Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-21, 13:39
Medlem
che3s avatar
Ja det var verkligen på tiden vi har ju gått och väntat på detta med spänning hipp hipp hurra
Citera
2024-10-21, 13:59
Jag har aldrig hört dagens EPA-ungdom spela dem.
Citera
2024-10-21, 14:02
Medlem
Lillreds avatar
NEJ! inte 30 år senare...

Den här garvade jag åt då
-Det var det jävligaste jag sett... Såg du Monica?
https://www.youtube.com/watch?v=-Si4ccdMl7Q
Senast redigerad av Lillred 2024-10-21 kl. 14:04.
Citera
2024-10-21, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitipottan
Jag som 50-åring kommer inte springa benen av mig,
Men kanske epadunk-kidsen gillar dom.

Ja, själv tyckte jag de var hur kul som helst då, men man har ju utvecklats och åldrats lite sedan dess, så jag tvivlar på att den humorn känns så där jättekul för oss idag, men jag kan tänka mig att epa kidsen skulle gillat dem bättre idag. Den stora frågan är väl hur mycket de känner till Ronny och Ragge, men varvar de showen med någon epa-dunk artist som ungarna gillar, så tror jag nog att det kan bli succe.
Mycket sådana här märkliga återföreningar helt plötsligt, kan det vara krisekonomin som börjat sätta sina spår även på dessa.
Citera
2024-10-21, 14:16
Avstängd
AGHORIBABA1008s avatar
Tycker att TRATTEN & FINKEL hade varit en så jävla mycket bättre comeback!

DET var det bästa 90 talet hade att erbjuda! i Svensk television.
Citera
2024-10-21, 14:17
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Den här återföreningen är större än både Oasis och Kent.
Lätt!!
Citera
2024-10-21, 14:23
Medlem
Usch vad deppigt. Men med tanke på hur stark epa-dunk-kulturen är går det säkert hem.
Citera
2024-10-21, 14:26
Medlem
KalleAnkaPartiet77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacGuffin
Känner du någon personligen som tyckte de var roliga då, för jag gör det inte.

Det är, precis som Knasen skrev, endast chockvärdet som gör att någon överhuvudtaget ens minns dom. De hade inga kvaliter förutom att vara lite groteska i tv.

Smaken är ju som baken dock. Jag menar inte att trampa någon på tårna.

Förmodligen var målgruppen unga grabbar. Ronny och Ragge representerade frihet från vuxenvärldens kontroll. Unga var inte lika kuvade då.

Men jag minns att en av mina lärare hånflinade när han talade om för oss att Ronny och Ragge var "döda". Alltså när Ronny och Ragge lagt ner och gjort sin sista show.
Citera
2024-10-21, 14:29
Medlem
Undra om det är Fredde eller Peter som har slut på pengarna så att de behöver turnea igen?
Citera
2024-10-21, 14:32
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacGuffin
Jag undrar vilken målgrupp de siktar in sig på. 90-talet var en annan tid och ett annat samhälle än idag, och Ronny och Ragge var knappt ens roliga då med sitt äckligt rinnande snus, brylcreme och gällivarehäng. Jag minns i alla fall att jag inte tyckte de var roliga, mina föräldrar tyckte inte de var roliga och mormor/morfar tyckte definitivt inte de var roliga. Humorn var i stil med Krister och Stefan fast ännu mera cringe som om det ens är möjligt.

Vem vänder man sig egentligen till här? Finns det någon efterfrågan på Ronny och Ragge idag?
Ja, att hänvisa till kvinnor som ”pök” och att tala om för varandra att man inte är någon ”jäla böög, fan” kommer sannolikt inte att landa väl i Sverige 2025. Antingen måste hela rasket skrivas om med nyspråk eller så kommer rasandet i massmedia att nå episka proportioner.
Citera
2024-10-21, 14:33
Avstängd
PalmeKillers avatar
Jesus! R & R återförenas i ett PK Sverige. Magplasket kommer bli stort.
Citera
2024-10-21, 14:33
Medlem
Underbart, rätt tid och allt. De kommer bli fullsatt. Synd bara att man inte körde på med mera ställen. De kommer naturligtvis inte funka i storstäderna. Men de finns massor av ställen där de funkar. Men hoppas dom får mersmak och kör vidare. De är fan nostalgi och bra låtar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in