Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-23, 13:44
Medlem
Tänkte höra om det är någon mer än jag som har något/några spel man nördar i ca 1 vecka, låter det ligga 8-12 månader innan borjar nörda igen i samma tidslängd and repeat.

I mitt fall handlar det om gamla Bethesda spelen från 00-talet och början av 10-talet (Skyrim, Oblivion, Fallout mm.) och Dark Souls. Man hittar alltid något nytt att göra i spelen oavsett om man spelat igenom 2 gånger eller 50 gånger.
Citera
2024-10-23, 14:29
Medlem
Bassplays avatar
Jag spelar en hårt moddad playthrough av TTW varje vinter , dvs Fallout 3 och New Vegas i samma spel.

Byter ut olika mods varje år för att hålla det fräscht.
Citera
2024-10-23, 15:03
Medlem
Cyberpunk och Witcher 3 är två spel som jag alltid nördar i 1-3 veckor varje år eller vartannat år.
Citera
2024-10-23, 15:50
Moderator
^Eazs avatar
Svar med endast spel utan någon som helst motivering raderade.
Vi vill inte bara ha en listtråd.
/Mod
Citera
2024-10-23, 15:50
Medlem
tomatlarss avatar
Fallout new Vegas och Diablo 2 spelar jag någon gång per år. Försöker alltid att spela på olika sätt.
Citera
2024-10-23, 15:57
Moderator
^Eazs avatar
Om man bortser från PoE, D3/4 och liknande spel som har nya säsonger där saker nollas och man kan lira en säsong lite då och då vilket händer för mig både i Path of Exile och Diablo så skulle jag vilja säga något av Trackmania spelen (nu Trackmania från 2023).

Det händer ofta att jag saknar Trackmania, och då brukar jag hoppa in och grinda någon bana i TM, försöker ta några placeringar i världen/Sverige eller testa någon bana man inte lirat tidigare eller rent av köra någon av säsongerna man inte lirat.
Det är ett enkelt spel att hoppa in i när man varit borta en tid, kräver inte att man måste läsa på om en massa builds eller liknande för att man missat massa patcher, utan det är bara att hoppa in och köra.

Lirade faktiskt senast igår efter ett uppehåll sen i våras.
Citera
2024-10-23, 16:57
Medlem
jag har några spel jag kör varje år, singleplayer,

max payne 3
days gone
resident evil 4 remake
half life 2
ghost of thushima
uncharted 4
finns säkert fler men dessa är dom jag kom på just nu
Citera
2024-10-23, 16:57
Medlem
Wow (classic/SoD/HC) är ett spel jag alltid återkommer till. Mmorpg suget kommer och går men är det nåt spel jag alltid kommer tillbaka förr eller senare till så är det nog wow. Det är inte det spelet jag spelat mest dock.
Citera
2024-10-23, 23:31
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Tänkte höra om det är någon mer än jag som har något/några spel man nördar i ca 1 vecka, låter det ligga 8-12 månader innan borjar nörda igen i samma tidslängd and repeat.

I mitt fall handlar det om gamla Bethesda spelen från 00-talet och början av 10-talet (Skyrim, Oblivion, Fallout mm.) och Dark Souls. Man hittar alltid något nytt att göra i spelen oavsett om man spelat igenom 2 gånger eller 50 gånger.

Tetris och schack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in