• 8
  • 9
2024-10-21, 18:01
Medlem
[quote=SecretGarden352|89860329]
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic

Vi har ett ganska dåligt läge idag som är utom kontroll. Orsaken till att det blev såhär är från början att där inte fanns beredskap, regler eller ens någon vilja att stoppa den negativa utvecklingen som Sverige har hamnat i.

Tror ärligt inte det finns någon vilja ens idag utan det är ganska få röster fortfarande som protesterar och verkligen vill göra något åt det. Således, mest troligt att Sverige fortsätter blunda och hoppas det löser sig själv.

Kortare straff, du snackar bort mig lite. Jag pratar om att ifall en invandrare kommer till Sverige och begår brott så får denne vackert åka hem igen. Det handlar inte om att denne ska rehabiliteras in i det svenska samhället. Däremot förstår jag resonemanget att det kan bli svårt skicka hem dem eftersom deras hemländer väl nästan gråter av lycka att blivit av med skiten.

TS handlade om både babbar och svenskar så man kan ju liksom ta och börja i den änden. Man kan alltså inte ta för givet att det alternativet finns tillgängligt.

Då blir alternativet om det är tidsbegränsat straff att man får ut dem i samhället efter avtjänat straff. Man bör nog ha det i åtanke när man dissar rehabiliteringsåtgärder.
Citera
2024-10-21, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Om man inte är kriminell så har man ingen anledning att oroa sig för att bli av med medborgarskapet och bli utvisad. Frågan är varför du vill ha kriminella invandrare kvar i Sverige.

Frågan man borde ställa är kanske varför du inte verkar kunna läsa innantill, och väljer att sitta och fantisera fritt som något slags substitut?
Citera
2024-10-21, 18:30
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Frågan man borde ställa är kanske varför du inte verkar kunna läsa innantill, och väljer att sitta och fantisera fritt som något slags substitut?

Jag bara drar en enkel slutsats utifrån dina inlägg så vad sägs om att svara på frågan?
Citera
2024-10-21, 18:36
Medlem
[quote=prostetnic|89871474]
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352

TS handlade om både babbar och svenskar så man kan ju liksom ta och börja i den änden. Man kan alltså inte ta för givet att det alternativet finns tillgängligt.

Då blir alternativet om det är tidsbegränsat straff att man får ut dem i samhället efter avtjänat straff. Man bör nog ha det i åtanke när man dissar rehabiliteringsåtgärder.

Ja, men du envisas med att prata om brottslingar som gjort lättare brott, medan trådens önskan om att skicka kriminella till en ö handlar om väldigt grova brottslingar. Du vet, sådana som skadar andra människor och förstör deras liv.

Tänk dig ett offer som kanske överlever och blir rullstolsburen resten av livet, får se förövaren gullas med och rehabiliteras tillbaka till ett normalt liv?

Vissa brott behöver ge livstid och då ska de ut till denna ön, där de blir kvar just livstid. Då finns inget behov av någon rehabilitering. Spara rehabiliteringen till alkoholisten som körde bil och körde ner i diket utan att döda någon. Denna personen behöver hjälp innan det är försent.
Citera
2024-10-21, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jag bara drar en enkel slutsats utifrån dina inlägg så vad sägs om att svara på frågan?

Det får du fantisera ihop själv när du ändå inte verkar läsa innantill så bra.
Citera
2024-10-21, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Ja, men du envisas med att prata om brottslingar som gjort lättare brott, medan trådens önskan om att skicka kriminella till en ö handlar om väldigt grova brottslingar. Du vet, sådana som skadar andra människor och förstör deras liv.

Jag tycker inte att jag har envisats om att prata om brottslingar som gjort lättare brott. Jag nämnde väl i förbifarten att upprlägget med att skeppa iväg till en avlägsen ö inte är avsett för lättare brott. Det kanske är så att du är lite väl ivrig att hugga på allt så att du får skev uppfattning om vad man skriver?
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in