• 5
  • 6
2024-10-25, 15:54
Medlem
Raggarspinns avatar
Vet ej varför vimla fungerar för dig. Kanske att vimla inte stryper mobildata helt när surfen är slut.
Citera
2024-10-25, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porr-Arne
Nej, förstår att det suger, nåt är ju inte som det ska, men vi är inte företaget så var snäll mot oss som försöker klura
Ja det måste jag vara, helt rätt!! Om jag låtit sur och grinig så har det inte varit meningen.

Tack alla som försöker hjälpa.
Citera
2024-10-25, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Vet ej varför vimla fungerar för dig. Kanske att vimla inte stryper mobildata helt när surfen är slut.
De stryper då, jo.

https://faq.vimla.se/hc/sv/articles/...urfen-tar-slut
Citera
2024-10-25, 16:16
Medlem
Raggarspinns avatar
Om surfen tar slut och mobildata stängs av helt så fungerar inte imessage och det går inte att avaktivera imessage eftersom mobilen inte får kontakt med servern. Andra iPhone ser att imessage är aktivt och skickar således inte SMS över GSM.
Så min fråga är: fungerar meddelanden mellan dina iPhone när du har mobildata?
Citera
2024-10-25, 16:21
Medlem
Citat:
Funderade faktiskt på om det är något sånt. Aldrig haft problem med meddelanden i Vimla.
Citera
2024-10-25, 16:25
Medlem
Citat:
Om surfen tar slut och mobildata stängs av helt så fungerar inte imessage och det går inte att avaktivera imessage eftersom mobilen inte får kontakt med servern. Andra iPhone ser att imessage är aktivt och skickar således inte SMS över GSM.
Så min fråga är: fungerar meddelanden mellan dina iPhone när du har mobildata?

Ja det skulle jag säga. Det krånglar när/om ungarna drar surfen i botten.
Citera
2024-10-25, 16:32
Medlem
Raggarspinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Ja som väntat så är det här ett Apple-problem och inte ett Fello-problem. Du får kontakta Apple och hoppas de bryr sig.
Apples problem om surfen tar slut?
Citera
2024-10-25, 16:40
Medlem
finns det någon inställing om rcs-chattar? om det gör prova att stäng av den funktionen
Citera
2024-10-25, 17:18
Medlem
Citat:
Apples problem om surfen tar slut?
Är du hög?
Om vanliga SMS inte går att skicka med iMessage avstängt och mobildata avstängt så låter det som ett Apple-Problem, ja.
Citera
2024-10-25, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rundkotte
finns det någon inställing om rcs-chattar? om det gör prova att stäng av den funktionen
RCS I iPhone? Nu var du rolig du.

Borde inte förhindra honom från att skicka och ta emot sms oavsett.
Citera
2024-10-25, 17:23
Medlem
datalogs avatar
Citat:
Sms använder inte Wifi. Men du skriver att det går att ta emot och skicka meddelanden när du är uppkopplad mot ett wifi. Då är det troligtvis inställningarna för mobildata som är problemet.
https://www.fello.se/mobilhjalpen/?p...1_t16417_o1506
https://www.fello.se/mobilhjalpen/?p...9_t16417_o1305
SMS använder visst WiFi. WiFi-calling är påslaget som standard på de flesta telefoner idag och även SMS går den vägen.
Citera
2024-10-25, 18:45
Medlem
Raggarspinns avatar
Om du under inställningar->meddelanden aktiverar imessage och väljer ”skicka som SMS”, vilken färg har då knappen skicka när du skriver ett meddelande?
Om du i kontrollcenter stänger av wifi och mobildata och därefter skriver ett meddelande, vilken färg har då knappen skicka? Kan du skicka ett vanligt SMS när mobildata och wifi är avstängt?
Jag misstänker att fello när surfen är slut stryper hastigheten till motsvarande k56 och gör allt surfande näst intill omöjligt. Men tillräckligt för att kunna vara tillgänglig på imessage, för långsam för att kunna skicka och ta emot.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in