• 4
  • 5
2024-10-23, 09:10
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkadamus
Du har rtt i att ingen rstade fr att massinvandring skulle brja. Fast invandringen r ett praktexempel p dr det har fungerat att f in opposition nedifrn? SDs tillvxt hade ju aldrig skett om andra partier hade lyssnat p folket. Debatten har som konsekvens skiftat stort. De kallas inte fr rasister i samma grad som de brukade, overtonfnstret har helt enkelt skiftat de senaste 15 ren. Visst, skiftet i debatten har skett mycket segt och SD har inte minskat invandringen men det r vl en annan femma.

Precis som med invandring innan SD s finns inga val fr oss som vill legalisera, inte i riksdagen i alla fall. Tillkommer ett snt val som r i riksdagen eller ett parti som har en seris chans att komma in kommer folk att rsta p dem. SD hade under en lng tid monopol ver att sga att de vill stvja invandringen och det r enda anledningen att de r s stora idag. Det finns ingen grundlggande anledning att cannabislegalisering skulle vara annorlunda. Det handlar bara om att ngon ska vga ta tag i frgan. Antingen ett parti som hller p att falla ur riksdagen vars ungdomsfrbund redan fresprkar legalisering (C, L, MP) eller ett nytt parti som t.ex. PP.
Anledningen till jag skrev s var att SD har frvnansvrt svrt att pverka ngot trots sin storlek, jmfr med mp eller v som hade ftt igenom vldigt allvarliga saker (tror jag) om dom haft i nrheten av SDs rstmandat, SD har aldrig varit i regeringsstllning trots att ver hlften av alla mn rstar p dom, troligen fler om du rknat bort folk som inte vill som en del invandrare.
Citera
2024-10-23, 09:21
Medlem
knarkadamuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
Anledningen till jag skrev s var att SD har frvnansvrt svrt att pverka ngot trots sin storlek, jmfr med mp eller v som hade ftt igenom vldigt allvarliga saker (tror jag) om dom haft i nrheten av SDs rstmandat, SD har aldrig varit i regeringsstllning trots att ver hlften av alla mn rstar p dom, troligen fler om du rknat bort folk som inte vill som en del invandrare.
rligt talat s vet jag inte varfr SD inte lyckats genomfra ngot. Inkompetens? Osker. Vad som r skert r att de har haft stor effekt p det politiska landskapet nedifrn. Hoppas bara att samma sak sker fr legalisering.
Citera
2024-10-23, 09:31
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkadamus
rligt talat s vet jag inte varfr SD inte lyckats genomfra ngot. Inkompetens? Osker. Vad som r skert r att de har haft stor effekt p det politiska landskapet nedifrn. Hoppas bara att samma sak sker fr legalisering.
Kan inte vara inkompetens fr man har bde ftt ver fretrdare frn andra partier och skapat sig egen lng erfarenhet nu men visst kan sklart vara det men tveksamt nr jag ser hur andra partier beter sig, tjnstemnnen br inte vara smre dr, men man blir motarbetad i alla frgor av alla, men lite ot nu kanske, vi fr vl se, det r ju redan lagligt fr medicinskt bruk.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in