Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-23, 20:15
Medlem
Ser ibland rimliga ettor läggs ut ur Uppsalahems bestånd i det området och kötiden kanske snart räcker.

Är områdets dåliga rykte överdrivet? Nåt som var dåligt förut? som jag förstått är bandstolen det område som vita män eller kvinnor tidigare avråddes från.

Kan man cykla lugnt och handla kvällstid?Får eventuell bil vara ifred? Förutsätter att i själva huset beter sig grannar lugnt och städat.
Citera
2024-10-23, 20:17
Medlem
DrOutlaws avatar
Det är ganska ok.
Citera
2024-10-23, 22:15
Medlem
Det är inte ett BRA område, nej.
Du vill helst en bit förbi centrum och in i östra gottsunda för mer OK områden.
Men billiga hyror och lätta att få som du säger.
Har du bott i liknande områden förut?
Miljonprogram dvs.
Kan vara avgörande för hur just du uppfattar det.
Du får iallafall nära till centrum om du tar den, det är ju nice.
Senast redigerad av tedshiro 2024-10-23 kl. 22:18.
Citera
2024-10-23, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Det är inte ett BRA område, nej.
Du vill helst en bit förbi centrum och in i östra gottsunda för mer OK områden.
Men billiga hyror och lätta att få som du säger.
Har du bott i liknande områden förut?
Miljonprogram dvs.
Kan vara avgörande för hur just du uppfattar det.
Du får iallafall nära till centrum om du tar den, det är ju nice.
Nej inte direkt.
Är klar över områdets negativa klang men ser många trådar om det ligger några år längre bak i tiden.
Och inte så mycket om Blomdahls väg.
Tittade på et möjligt objekt på bandstolen för ett bra tag sen men verkade lite misär där med ett överfyllt soprum som stank nära entre-planet så blev inget.
Citera
2024-10-23, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparvodling48
Nej inte direkt.
Är klar över områdets negativa klang men ser många trådar om det ligger några år längre bak i tiden.
Och inte så mycket om Blomdahls väg.
Tittade på et möjligt objekt på bandstolen för ett bra tag sen men verkade lite misär där med ett överfyllt soprum som stank nära entre-planet så blev inget.
Allt är bättre än bandstolen, ja. Det är korrekt uppfattat.
Har du inte möjlighet att åka till blomdahl och kika runt lite då?
Citera
2024-10-24, 04:51
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparvodling48
Ser ibland rimliga ettor läggs ut ur Uppsalahems bestånd i det området och kötiden kanske snart räcker.

Är områdets dåliga rykte överdrivet? Nåt som var dåligt förut? som jag förstått är bandstolen det område som vita män eller kvinnor tidigare avråddes från.

Kan man cykla lugnt och handla kvällstid?Får eventuell bil vara ifred? Förutsätter att i själva huset beter sig grannar lugnt och städat.

Min polare från gården i Gränby flyttade dit när vi var små. Jag var där hela tiden i princip. Tyckte lägenheterna var fina generellt och alla i området var trevliga. Jättebra läge dessutom. Nu bor det mycket studenter där dessutom så det är lugnt.

På andra sidan vägen skulle jag inte rekommendera dock. Bor massa somalier där så det stinker kryddor i trappan som letar sig in i lägenheten och sätter sig i kläderna. Skit äckligt.

Det händer mycket skit i Gottsunda men det händer oftast inne i lägenheterna, så det är ingenting du kommer märka av. Jag har aldrig känt mig otrygg i Gottsunda.

Å andra sidan är jag kanske en sådan person man hoppas att man inte stöter på. Trevligaste gangstern i stan dock.
Citera
2024-10-31, 21:47
Medlem
Penisylvanias avatar
Det verkar finnas rasister på forumet. Gottsunda är bra, särskilt Blomdahls väg. Ju fler araber och afrikaner desto mer får man vara ifred som blond blåögd svensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in