och samhälle?
- Tror ni hon blir sparkad för detta?

(Moderator får flytta tråden om den hamnat fel vilket jag isåfall ber om ursäkt för).

1. Hon hade framställts som ett monster i media och fått sparken samma dag.
2. Ja, absolut.
3. Nej. I Sverige kanske hon faktiskt fått bekymmer efter ett sådant uttalade, men inte i USA post-BLM. Där förväntas till och med vita tycka att det var bra sagt. Svart rasism är något av det finaste som finns enligt media där.

Egentligen har jag inte så jättestora problem med uttalandet i sig. Har hon ett eget företag så tycker jag absolut att hon skall få anställa vilka personer hon vill. Det som stör något oerhört är att vissa grupper får men inte andra.

De får anställa enbart svarta och skryta öppet med det och uttrycks hat mot vita.
Medan vi förväntas hylla "Diversity Equity and Inclusion" på våra arbetsplatser.

Det är vidrigt. Hade det däremot varit lika åt båda håll och Bosse i Eslöv kunnat skryta om att på hans restaurang anställs minsann bara svenskar, ja då hade det varit något annat.

Uppenbarligen finns det en inbyggd strukturell diskriminering riktad mot vita i de flesta länder i västvärlden numera.
Citera
2024-10-17, 07:49
Medlem
tomperss avatar
Inga vita kommer köpa Black Panther ändå.

Spelet kommer floppa stort
Citera
2024-10-17, 08:13
Moderator
HelgeBuks avatar
Haha! Det är ju ett helt sjukt uttalande men det passar perfekt in i woke-ideologin. För att den är sjuk.

Naturligtvis skulle ingen annan grupp än svarta, homo-/transsexuella eller möjligtvis muslimer kunna säga något ens i närheten utan att lynchas av media.
Citera
2024-10-17, 08:22
Medlem
Det här är väl inget nytt! Det har varit deras plan sedan begynnelsen att ta över det som vita byggt upp! Det ser vi ju överallt i dag! Mörka människor anställer sällan vita människor! Hade det varit tvärtemot hade det blivit ett jävla liv. Skrik om rasism och diskriminering och skadeståndsanspråk och krav på jämlikhet!

Man har svårt att förstå att dessa individer tillåts och har tillåtis göra på det här viset!? Jag har alltid förstått vad deras plan varit. Det förstår till och med en barnunge!
Citera
2024-10-17, 08:49
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LosPadres
Eftersom det är ett privat bolag borde de få anställa vem fan de vill anställa. Spelutvecklare är knappast något som Sverige behöver mer utav dessutom.

Egentligen borde det vara så men hade man vänt på steken att ett bolag går ut (officiellt?) med att dom enbart anställer vita i herrens år 2024 så hade det fått reella konsekvenser för företaget som djupt överstigit det som händer här.
Citera
2024-10-17, 09:30
Medlem
USA har federala lagar mot rasism (som detta är ett solklart fall av, Engaging in discriminatory hiring practices is a federal crime) -

Så det kommer att gå till federal domstol - och där kommer hon få betala och/eller fängelse (beroende på om hon har andra felonys)
Citera
2024-10-17, 10:06
Medlem
KjellKjellborns avatar
Finns mängder av vita egenföretagare som inte anställer invandrare m.m.

Det finns egentligen inget att diskutera, det är bara att bojkotta EA de verkar ju vilja torska pengar. Tyvärr är dagens spelindustrin överflödad av en massa konstiga människor med skeva ideologier, som absolut inte borde vara där. Gäller även IT & utvecklingsbranschen överlag.
Senast redigerad av KjellKjellborn 2024-10-17 kl. 10:09.
Citera
2024-10-17, 10:14
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Svarta har mycket högre etnocentrism än vi har. De förstår instinktivt att de måste ta hand om sina egna, och vara fientlig mot fienden. Det är överlevnadsinstinkt som vi har tappat via massiv hjärntvätt.
Citera
2024-10-17, 10:15
Medlem
Blev det något spel som blev kommersiellt? Vad gör hon idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in