Citat:
Ursprungligen postat av
sparvodling48
Ser ibland rimliga ettor läggs ut ur Uppsalahems bestånd i det området och kötiden kanske snart räcker.
Är områdets dåliga rykte överdrivet? Nåt som var dåligt förut? som jag förstått är bandstolen det område som vita män eller kvinnor tidigare avråddes från.
Kan man cykla lugnt och handla kvällstid?Får eventuell bil vara ifred? Förutsätter att i själva huset beter sig grannar lugnt och städat.
Min polare från gården i Gränby flyttade dit när vi var små. Jag var där hela tiden i princip. Tyckte lägenheterna var fina generellt och alla i området var trevliga. Jättebra läge dessutom. Nu bor det mycket studenter där dessutom så det är lugnt.
På andra sidan vägen skulle jag inte rekommendera dock. Bor massa somalier där så det stinker kryddor i trappan som letar sig in i lägenheten och sätter sig i kläderna. Skit äckligt.
Det händer mycket skit i Gottsunda men det händer oftast inne i lägenheterna, så det är ingenting du kommer märka av. Jag har aldrig känt mig otrygg i Gottsunda.
Å andra sidan är jag kanske en sådan person man hoppas att man inte stöter på. Trevligaste gangstern i stan dock.