Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
Idag, 04:38
  #97
Medlem
Judinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Absolut är det så när det handlar om en planerad handling. Men att någon är så snedtänd att den impulsivt kastar sig ut från tredje våningen i ren desperation, är också självmord i min mening.

Ett impulsivt kaosartat självmord utfört av en människa som inte tänker klart, är ändå ett självmord.
Anhöriga föredrar givetvis att hellre betrakta det som en slags olycka som "egentligen inte skulle ha hänt".

Jag håller med dig till en viss del. Har man varit påverkad och mördat någon men absolut inga minnen av det, så måste man fortfarande lida sitt straff.

Jag överlevde mitt fall från tredje våningen. Jag minns inget från den dagen (var påverkad men inte suicidal vanligtvis) men vården vägrade skriva annat än "suicidförsök". Jag orkade inte tjafsa med de om att det var en olycka, men jag försökte i några år. Nu står det så. Men jag håller inte med, i just mitt fall.
Sorry för trauma dump lol men hans död har väckt minnen, just att det står "tredje våningen" i media kanske.

RIP.
Citera
Idag, 04:56
  #98
Medlem
CUNextTuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Normalt är det 2,40 m. mellan golv och tak. Mellan där är det ju betong, m.m. Men detta skedde i Argentina. Jag vet inte om det är samma mått där.
Brukar inte hotell/hotellrum generellt ha lite högre i tak än det är i en standardlägenhet? Kanske bara känns så.
Citera
Idag, 05:19
  #99
Medlem
CUNextTuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judinna
Jag håller med dig till en viss del. Har man varit påverkad och mördat någon men absolut inga minnen av det, så måste man fortfarande lida sitt straff.

Jag överlevde mitt fall från tredje våningen. Jag minns inget från den dagen (var påverkad men inte suicidal vanligtvis) men vården vägrade skriva annat än "suicidförsök". Jag orkade inte tjafsa med de om att det var en olycka, men jag försökte i några år. Nu står det så. Men jag håller inte med, i just mitt fall.
Sorry för trauma dump lol men hans död har väckt minnen, just att det står "tredje våningen" i media kanske.

RIP.
Utifrån det som har framkommit hittills låter det åtminstone inte som något planerat självmord. I så fall snarare stundens ingivelse pga hög som ett hus alternativt droginducerad psykos. Om det stämmer att han blev nekad tillträde till poolen, kan det förstås inte uteslutas att det var den han försökte hoppa i heller.

Om han nu inte dök ner från balkongen med huvudet före, fanns det uppenbarligen ändå många saker (utöver marken givetvis) han kan ha slagit huvudet i, vilket kan förklara varför utgången blev så tragisk trots att det "endast" skedde från tredje våningen.

Sorgligt slut på en ung människas liv. Hemsk tid framför allt hans föräldrar och hans lille son har framför sig nu.

Beklagar din upplevelse, Judinna. Skönt att du klarade dig med livet i behåll.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in