Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2024-10-23, 01:53
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
De allra flesta vet nog om att Flashback inte har några anställda. Oavsett så står det ju i den här tråden nu.

Admins är ju anställda. Dock så sparar de inte IP (påstår de).
Citera
2024-10-23, 02:20
Medlem
zombie-nations avatar
Man får inte berätta om aktiva självmordsplaner på Flashback, men får man berätta att man ska massmörda folk? Jag har aldrig tänkt på det då jag oftast inte mördar folk.

En sådan grej kan ju kännas viktigare att stoppa.

Ja tycker användarna behandlar människor med självmordstankar som är tillåtet om det bara är tankar, med respekt. Många gånger är ju det vad som behövs.
Citera
2024-10-23, 02:28
Avstängd
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Man får inte berätta om aktiva självmordsplaner på Flashback, men får man berätta att man ska massmörda folk? Jag har aldrig tänkt på det då jag oftast inte mördar folk.

En sådan grej kan ju kännas viktigare att stoppa.

Ja tycker användarna behandlar människor med självmordstankar som är tillåtet om det bara är tankar, med respekt. Många gånger är ju det vad som behövs.

Problemet är att Flashback inte är någon "Suicide hotline" och risken är skyhög att någon idiot råkar hitta tråden och hetsa. Det blir ju ett ansvar som heter duga om den typen av trådar skulle få ligga kvar, vad säger man när ts plötsligt inte längre skriver i sin tråd?
Citera
2024-10-23, 02:30
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Problemet är att Flashback inte är någon "Suicide hotline" och risken är skyhög att någon idiot råkar hitta tråden och hetsa. Det blir ju ett ansvar som heter duga om den typen av trådar skulle få ligga kvar, vad säger man när ts plötsligt inte längre skriver i sin tråd?

De trådar som finns kvar som inte är aktiva självmordstrådar, ser sällan folk hetsa. Är det flitiga moderatorer eller är det bara en och annan som är sjuk i huvudet? De flesta ställer ju upp.
Citera
2024-10-23, 02:37
Avstängd
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
De trådar som finns kvar som inte är aktiva självmordstrådar, ser sällan folk hetsa. Är det flitiga moderatorer eller är det bara en och annan som är sjuk i huvudet? De flesta ställer ju upp.

Jag vet att de flesta ställer upp och därför tror jag det är många som omgående anmäler olämpliga inlägg, jag tror även att moderatorerna är lite mer noggranna att moderera i den här typen av trådar.
Citera
2024-10-23, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Frågan är väl snarare om du hade brytt dig om regeln 1.06 när det gäller liv och död? HAHA

Ni är för roliga
Nej det är sant. Korkad fråga såhär i efterhand.
Citera
2024-10-23, 04:47
Medlem
Citat:
Man ringer 112 och dom kommer vara behjälpliga så gott det går. Vi har ju killen som streamade sitt självmord och sedan en som i en tråd hotade med att han skulle ta livet av sig. Båda dessa hittade polisen relativt fort även om det var för sent för den förstnämnda. Minns visserligen inte om den andra avslöjade sin adress men jag tror inte det.

Jag tror att det var någon som kände igen killen som tog livet av sig och därför kunde ringa polisen.
Citera
2024-11-06, 09:34
Avstängd
ResanTillMelonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annieluuv
Finns det någon ”akutpärm” som på arbetsplatser på flashback? Vad gör man i situationer om man är riktigt orolig för en annan användares välbefinnande? Om man t.ex. mottager ett meddelande från en användare att denne ska skada andra eller sig själv, vänder man sig då till polis eller moderatorer, eller är forumet såpass anonymt att ingetdera kommer vara behjälpligt?

Om tråd finns med info ber jag om ursäkt förstås men önskar isåfall att den är ännu mer highlightad än vad den redan är.
Det där är väl ett rop på hjälp.

Fick själv ett kort meddelande från någon. För massa år sedan nu, där han bad om hjälp att ta sitt liv.

Det enda han ville göra var ju att snacka om sina problem ju. Självklart hjälper ingen till med Ett självmord. Minns inget av vad vi skrev. Tänkte inte så mycket på det då heller, men han hörde av sig 5 år senare och tackade mig för att jag hade tagit mig tiden och läst allt från honom och han ville bara säga att han mådde bra igen. Tänkte fortfarande inte så mycket på det men insåg efteråt det måste betytt mycket för honom 🙄. Eftersom han hörde av sig så många år senare.

Men sedan finns det ju massa troll här, som verkar må himla dåligt.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in