• 1
  • 2
2024-10-25, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 730221
Man skall aldrig argumentera eller g in i diskussioner p sociala medier, allt blir fel, det uppfattas fel och svrt att gra sig frsttt. Sociala medier r bra fr att gilla folks bilder och lgga sm kommentarer p max ngra ord.

Men det r ett himla bra tidsfrdriv och ett bra stt att kolla upp andra, vilka de r och hur de ser ut.

Javisst. Jag fluktar lite p gamla bekanta fr att inte tala om snygga brudar till arbetskamrater. De ser ju i fldet sklart att man r dr och spanar lite men d fr det vl vara s.
Citera
2024-10-25, 16:57
Medlem
730221s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfghanMupp
Javisst. Jag fluktar lite p gamla bekanta fr att inte tala om snygga brudar till arbetskamrater. De ser ju i fldet sklart att man r dr och spanar lite men d fr det vl vara s.
Tyvrr s r det en del under 30 som knappt anvnder Facebook eller Instagram, svrt att snoka p dem
Citera
2024-10-26, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Jag gr ofta bort mig p sociala media. Hamnar i argumentationer och blir ovn med folk. Ofta fimpar jag mina konton tillslut. Tror det r kopplat till min historia p FB, jag har massa dligt beteende hr ifrn som jag behver lra om helt enkelt. Jag kan inte lta bli att sga som det r eller som jag tycker ibland, men det r ofta inte vad folk vill hra.

Har ni ngra tips fr att bli en vanlig fisk som simmar med stimmet? Har ngon hr lyckats med det, och hur gick er omstllning till?

Sluta vara en WT helt enkelt. Ordentliga mnniskor kan bete sig p sociala medier
Citera
2024-11-05, 04:18
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrWizzard
Sociala medier var bra nr de kom. Tidiga Facebook till exempel. Man skrev in vad man gillade fr musik och filmer och skrev till sina anhriga.

Sen s sprade det ut fullstndigt. Jag r bannlyst frn Facebook p grund av ngra memes som tydligen inte gick ihop med deras efterblivna policy. Sen s brjade s kallade "fact checkers" dyka upp.

Det konstiga var att jag kunde posta exakt samma jvla memes p min Instagram utan att ka dit.

Har kvar Instagram fr memes. Men that's it. Sen s har denna HBTQ-skiten ftt s mycket makt i social medier ocks. Upplever att ju mer engagerad man r i sociala medier, ju mer hjrntvttad blir man. nskade att skiten aldrig uppfanns.

Vore intressant att se de dr memesen

Du har ven lyckats med att bli avstngd p Flashback
Citera
2024-11-10, 01:35
Medlem
Citat:
Jag gr ofta bort mig p sociala media. Hamnar i argumentationer och blir ovn med folk. Ofta fimpar jag mina konton tillslut. Tror det r kopplat till min historia p FB, jag har massa dligt beteende hr ifrn som jag behver lra om helt enkelt. Jag kan inte lta bli att sga som det r eller som jag tycker ibland, men det r ofta inte vad folk vill hra.

Har ni ngra tips fr att bli en vanlig fisk som simmar med stimmet? Har ngon hr lyckats med det, och hur gick er omstllning till?

Stng ner facebook, ha kvar messenger fr kontakt med dina vnner, mer behver du inte
Citera
2024-11-10, 02:12
Medlem
BlubberingIdiots avatar
Sociala medier r inte fr alla, acceptera det bara. Jag kan relatera fr jag r precis likadan sjlv.

Hr p flashback r precis p grnsen vad jag str ut med, men facebook och liknande har jag aldrig haft, varit intresserad av eller kommer ngonsin att skaffa.

Det r bara att acceptera. Vi mnniskor r olika.
Citera
2024-11-19, 11:25
Medlem
Citat:

Fortstt sga vad dutycker. Man ska inte hlla tillbaka bara fr folk inte kan hantera dina sikter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in