Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-29, 09:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Erubatos

För att en 40årig man som dör som oskuld är i grund och botten minst lika hemskt som en 20 årig kvinna som våldtas och mördats. Båda gick hemska öden till mötes men i den 40 åriga oskuldens fall så anses det inte alls lika tragiskt och de flesta hade hållit med om att det är mannens eget fel när det inte alls behöver vara så.

Kanske bara är jag men nog fan dör jag hellre som oskuld (oavsett om jag är 20, 30, 40 eller 90) än att jag blir våldtagen och mördad (även där oavsett hur gammal jag är).
Citera
2024-10-30, 13:44
Medlem
Samhället ser väl lite allvarligare på våldtäkter och mord än att du inte får knulla.

Men om vi säger att Anders Eklund hade fått gå knulllös istället för att våldta och mörda en liten flicka, tror du då inte fler män hade fått knulla om flickan fått växa upp och bilda en egen familj?

På så sätt blir ju kvinnors våldtäkts och mord problem även mäns knullproblem. För tänk hur många döttrar och potentiella knull som gick om intet för att en man skulle få knulla en gång.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2024-10-30 kl. 13:58.
Citera
2024-11-06, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykadelikatessen
Fast det är ju det han säger; att män kan älska förutsättningslöst, medans kvinnor tänker mer på sin situation och hur hon kan förbättra den, och är mer benägen att välja partner efter de materiella fördelar som ingår,

Men som sagt håller jag inte med Petter, men det ni säger är samma sak
Möjligen för en stor andel men såna svepande argument är sällan korrekta.
Citera
2024-11-06, 12:59
Medlem
psykadelikatessens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trekantshatt
Möjligen för en stor andel men såna svepande argument är sällan korrekta.
Absolut, undantagen bekräftar regeln dock - generalisera kan man, men det betyder inte att det gäller alla fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in