Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2024-10-25, 19:12
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Jag rekommenderar Mannagryn, blast, satsumas och djungelvrål.
Citera
2024-10-25, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Poobles
Tjo

Jag mår rätt illa och är av uppfattningen av att en stor del av anledningen att jag mår dåligt, är pga kosten.

Så min plan är att äta 500g nötfärs (25/75), 150-200g sidfläsk, och 5-7 ägg per dag, allt rått.

Hade det varit av intresse av att följa min färd med denna kosten? Jag tycker inte den är extrem, det är helt enkelt vad jag kommit fram till är den optimala kosten.

Funderar på att lägga upp posts på IG/youtube/whatever när jag äter detta och pratar om mitt liv och tankar. Vore det här av intresse att beskåda?

Bra!

Har själv kort Karnivore i perioder och tro mig - det påverkar din mentala hälsa positivt.

Man får mindre inte stress samt får en annan klarhet.

Den stora fördelen är att du äter mycket HEL mat, vilket innebär att maten inte är så processernas.

Testa i 30 dagar och skriv uppdatering här. Jag är genuint nyfiken på ditt resultat
Citera
2024-10-25, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haze2255
Bra!

Har själv kort Karnivore i perioder och tro mig - det påverkar din mentala hälsa positivt.

Man får mindre inte stress samt får en annan klarhet.

Den stora fördelen är att du äter mycket HEL mat, vilket innebär att maten inte är så processernas.

Testa i 30 dagar och skriv uppdatering här. Jag är genuint nyfiken på ditt resultat

Nötkött ja men man äter inte fläsk som inte är tillagat
Citera
2024-10-25, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Så håll dig till rå färs så långt som möjligt, både fläskfärs och nötfärs men gärna också kycklingfärs.

... Modernt framställd mat håller också mycket längre än bäst-föredatum men det är klart att handlarna vill att vi ska slänga maten så de kan sälja mer.

Låter som ett framgångsrikt sätt att tillskansa sig salmonella!

Det sista stycket håller jag med, delvis. Många livsmedel håller betydligt längre än datumen satta av tillverkaren. Till och med salt har ju bäst-före datum
Citera
2024-10-26, 01:51
Medlem
Pungsvings avatar
Skippa det onyttiga och socker, ät mindre portioner. Du behöver inte äta rått kött.
Citera
2024-10-26, 01:55
Medlem
ArgusOnes avatar
Vore kul att se en daglig vlogg. Gissar att den skulle hicka till lite när e coli och salmonella slår till.
Citera
2024-10-27, 10:25
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Poobles
Tjo

Jag mår rätt illa och är av uppfattningen av att en stor del av anledningen att jag mår dåligt, är pga kosten.

Så min plan är att äta 500g nötfärs (25/75), 150-200g sidfläsk, och 5-7 ägg per dag, allt rått.

Hade det varit av intresse av att följa min färd med denna kosten? Jag tycker inte den är extrem, det är helt enkelt vad jag kommit fram till är den optimala kosten.

Funderar på att lägga upp posts på IG/youtube/whatever när jag äter detta och pratar om mitt liv och tankar. Vore det här av intresse att beskåda?
Nej, det låter inte intressant, är jag rädd.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in