Citat:
Ursprungligen postat av
Annieluuv
Finns det någon ”akutpärm” som på arbetsplatser på flashback? Vad gör man i situationer om man är riktigt orolig för en annan användares välbefinnande? Om man t.ex. mottager ett meddelande från en användare att denne ska skada andra eller sig själv, vänder man sig då till polis eller moderatorer, eller är forumet såpass anonymt att ingetdera kommer vara behjälpligt?
Om tråd finns med info ber jag om ursäkt förstås men önskar isåfall att den är ännu mer highlightad än vad den redan är.
Det där är väl ett rop på hjälp.
Fick själv ett kort meddelande från någon. För massa år sedan nu, där han bad om hjälp att ta sitt liv.
Det enda han ville göra var ju att snacka om sina problem ju. Självklart hjälper ingen till med Ett självmord. Minns inget av vad vi skrev. Tänkte inte så mycket på det då heller, men han hörde av sig 5 år senare och tackade mig för att jag hade tagit mig tiden och läst allt från honom och han ville bara säga att han mådde bra igen. Tänkte fortfarande inte så mycket på det men insåg efteråt det måste betytt mycket för honom 🙄. Eftersom han hörde av sig så många år senare.
Men sedan finns det ju massa troll här, som verkar må himla dåligt.