2024-10-27, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitnick89
Jag satt i AXS kösystem innan biljetterna äns släpptes och när det "blev min tur" var allt utsålt. Jag ställde mig i kö även på extrakoncerterna men även där samma sak. Det var alltså inte så smidigt som du påstår.

Ingen tvinger mig att köpa man jag vill gärna gå på koncerten och då tycker jag det är svinigt att folk köper upp alla biljetter endast för att tjäna pengar. Just nu ligger det 250+ annonser på blocket med säkert 1000-1500 biljetter til salu och jag är inte snål så jag kommer köpa ändå men då får man även ta risken att bli blåst och åka 40 mil och inte komma in och igen få betala ockerpris av någon jävel utanför arenan.

Den på tisdagen var det ju inga problem alls med, tog ju ett bra tag innan den dagen blev slutsåld. Dom andra dagarna kanske var lite mer stökiga men vafan, nej, jag köper inte det där alls med folk som tjatar om att de inte fått tag på biljetter. Jag var liksom på jobbet då och det var inga större problem för mig. Jag prövade att stå i kö till söndagens spelning på mobilen och lördagens spelning på datorn på jobbet. Tog väl lite tid men kom ju fram till slut på båda. Folk som inte lyckats köpa måste fan ha gjort något fel.
Citera
2024-10-28, 16:20
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är bara ett band. Om politiker inte håller vad de lovar och inte gör vad sagt de skulle göra har ju det konsekvenser för människor och kan skada dem. Vad du och andra känner er lurade på här är däremot svårt att förstå. Vad är det som är så värdefullt och går förlorat för någon för att Kent ändrar sig, ger ett långfinger åt döden (för bandet) och återupplivar sig?

Det är väl det att det är så cringe att läsa dessa påhittade pressreleaser på musikbloggar som ingen läser om att ”vi ska minsann aldrig spela tillsammans igen”. Vi vet att ni återförenas så vi betackar oss lögnerna då det har gått mode i detta.
Citera
2024-10-28, 16:22
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
tror ingen trodde det skulle bli en flopp, däremot hoppades man ju. och det vore roligt om folk visade sig markera mot kent mot deras svek.

men givetvis så har kent fans ingen ryggrad, utan låter kent svika dom.

Det var väl mer ett självklart bevis på att svensken har riktigt usel musiksmak.

Förvånad är man icke då ”Vi som älskar 90-talet” turnén säljer biljetter till bonnläppar för fulla muggar.
Citera
2024-11-01, 20:26
Medlem
Citat:
ja bara konstatera att kent har precis samma efterblivna fans som håkan hellström.

Till stor del är det nog så men sen vill jag tro att det nog även finns en liten liiiiten del också som valt bort Håkan Hellström för Kent och som då kanske känner att Hellström är "lite som Beatles" och Kent då såklart "lite som Stones".
Fast det kanske är att överanalysera alltihop.
Jag vet inte.
Senast redigerad av GoneForever 2024-11-01 kl. 20:54.
Citera
2024-11-08, 23:11
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankese
Men vafan, vissa saker gillar man, andra inte. Är väl tjusningen med musik.
Precis så är det. Jag själv vill ge en tummen upp för Kent, pga god vilja och många som uppskattar. Jag hatar inte Kent! Absolut inte.
Jag hamnar bara nånstans i...jag förstår inte storheten av Kent, det är lite tralligt och en tumme upp (och sångaren låter heeeeela tiden som om han håller på att skita på sig medan han sjunger).
Jag kort och gott förstår nog inte Kent.
Men jag kan absolut ge dom en tumme upp liksom, jag är inte emot Kent.
Citera
2024-12-05, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Jag kort och gott förstår nog inte Kent.

Det finns nog inte sådär jättemycket att förstå.
Joakim Berg skriver låtar där han reflekterar över sin samtid och han försöker att göra det med en ton av vemod som ska liksom ta sig under skinnet på dig.
Han är rätt duktig på det men samtidigt är alltihop med Kents låtar något så himla dumt och Kent har nog de allra dummaste och löjligaste fansen.
Ja jag säger det där både om Kent-fansen jag träffat och om saker jag sett dem skriva online. Allra dummast är såklart dem som tatuerar Joakim Bergs låt-texter på sina kroppar.

Man blir besviken på Den Svenska Musikbranschen när man hör Kent.
Det blir iallafall jag.
Särskilt när dom nu dessutom
tillåts att göra konserter igen.
Citera
2024-12-05, 07:42
Avstängd
Honkenbonkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
21,22,23 Mars 2025 spelar de på Tele2 Arena trots dramatiskt avslut. vad tycker ni? Ska ni gå?

I kent find them.... Gnällband från Stockholm icke sa nicke.
Citera
2024-12-05, 07:44
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
I kent find them.... Gnällband från Stockholm icke sa nicke.

You mean you kent stand them?
Citera
2024-12-05, 07:46
Avstängd
Honkenbonkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
You mean you kent stand them?

Yes I kent hide it..
Citera
2024-12-05, 08:55
Medlem
Det är även väldigt trist att se att USA tydligen fortfarande låter Kent resa till bland annat Los Angeles.
Det där känns verkligen inte ok.
Länder kan ju vägra den här sortens skräp-musiker inresa och det borde dem helt klart göra med Joakim Berg, Sami Sirviö, Martin Sköld, Markus Mustonen och även med alla andra personer som är involverade med bandet.
Senast redigerad av GoneForever 2024-12-05 kl. 09:40.
Citera
2024-12-28, 23:15
Medlem
Thelonegunmans avatar
Vad kan vi förvänta oss? Alltså vi som ska gå.

Hoppas på socker, sundance kid, sjukhus, 747, mannen i den vita hatten och en helt ny karriär.

Vill inte höra "kärleken väntar" och "999".
Citera
2024-12-28, 23:45
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
ja kentfansen har ju en särskild relation till sitt band, och dom tog ju gemensamt avsked. det betyder ju något.
för dom åtminstone.

jag kan åtminstone förstå det, det kan inte du. och det kan inte kent.
Du fattar ingenting om kent eftersom du inte gillar kent och är en jantefjant som har en massa principer/ridderliga idéer om hur ett band bör uppträda. Ett typiskt exempel på den svenska avundsjukan och så låtsas du vilja företräda vad kents fans vill?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in