2024-10-17, 01:05
Avstängd
Boguslaws avatar
Hej,
Jag minns det som igår, jag skaffade en Drupal webbplats och fyllde den med bilder på antika romerska och grekiska skulpturer som jag tog i Medelhavsmuseet. Orsaken var att jag såg att Vita husets webbplats var baserad på Drupal CMS systemet. Det var blå och vitt eller grått tema om jag minns rätt.
Är dagens webbplats för Vita huset fortfarande baserad på Drupal för kunde inte se det nämligen?
Citera
2024-10-17, 01:09
Medlem
ArgusOnes avatar
Nej. Behöver du verkligen ens veta varför?
Citera
2024-10-17, 01:13
Medlem
JustTrollings avatar
Det där är Wordpress.
Citera
2024-10-17, 01:31
Avstängd
Boguslaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Det där är Wordpress.
Ok. Såg nyss när jag kollade "View page source" att det var /wp-content/uploads t.ex. som URL-adress. Så det verkar var Wordpress. Kul. Så jag behöver inte börja ta mig an Drupal igen en massa timmar för att efterapa topp-politiker i USA.
Citera
2024-10-17, 02:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boguslaw
Ok. Såg nyss när jag kollade "View page source" att det var /wp-content/uploads t.ex. som URL-adress. Så det verkar var Wordpress. Kul. Så jag behöver inte börja ta mig an Drupal igen en massa timmar för att efterapa topp-politiker i USA.

Wordpress och stat från Google analytics. Bara en massa gratis och enkelt. Minns det är ungefär som för ca 20 år sedan när SVT gjorde en ny stor sajt. Det var väldigt fin, men sedan började folk kolla i källkoden och det var en massa gratisverktyg. Då hade de ändå betalar ca 20 miljoner minst för sajten så det blev lite av en skandal på den tiden
Citera
2024-10-17, 03:48
Avstängd
Boguslaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Wordpress och stat från Google analytics. Bara en massa gratis och enkelt. Minns det är ungefär som för ca 20 år sedan när SVT gjorde en ny stor sajt. Det var väldigt fin, men sedan började folk kolla i källkoden och det var en massa gratisverktyg. Då hade de ändå betalar ca 20 miljoner minst för sajten så det blev lite av en skandal på den tiden
Ok intressant. En svenskt Wordpress i statlig regi vore något att göra för att få gemene IT-intresserad svensk person att dra på smilbanden x-dagar om året. Ett orsak till stolthet. Fast politikerna låtsas som om dom inte vet hur man skapar ett paradis på jorden och bugar sig för utländska aktörer som kliver upp på scenen, så att säga.
Senast redigerad av Boguslaw 2024-10-17 kl. 03:48. Anledning: Stavfel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in