Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 22:30
  #61
Medlem
Nachoalistens avatar
Nej, ödsla ingen mer tid på henne, det är över. Ja, det är skit jobbigt, men du gör det bara svårare för dig själv genom att sms:a massa desperat goja.
Hade som max nämnt att hon kan höra av sig om det är något, och sedan inte hört av mig igen. Vem vet, ni kanske träffas om ett par år igen och det leder till något, men det är inget du ska ha som mål.

Lev ditt liv, så ska du se att när du som minst anar det så kommer du träffa en ny kärlek.
Citera
Igår, 22:37
  #62
Medlem
KatzaKindles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Har försökt så gott jag kunde. Hon sa att om hon tänker med hjärnan så tror hon inte vi kommer kunna lösa problemen som vi haft.

Men jag snäll tolkar det och tänker att hon då i hjärtat fortfarande har mig?

Om hon säger så, så tror jag att även om ni blir tillsammans igen kommer hon hela tiden ha samma röst i huvudet som säger att hon inte trivs i ert förhållande.

Jag själv kände så med mitt ex, hjärtat var i förhållandet men inte hjärnan. Jag lyssnade på min hjärna för jag visste att det fanns för stora problem som jag inte såg att vi skulle kunna komma förbi.
Citera
Igår, 23:11
  #63
Medlem
LA1905s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Helt klart är det så att maktbalansen mellan er ligger till hennes fördel.

1. Hon ställde till det. - > Du är "schysst" och pausar.

2. Hon är ej nöjd med paus, men vill vara "singel"= vara med andra killar -> Du är schysst och accepterar

3. Du tar initiativ för att få fram hur de det med er paus. - > Hon tycker att det är bäst att avsluta relationen

4. Trots dina kontaktförsök så är hon alltid upptagen.

Kanske det är dags att de sanningen, det är över Vet inte hur du ens kan tänka på att lappa ihop det. Även om du skulle få till det, så är maktbalansen så pass rubbad att det blir olidligt i ert förhållande. Du kommer alltid att dra det kortaste strået.

Om det finns praktiska göremål (typ ni har saker hos varandra, eller någon av er är skyldig pengar) så kan du köra en avlutande text typ
"Hej, det är dags att vi gör rent hus. Jag vill hämta mina saker senast om en vecka, och vill att du gör detsamma. Du kan också skicka en kompis. Om två veckor kör jag sakerna till tippen"

Håller med 100%.
Du låter henne styra och ställa. Allt ska vara på hennes villkor.
Håll inte på och vela och vänta, det är totalt ocharmigt.

Du säger att hon undviker dig och inte kan ta ett samtal på en hel vecka?
Mannen, lägg av nu. Sluta vara så klängig. Hon har valt att gå vidare medan du sitter och funderar på vad du ska skriva på ditt långa sms? Lägg ner den verksamheten.

Hitta någon hobby och sluta tänk på henne. Hon undviker dig och du ska undvika henne.
Du måste vända på maktbalansen och det gör du genom no contact. Inga fler sms, inga fler samtal, ingenting. Du går silent och låter henne fundera var du tagit vägen.

Ryck dig i kragen
Citera
Igår, 23:33
  #64
Medlem
retinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Skicka inget långt jävla sms är du galen? Du kan räkna med att hon redan knullat någon annan, gå vidare! Inga samtal, meddelanden eller instagramuppdateringar, gå ”Monkmode” ett par månader du kommer över henne.

Kommer du ens höra av henne om kontakten är initierad av dig? Jag tvivlar. Kanske efter ett par månader då du vaknar upp till ett ”Hej hur är det?”.

Här har du facit hur du ska agera.
Citera
Igår, 23:34
  #65
Medlem
jcws avatar
Skit i den där jävla bruden. Gaska upp dig broder!

Här kommer ett gå vidare-schema som faktiskt fungerar:

Tips 1: Ladda ner Hinge, Tinder, Habbo Hotel och vad fan alla appar heter. Köp premiumtjänsten på samtliga appar. Swipa vänster på vartenda jävla tecken på liv du ser. Tumjäveln ska vara skinnflådd. Prio 1 är nytt geggväck att sätta lillsoldaten i.

Tips 2: Jobba övertid så in åt helvete alla vardagar du kan. Detta håller dig sysselsatt och lägger den ekonomiska grunden inför tips 3.

Tips 3: Ut och sup varenda jävla helg med polarna! Nätverka och sondera terrängen efter nya hål. På dansgolvet finner du likasinnade tjejer som också vill ha nytt efter år i fördärvet.

Tips 4: Ut och res. Packa väskan broder för du ska till the US and A! Helvete vad du ska köra nu. Snika in dig på en collegefest och resten går per automatik. De amerikanska cheerleaderbrudarna kommer stå och granska ditt praktstånd likt en zoolog på Kolmården. Det är dags för röda plastmuggar med everclear och europeisk grabbkuk!

Lycka till broder! ”Brudar kommer, brudar går - att spruta i nya hål läker alla sår.” - Gandhi
Citera
Igår, 23:44
  #66
Moderator
Maviels avatar
Just nu håller hon dig i ingenmansland och du väljer att stanna där för att du minns det som varit och önskar tillbaka dit. Hon respekterar inte dig. Det finns inget som heter paus. Det är bara ett sätt att mer långsamt och plågsamt dra av plåstret. Plåstret måste av förr eller senare. Det där med att ligga en sista gång är också ett sätt att hålla kvar dig i ingenmansland.

Tillåt dig att ta steget ur det här. Välj för dig. Det du tillåter fortsätter. Om du läser allt du skrivet och tänker dig att det istället är din bästa vän som går igenom det och berättar för dig - vad hade du sagt till honom?

Tacka för det som varit. Gå vidare. Släpp taget helt om henne och sörj och gå vidare. Du är värd att vara önskad och prioriterad av någon. Det är du inte nu.
Citera
Idag, 00:19
  #67
Medlem
Ett tydligt avslut bra, limbo ej hälsosamt. Tacka för vad som varit och kapa banden. Kanske bara lite onödigt dramatiskt med "ingen mer kontakt någonsin", men TS känner väl själv bäst vad som är rätt.
Citera
Idag, 00:35
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Skriv det som ett ultimatum att antingen skärper hon sig eller så ser hon dig aldrig igen.

Som tidigare skribent skrev så finns det dock en stor risk att hon redan har blivit nedsmutsad av någon annan luffare. Svenska kvinnor brukar inte kunna gå 3 månader efter ett uppbrott utan att bli påsatta i alla hål.

Just "svenska" kvinnor....? Tydligt vad du har för ursprung och kvinnosyn!
Citera
Idag, 02:08
  #69
Medlem
Du verkar ha gjort allt rätt så här långt.

Tycker du nu ska göra ett snyggt avslut också, speciellt mtp att ni träffats under så många år. Du kommer må bättre av det på lång sikt.

Ett bra avslut är inte via sms. Be att få träffas och prata ut. Vill hon inte eller skjuter på det för lång tid framåt, ring henne. Om hon inte svarar då kan du skicka meddelande. Ge detta max 2 veckor sen går du vidare med ditt liv.

Lycka till
Citera
Idag, 02:12
  #70
Medlem
Avsluta alltid på ett fint sätt, säg att du har respekt för henne och hennes val, men vill att ni förblir vänner.
Hon lär inte reagera illa
Citera
Idag, 02:16
  #71
Medlem
styckets avatar
Man menar väl inte nödvändigtvis att man ska fortsätta umgås för man slutar upp som vänner, utan snarare att man inte är ovänner och avslutar det hela på ett respektfullt sätt.
Citera
Idag, 04:50
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Jag skickade sms idag om att ses men hon var upptagen med skola och hade släktbesök denna vecka. Men vi får höras nästa vecka skrev hon.

Jag skrev att de gick bra och hon gillade mitt meddelande.

Men nu känns de som jag bara ska vänta på henne till nästa vecka. Därför som jag kände att jag kanske måste skriva av mig och få till ett avslut eller sätta hårt mot hårt. Men är samtidigt rädd för att göra något dumt...vet inte hur länge man kan vara isär innan man definitivt kan avskriva allt?
Vi har ju varit tillsammans länge och med långa förhållanden finns de alltid problem...

Vad är det du inte förstår?
Det hon säger och det hon gör är olika saker.
Kompisar träffar man, dig träffar hon inte.
Upptagen med skola och släktbesök? Seriöst?
"Nej jag måste städa toaletten vi får höras nästa vecka då kanske vi kan prata"
Hör du inte hur det låter?

Gissningsvis har hon knullat minst 5 olika killar bara i augusti. Tjejer kan inte ens handla mjölk i affären utan att få 25 förslag på rajtantajtan.

Skicka sms o annat larv som hon inte bryr sig om? Vad skall det fylla för funktion?
Det är ändå inte över även om du skriver att det är det. Du sitter som en snäll hund o väntar medans hon knullar andra. Det vet hon om och beter sig därefter.
Ha lite självrespekt och gå vidare för fan.

Hon skiter i dig o dina känslor. Hon är inte din vän. Hon är en elak subba som du inte vill ha tillbaka.

Gå ut o träffa andra tjejer så skall du få se att både sexet o sällskapet är mycket trevligare. Du är bara hjärntvättad nu, det är allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in