Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-23, 09:11
Medlem
Il.Malizias avatar
Kan de inte ha JVM i Vancouver s man kan tajma det med en skidresa till Whistler ver nyr?
Citera
2024-10-23, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Kan de inte ha JVM i Vancouver s man kan tajma det med en skidresa till Whistler ver nyr?

Ottawa r vl hyfsat nra Montreal. Dromkring finns massa juste stllen att ka skidor. S kan du ta lite tbar cannabis och surfa fram i snn.

Det blir bara s satans jkla kallt dr undrr vintern. Minus 20-30 r inga ovanligheter. Sen p sommaren har dom satans jungelvrme med 99.99% luftfuktighet. Olidligt r bara frnamnet. Men s sociala och trevliga mnniskor har tminstone jag aldrig trffat p under ngon annan resa.
Citera
2024-10-23, 20:02
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartGulFantast
Ottawa r vl hyfsat nra Montreal. Dromkring finns massa juste stllen att ka skidor. S kan du ta lite tbar cannabis och surfa fram i snn.

Det blir bara s satans jkla kallt dr undrr vintern. Minus 20-30 r inga ovanligheter. Sen p sommaren har dom satans jungelvrme med 99.99% luftfuktighet. Olidligt r bara frnamnet. Men s sociala och trevliga mnniskor har tminstone jag aldrig trffat p under ngon annan resa.
Haha sant!
Citera
2024-10-23, 21:53
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Ni fr klmma in Joel Svensson i era lag.

Du tjatade om Filip Eriksson frra ret, s hr i efterhand hade du rtt, han skulle varit med.

Hur bra r den andra Svensson, Ville? Jensas son.
Citera
2024-11-03, 11:26
Medlem
Skidlifts avatar
Hr kommer det presenteras vilka matcher som snds p vilka kanaler

Delade rttigheter Viaplay och SVT

https://vmhockey.se/jvm/tv-tabla/
Citera
2024-11-13, 17:18
Medlem
Blir det inget guld i r frvntar jag mig en ny styrelse inom ishockeyfrbundet och nytt stt hur vi fostrar vra talanger
Citera
2024-11-13, 20:43
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Blir det inget guld i r frvntar jag mig en ny styrelse inom ishockeyfrbundet och nytt stt hur vi fostrar vra talanger

Grejen r att nordamerikanerna r s jvla verlgsna i JVM och u18/u17. Vi br allts ta hjlp av ngon eller ngra frn USA eller Kanada.
Citera
2024-11-13, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Grejen r att nordamerikanerna r s jvla verlgsna i JVM och u18/u17. Vi br allts ta hjlp av ngon eller ngra frn USA eller Kanada.

Vet, men det r p deras niv vi ska satsa att ligga p. Annars vinner vi inte.
Citera
2024-11-24, 16:53
Medlem
Min trupp r fljande:

Marcus Gidlf
Melker Thelin

Theo Lindstein
Axel Sandin-Pelikka
Rasmus Bergquist
Alfons Freij
Wilhelm Hallquisth
Noel Fransn
Tom Willander

Isac Hedqvist
Noah Dower Nilsson
David Edstrom
Felix Unger Srum
Felix Nilsson
Victor Eklund
Jack Berglund
Zeb Forsfjll
Anton Wahlberg
Otto Stenberg
David Granberg
Oskar Vuollet
Herman Trff

Spontant knns det som att stommen med Pelikka, Willander, Lindstein dr bak och Stenberg, Unger Srum, Edstrom och Felix Nilsson framt r riktigt stark.
Men bakom dr knns det helt ppet och det skulle kunna vara 10 spelare som byter plats och det skulle nd knnas helt rimligt.
Citera
2024-11-25, 12:29
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Min trupp r fljande:

Marcus Gidlf
Melker Thelin

Theo Lindstein
Axel Sandin-Pelikka
Rasmus Bergquist
Alfons Freij
Wilhelm Hallquisth
Noel Fransn
Tom Willander

Isac Hedqvist
Noah Dower Nilsson
David Edstrom
Felix Unger Srum
Felix Nilsson
Victor Eklund
Jack Berglund
Zeb Forsfjll
Anton Wahlberg
Otto Stenberg
David Granberg
Oskar Vuollet
Herman Trff

Spontant knns det som att stommen med Pelikka, Willander, Lindstein dr bak och Stenberg, Unger Srum, Edstrom och Felix Nilsson framt r riktigt stark.
Men bakom dr knns det helt ppet och det skulle kunna vara 10 spelare som byter plats och det skulle nd knnas helt rimligt.
Tycker Linus Eriksson ska ha en plats, ledare, tvvgsspelare, kemi med Eklund.

ven Anton Frondell har stor chans om han fr fortstta spela, r vl skadad nu?
Citera
2024-11-26, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Tycker Linus Eriksson ska ha en plats, ledare, tvvgsspelare, kemi med Eklund.

ven Anton Frondell har stor chans om han fr fortstta spela, r vl skadad nu?
Som Djurgrdare vill jag verkligen ha med bda, men ska man vara realistisk s har flera andra presterat bttre. Sen gynnades ingen av grabbarna av att missa ssongsinledningen sklart.

Linus Eriksson kan skert komma med tack vare sitt tvvgsspel men han konkurrerar med flera spelare som gjort det bra i SHL, kontra han som precis konkurrerat sig in i lineupen i HA igen. Det r upp till bevis sista matcherna nu.

Frondell klev ven han in i ssongen skadad men har ju verkligen tagit det p fel stt.
De matcher han ftt i j20 fr att trampa igng har han mest kt runt och tyckt synd om sig sjlv och varken jobbat hrt eller producerat. Sista tv matcherna i HA sg han riktigt bra ut, men slr man ihop allt s tycker jag inte det rcker.

Spelare som Hedqvist och Granberg frtjnar det mer p prestation. De har etablerat sig och gjort sig frtjnta av mer frtroende under Bulan som kanske r den trnare i Sverige som r minst villig att ge juniorer chansen. Det r natt och dag kontra vad Frondell pysslat med.
Citera
2024-11-27, 09:00
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Som Djurgrdare vill jag verkligen ha med bda, men ska man vara realistisk s har flera andra presterat bttre. Sen gynnades ingen av grabbarna av att missa ssongsinledningen sklart.

Linus Eriksson kan skert komma med tack vare sitt tvvgsspel men han konkurrerar med flera spelare som gjort det bra i SHL, kontra han som precis konkurrerat sig in i lineupen i HA igen. Det r upp till bevis sista matcherna nu.

Frondell klev ven han in i ssongen skadad men har ju verkligen tagit det p fel stt.
De matcher han ftt i j20 fr att trampa igng har han mest kt runt och tyckt synd om sig sjlv och varken jobbat hrt eller producerat. Sista tv matcherna i HA sg han riktigt bra ut, men slr man ihop allt s tycker jag inte det rcker.

Spelare som Hedqvist och Granberg frtjnar det mer p prestation. De har etablerat sig och gjort sig frtjnta av mer frtroende under Bulan som kanske r den trnare i Sverige som r minst villig att ge juniorer chansen. Det r natt och dag kontra vad Frondell pysslat med.
Hmm. Ja. Frondells tid kommer vl. Bttre han fr mogna lite kanske.

Linus grej r vl mest att han r renodlad center, vi har inte mnga som regelbundet spelar center, FUS gr det i AHL och lr f vara andracenter bakom Edstrom, men lite synd r det egentligen fr han passar fint p yttern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in