2024-10-31, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MPT
20 miljarder?! Hur tänker du då?! Och dom fattiga.. vilka är dom? Jo det kommer att vara dom med mycket pengar och guld, för att det kommer vara mindre värt än mat.

Ja, det var just det jag menade; att de fattiga (de med ringa resurser) kommer att få det svårt. Planeten kommer att bli förstörd också, men det kommer nog att funka med 20 miljarder, ett tag i alla fall.
Citera
2024-11-19, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avintresse
Ja, det var just det jag menade; att de fattiga (de med ringa resurser) kommer att få det svårt. Planeten kommer att bli förstörd också, men det kommer nog att funka med 20 miljarder, ett tag i alla fall.

Oj då, du har verkligen inte räknat på det där med 20 miljarder
Citera
2024-11-19, 16:15
Medlem
Citat:
Oj då, du har verkligen inte räknat på det där med 20 miljarder
Du kanske missförstår mig. Givet att planeten förstörs och att de fattiga lider, så kan 20 miljarder funka ett tag
Citera
2024-11-20, 02:20
Medlem
Citat:
Du kanske missförstår mig. Givet att planeten förstörs och att de fattiga lider, så kan 20 miljarder funka ett tag

Nej, jag missuppfattar dig inte. Räkna på 20 miljarder så inser du att det aldrig kommer att hända.
Citera
2024-11-20, 21:08
Medlem
Citat:
Nej, jag missuppfattar dig inte. Räkna på 20 miljarder så inser du att det aldrig kommer att hända.

Du menar att planeten kollapsar innan vi når 20 miljarder? Vilka faktorer och variabler ska jag räkna med?
Citera
2024-11-20, 21:34
Medlem
ormbitens avatar
Långt in i framtiden kan det nog bli så att människor blir begränsade i sin konsumtion...

Men under det här seklet lär det nog vara den eviga tillväxten och den eviga konsumtionen som "vinner" över Naturskyddsföreningen och "klimathysterin".

Det är oerhört få människor på planeten som i själva verket skulle kunna tänka sig att sluta jaga pengar och tillhörande konsumtion.
"Alla" människor jagar nått bättre...
Citera
2024-11-20, 22:37
Medlem
tomatlarss avatar
Om man inte räknar med underkläder så ligger jag nog på mindre än 1 plag per år.
Citera
2025-02-11, 20:14
Medlem
Citat:
Du menar att planeten kollapsar innan vi når 20 miljarder? Vilka faktorer och variabler ska jag räkna med?
Ursäkta sent svar, höll på att mista livet kring jul.
Först skall man räkna på hur länge resurserna räcker. Ex mat kommer bli dyrare än guld till slut. Jorden har varit överbefolkat sedan många decennier. Och befolkningen ökar med ett helt Tyskland varje år. Vi har redan utarmat jorden vi odlar så att det krävs enorma mängder konstgödsel för att få ut något av jorden vi brukar. Forskning i GB visar på att jorden är utarmad om 20-25 skördar. Ungefär lika många år m.a.o. I takt med dessa resursbrister kommer konflikter och krig öka. Vi ser det redan idag. Ukraina, en av världens största spannmålsproducenter, Afrika med störa tillgångar av batterimetaller och mineraler. Kan fortsätta länge till. Jorden kommer klara sig utmärkt, men mänskligheten har nog bara 100 år kvar..
Citera
2025-02-11, 20:37
Medlem
Citat:
Ursäkta sent svar, höll på att mista livet kring jul.
Först skall man räkna på hur länge resurserna räcker. Ex mat kommer bli dyrare än guld till slut. Jorden har varit överbefolkat sedan många decennier. Och befolkningen ökar med ett helt Tyskland varje år. Vi har redan utarmat jorden vi odlar så att det krävs enorma mängder konstgödsel för att få ut något av jorden vi brukar. Forskning i GB visar på att jorden är utarmad om 20-25 skördar. Ungefär lika många år m.a.o. I takt med dessa resursbrister kommer konflikter och krig öka. Vi ser det redan idag. Ukraina, en av världens största spannmålsproducenter, Afrika med störa tillgångar av batterimetaller och mineraler. Kan fortsätta länge till. Jorden kommer klara sig utmärkt, men mänskligheten har nog bara 100 år kvar..
Grattis till livet! (Själv svarar jag sent för att jag är lite sporadisk, sorry)

Jag är lite osäker på dina prognoser eftersom du inte verkar räkna med ondska som folkmord och att passivt se på när tredje världens befolkning dör i svält. Jordens befolkningsmängd kommer nog att justera sig själv, kanske med väldigt stora fluktuationer, men jag tvivlar på att människan kommer att dö ut helt.
Citera
Idag, 01:02
Medlem
Citat:
Grattis till livet! (Själv svarar jag sent för att jag är lite sporadisk, sorry)

Jag är lite osäker på dina prognoser eftersom du inte verkar räkna med ondska som folkmord och att passivt se på när tredje världens befolkning dör i svält. Jordens befolkningsmängd kommer nog att justera sig själv, kanske med väldigt stora fluktuationer, men jag tvivlar på att människan kommer att dö ut helt.
Tack! Just konflikter och krig, som ju också är folkmord, kommer ju ut av resursbrister. Se på revirtänket i naturen. Människan kommer att sätta sig i samma situation och döda varandra för att föda sig själva och sina barn. Jag kommer kanske inte drabbas så hårt men mina barnbarn eller deras barn..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in