Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 12:30
  #1
Medlem
Airwave92s avatar
Kanske lite märklig frågeställning men jag undrar vad ni hade gjort i sådan situation

Ponera att man har barn som har sitt egna rum, prydigt med massa grejer och det vanliga, om barnet går bort, vad hade ni gjort med rummet som är kvar? Jag har sett i vissa filmer att folk "lämnar rummet precis som det var, samma dag som händelsen inträffade"

Eller hade ni tömt rummet på grejerna och kastat iväg allt? Låtit rummet stå blankt eller ersätta med andra möbler och göra ett nytt rum?
Citera
Idag, 12:43
  #2
Medlem
En variant är att byta bostad helt så småningom för att fylla på med nya tankar. Man bör inte fastna i ett gammalt tankemönster.
Citera
Idag, 12:48
  #3
Medlem
Vissa låter det vara helt orört. Precis som det var senast de var där. Man hanterar sorg olika och alla processar det olika. Själv vet jag inte riktigt. Svårt att säga i förväg när man inte behövt tackla sådana känslor. Allt lätt att vara logisk men när väl skiten träffar en så försvinner ofta logiken ganska fort, eller åtminstone blir det ett fall av "vem bryr sig" eftersom känslorna är överväldigande.
Citera
Idag, 13:06
  #4
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Lätt en helgedom.

En 'shrine' .

Allt orört .

Också dammet som långsamt rör sig i den dämpade solstrålen som knappt orkar taga sig genom tyllgardinen.

Så gjorde vi efter Mamsen.

Och efter Pappi.

Tänk 'Bates Motel'.

Actress Ms. Vera Famiglia var bra som modern i TV-formatet på 10-talet. Sonen var också bra.
Citera
Idag, 13:17
  #5
Medlem
En BDSM dungeon med piskor, kättingar, knullgunga och bordellbelysning. Gör ett litet altare där ni kan sätta ett inramat foto på barnet.

OBS! Bara en av många möjligheter.
Citera
Idag, 13:22
  #6
Medlem
over9ks avatar
Varför frågar du? Orka tänka på sånt om det inte är aktuellt.
Citera
Idag, 14:02
  #7
Medlem
Neksnors avatar
I det enda fallet som jag känner till sparades barnets rum orört i 10+ år, det var då jag såg det. Familjen bodde i ett rymligt hus, så rummet behövdes inte till annat av utrymmesskäl.
Citera
Idag, 14:03
  #8
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Kanske lite märklig frågeställning men jag undrar vad ni hade gjort i sådan situation

Ponera att man har barn som har sitt egna rum, prydigt med massa grejer och det vanliga, om barnet går bort, vad hade ni gjort med rummet som är kvar? Jag har sett i vissa filmer att folk "lämnar rummet precis som det var, samma dag som händelsen inträffade"

Eller hade ni tömt rummet på grejerna och kastat iväg allt? Låtit rummet stå blankt eller ersätta med andra möbler och göra ett nytt rum?
Hyr ut det till en inneboende.
Citera
Idag, 14:04
  #9
Medlem
ziejacools avatar
jag skulle ha sett min chans att själv leka med alla leksaker utan att någon mongolid unge ska ta dom ifrån mig.
Citera
Idag, 14:14
  #10
Medlem
KulStyvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Hyr ut det till en inneboende.

Inkomster istället för bara utgifter.
Citera
Idag, 14:31
  #11
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Kanske lite märklig frågeställning men jag undrar vad ni hade gjort i sådan situation

Ponera att man har barn som har sitt egna rum, prydigt med massa grejer och det vanliga, om barnet går bort, vad hade ni gjort med rummet som är kvar? Jag har sett i vissa filmer att folk "lämnar rummet precis som det var, samma dag som händelsen inträffade"

Eller hade ni tömt rummet på grejerna och kastat iväg allt? Låtit rummet stå blankt eller ersätta med andra möbler och göra ett nytt rum?

Klart man kan lämna rummet som det är för att hedra barnet men det är precis lika bra att göra om det till ett BDSM-rum om man nu vill det. Eller också gör man om det till något som påminner om hur skönt det är att ungjävlen tog sig själv av daga och gärna tillsammans med sin klass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in