Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-22, 20:00
Medlem
Har där verkligen inte gått ut någon info om dom är fortsatt häktade eller frisläppta I väntan på rättegång..
Jag gissar ju att dom fortfarande är häktade med tanke på brottsmisstanke och straffvärdet på det.
Men jag har väl för mig att den infon brukar komma ut när det blir åtalade.
Citera
2024-12-22, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag har inte läst några av förhören ännu.

Men om han inte har anmält henne för våldtäkt, så har han inte.

Sitt då inte och spekulera.
Citera
2024-12-22, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antecknar
Sitt då inte och spekulera.

Misstyckte han?

För det är ju det som är 50% av en våldtäkt.

50% är att det faktiskt rent rättsligt är en våldtäkt (tex. att någon har sex med någon som sover = våldtäkt rent rättsligt).
50% är att den som sover misstycker kring att ha blivit utsatt för sex, när den sov.

Misstyckte han inte, så är det "bara" en våldtäkt rent rättsligt under tiden han sov, men när han sedan vaknade och inte misstyckte, så är det ju svårt att se det som våldtäkt till 100%.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-12-22 kl. 20:22.
Citera
2024-12-22, 20:34
Medlem
Citat:
Misstyckte han?

För det är ju det som är 50% av en våldtäkt.

50% är att det faktiskt rent rättsligt är en våldtäkt (tex. att någon har sex med någon som sover = våldtäkt rent rättsligt).
50% är att den som sover misstycker kring att ha blivit utsatt för sex, när den sov.

Misstyckte han inte, så är det "bara" en våldtäkt rent rättsligt under tiden han sov, men när han sedan vaknade och inte misstyckte, så är det ju svårt att se det som våldtäkt till 100%.

Precis, det var en våldtäkt.
Citera
2024-12-22, 21:33
Medlem
Citat:
Jag har inte läst några av förhören ännu.

Men om han inte har anmält henne för våldtäkt, så har han inte.

Jag antar att vem som helst kan anmäla henne för våldtäkt av honom?
Citera
2024-12-22, 21:41
Medlem
Här är ett citat från umo.se "Det är även en våldtäkt om personen som utsätts sover, är full eller drogad eller har en sjukdom eller funktionsnedsättning som gör det svårare att visa att han/hon inte vill."

Alltså är det solklart. Hon våldtog honom på morgonen, eftersom hon inte kunde få samtycke från honom, eftersom han sov.
Citera
2024-12-22, 22:45
Medlem
Nämnvärt
FUP:en är egentligen bara ett verktyg för åklagaren att väcka åtal. Den kommer användas som underlag vid rättegång.

Men under rättegången kommer allt vi läser i FUP:en att revideras en gång till, BO kommer få lämna vittnesmål en gång till, T & G kommer lämna vittnesmål en gång till och bevisbörda kommer ses över en gång till.

Det finns en risk att åtalet krackelerar, att ny information tillkommer och kanske till och med att åtalade krackelerar och erkänner..

Men som det ser ut såhär långt så känns risken större att åtalet spricker. Sen känns det sådär att se rättegången äga rum i Kalmar då, åter igen, brottsoffrets moder jobbar som nämndeman på Kalmar Tingsrätt. Hon behöver inte jobba med detta fallet men hennes kollegor lär göra det.
Citera
2024-12-23, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antecknar
Precis, det var en våldtäkt.

Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Jag antar att vem som helst kan anmäla henne för våldtäkt av honom?

Ni missar en viktig del här: G har tolkningsföreträde i kring om han upplever det vara en våldtäkt av honom eller inte, när hon väcker upp honom med avsugning. Inte alls säkert att han upplevde det som obehagligt. Men om han hade gjort det, så hade han nog redan anmält det som våldtäkt vid det här laget. Tror ni inte det?
Citera
2024-12-23, 01:55
Medlem
Citat:
Ni missar en viktig del här: G har tolkningsföreträde i kring om han upplever det vara en våldtäkt av honom eller inte, när hon väcker upp honom med avsugning. Inte alls säkert att han upplevde det som obehagligt. Men om han hade gjort det, så hade han nog redan anmält det som våldtäkt vid det här laget. Tror ni inte det?

Men är det inte våldtäkt oavsett? Om till exempel en 20-åring och en 14-åring har sex och 14-åringen tycker det är helt okej och är med på det, spelar väl ingen roll? Det är olagligt i alla fall.

Borde väl vara samma med att suga av en sovande kille?
Citera
2024-12-23, 03:17
Medlem
Citat:

Man kan skita fullständigt i om detta var våldtäkt eller inte, där finns en mycket viktigare poäng med den avsugningen som jag hoppas och tror att inte advokaten missar att framhäva och det är....

Vilken normal människa som säger sig blivit våldtagen på natten funderar ens på att suga av sin våldtäckare det första man gör på morgonen.
INGEN,
Hon kan och bör inte anses som trovärdig.
Citera
2024-12-23, 03:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golfrival
Man kan skita fullständigt i om detta var våldtäkt eller inte, där finns en mycket viktigare poäng med den avsugningen som jag hoppas och tror att inte advokaten missar att framhäva och det är....

Vilken normal människa som säger sig blivit våldtagen på natten funderar ens på att suga av sin våldtäckare det första man gör på morgonen.
INGEN,

Kan bara hålla med här, trovärdigheten är obefintlig.
Citera
2024-12-23, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golfrival

INGEN,

Litet förtydligande.
Om det nu skulle vara så att G, som fick avsugningen varit lite mildare i hanteringen av henne och T brutalare.
Så oavsett så säger hon sig haft en traumatisk natt och gråtit.
Det sista man borde tänka på är sex och avsugning oavsett vem det är .om nu så var fallet.
Återigen trovärdighet nolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in