2025-01-21, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Det är lätt att sitta bakom en datorskärm och tänka vad man själv hade gjort i en pressad situation.
T ex, om någon drar kniv när jag är ute på en kvällspromenad för att råna mig drar jag naturligtsvis en rak höger, och säger, sweet dreams.

Nä, men kanske springer, i ren panik
Citera
2025-01-21, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du missar allt totalt. De var tre personer på den filmen. T samtyckte ju säkert, eftersom han filmat och har kvar filmen. Men det är två andra (tjejen och den andra killen) som också ska samtycka till filmandet och även samtycka till att T får ha den sparad. Hade du själv velat finnas en hemmagjord porrfilm, i någon random snubbes telefon med dig, en tjej och mannen som har filmen sparad? Filmen kan läcka vet du... Spridas. Och så blir det svårigheter för dig i olika sammanhang i livet pga. den där filmen. Den kan även användas mot dig i utpressningssyfte. Som sagt: film av intima situationer, som sparas. Är integritetskränkande. Och det är gränsöverskridande beteende att filma in sådant och spara filmen. T visar med den filmen att han har gränsöverskridande beteende när det kommer till intimitet och integritet. Tänk nu på detta och tänk lite längre än näsan din räcker.

Frågan är snarare: brukar du filma in dina trekanter och spara i din telefon? Brukar du låta dina ligg filma in era trekanter och spara i sin telefon? Skulle du vara bekväm med det?

Så jädra många blåmärken (och tydliga) som målsägande har (av de man kan se i FUP) så lär T ju ha sett iaf. något. Han påstår ju att de bytte ställning flera gånger. Så. Han borde givetvis ha sett. Men han såg inga. Och rättsmedicin styrker målsägandes version av att blåmärkena kommit till vid den aktuella tidpunkten för den påstådda våldtäkten och genom grepp eller slag.

I övrigt var målsägande kk med G och T var Gs chef. Så de var inge "krogragg" hon drog hem. Det var hennes kk och hans chef som följde med henne hem, men som enligt målsägandes vän bara skulle hem till målsägande för att hämta sina saker och sedan skulle de sova i sin lastbil.

Dom två andra kanske har varsin kopia på filmen i sina mobiler också. Du vet inte, så sluta tramsa om att dom inte gett samtycke för det vet du inte något om.
Citera
2025-01-21, 17:50
Medlem
Citat:
Du missar allt totalt. De var tre personer på den filmen. T samtyckte ju säkert, eftersom han filmat och har kvar filmen. Men det är två andra (tjejen och den andra killen) som också ska samtycka till filmandet och även samtycka till att T får ha den sparad. Hade du själv velat finnas en hemmagjord porrfilm, i någon random snubbes telefon med dig, en tjej och mannen som har filmen sparad? Filmen kan läcka vet du... Spridas. Och så blir det svårigheter för dig i olika sammanhang i livet pga. den där filmen. Den kan även användas mot dig i utpressningssyfte. Som sagt: film av intima situationer, som sparas. Är integritetskränkande. Och det är gränsöverskridande beteende att filma in sådant och spara filmen. T visar med den filmen att han har gränsöverskridande beteende när det kommer till intimitet och integritet. Tänk nu på detta och tänk lite längre än näsan din räcker.

Frågan är snarare: brukar du filma in dina trekanter och spara i din telefon? Brukar du låta dina ligg filma in era trekanter och spara i sin telefon? Skulle du vara bekväm med det?

Så jädra många blåmärken (och tydliga) som målsägande har (av de man kan se i FUP) så lär T ju ha sett iaf. något. Han påstår ju att de bytte ställning flera gånger. Så. Han borde givetvis ha sett. Men han såg inga. Och rättsmedicin styrker målsägandes version av att blåmärkena kommit till vid den aktuella tidpunkten för den påstådda våldtäkten och genom grepp eller slag.

I övrigt var målsägande kk med G och T var Gs chef. Så de var inge "krogragg" hon drog hem. Det var hennes kk och hans chef som följde med henne hem, men som enligt målsägandes vän bara skulle hem till målsägande för att hämta sina saker och sedan skulle de sova i sin lastbil.
Den som missar allt är nog du.
Har du pratat med dessa två berörda personer? Har dem sagt till dig att dem inte gett samtycke till att det filmades? Vad vet du ifall dessa två personer har exakt samma film i sina telefoner?

Och var någonstans i fupen ser du att T har SPARAT filmen? Det jag kunnat utläsa i fupen är att dem HITTAT filmen i Ts telefon. Detta behöver inte betyda att han sparat den. Får man en film skickad till sig på sms, messenger, whatsapp etc så ligger detta kvar i konversationen. Jag har svårt att tro att du raderar saker du får skickat till dig. Vad vet du ifall det var någon av dem berörda personerna som skickat filmen till T?

Som troligtvis även du läst i fupen så har M suttit på Ts axlar under kvällen. Två fulla personer varav den ena på axlarna blir vingligt, att han behöver hålla i hennes ben är väl i det läget inget konstigt och att det kunnat uppkomma blåmärken i efterhand utav det.
Har du själv aldrig vaknat upp med blåmärken efter en utekväll? För det har jag, varje gång.
Mig veterligen finns heller ingen blåmärkesexpert som kan uttala sig om exakta minuter när blåmärken uppstått. M kan lika gärna fått dem på krogen och i samband med att hon satt på Ts axlar.

Precis som du själv skriver, M var Gs kk. Med andra ord var hon ett "krogragg" för T. Varför skulle han då titta efter blåmärken på henne innan och efter sex? Har du själv gjort det med ett fylleligg någon gång under ditt liv?
M har själv uppgett i förhör att dem sedan innan utgång bestämt att dem skulle sova i hennes lägenhet.
Senast redigerad av ColorLine 2025-01-21 kl. 17:57.
Citera
2025-01-21, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Det är lätt att sitta bakom en datorskärm och tänka vad man själv hade gjort i en pressad situation.
T ex, om någon drar kniv när jag är ute på en kvällspromenad för att råna mig drar jag naturligtsvis en rak höger, och säger, sweet dreams.
Ett knivrån är knappast ett rimligt jämförande med två fulla däckade killar. Varav den ena, enligt hans vänner, knappt går att få liv i när han sover. Så hon hade nog haft alla möjligheter att smyga ut i trapphuset när dem somnat.
Citera
2025-01-21, 17:57
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Hur får du det till att hon är "väldigt promiskuös"? För att T sagt att hon betalade en tatuering via sex? Kan möjligtvis T ha något att vinna på att framställa målsägande i en viss dager? (Svar: han kanske tror det). Fundera lite på det. I övrigt så är en kvinna/tjej med dåligt rykte i en mer utsatt situation. Förövare kan liksom "berättiga" för sig själva att det är "ok" att våldta "slampan". Och ska man tro vad som står i tråden, låter inte målsägandes rykte något vidare. Och en kvinna/tjej som lever lite utsvävande sexuellt kommer träffa fler män och därmed ökar risken för våldtäkt även av den orsaken. Dvs.: är målsägande promiskuös så ökar risken för våldtäkt rent statistiskt.

Eller så är det precis så som hon skrev på morgonen till sin vän: hon ville ha sex med sin kk G, som hon dessutom enligt vännen hade lite känslor för. Men hon ville inte med hans chef T som hon nyss hade träffat och som sagt: är hennes kks chef och dessutom är sambo och har barn med en annan kvinna.

Vad säger du i övrigt om T och G? T som har en film av en trekant med honom, en till kille och en tjej sparad på sin telefon och som är otrogen mot sin sambo med sin anställde (G) och sin anställdes kk (målsägande) som han nyss har träffat. Och G som inte verkar ha några problem att "dela" sin kk med sin chef.... Sexuellt gränsöverskridande beteenden tyder detta definitivt på. Vad mer har de åtalade för gränsöverskridande sexuella beteenden kring, blir då en naturlig fråga. Huruvida det förekommer samtycke eller inte?

Man får inte blåmärken på kroppen av att känna sig "smutsig". Och rättsmedicin styrker målsägandes berättelse att hon fått vissa av blåmärkena genom grepp eller slag. Rättsmedicin styrker även att vissa av blåmärkena kommit till vid tidpunkten för den påstådda våldtäkten.

Och känner man sig "smutsig" är det ju snarare så att man vill tysta ner det hela och glömma bort det. Inte basunera ut det genom en våldtäktsanmälan med risk att det blir ett åtal och med risk att outas (tex. i en tråd på FB). Så nej. Det är långsökt att tro att känsla av att vara "smutsig" leder till våldtäktsanmälan.

Men har en person faktiskt blivit våldtagen, så kan denna person vilja anmäla det hela för att få upprättelse. I övrigt är det ovanligt med falska våldtäktsanmälningar.

Okej då vet jag dina åsikter och din teori. 👍
Citera
2025-01-21, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColorLine
Den som missar allt är nog du.
Har du pratat med dessa två berörda personer? Har dem sagt till dig att dem inte gett samtycke till att det filmades? Vad vet du ifall dessa två personer har exakt samma film i sina telefoner?

Och var någonstans i fupen ser du att T har SPARAT filmen? Det jag kunnat utläsa i fupen är att dem HITTAT filmen i Ts telefon. Detta behöver inte betyda att han sparat den. Får man en film skickad till sig på sms, messenger, whatsapp etc så ligger detta kvar i konversationen. Jag har svårt att tro att du raderar saker du får skickat till dig. Vad vet du ifall det var någon av dem berörda personerna som skickat filmen till T?

Som troligtvis även du läst i fupen så har M suttit på Ts axlar under kvällen. Två fulla personer varav den ena på axlarna blir vingligt, att han behöver hålla i hennes ben är väl i det läget inget konstigt och att det kunnat uppkomma blåmärken i efterhand utav det.
Har du själv aldrig vaknat upp med blåmärken efter en utekväll? För det har jag, varje gång.
Mig veterligen finns heller ingen blåmärkesexpert som kan uttala sig om exakta minuter när blåmärken uppstått. M kan lika gärna fått dem på krogen och i samband med att hon satt på Ts axlar.

Precis som du själv skriver, M var Gs kk. Med andra ord var hon ett "krogragg" för T. Varför skulle han då titta efter blåmärken på henne innan och efter sex? Har du själv gjort det med ett fylleligg någon gång under ditt liv?
M har själv uppgett i förhör att dem sedan innan utgång bestämt att dem skulle sova i hennes lägenhet.

Jag uppfattar det som att man lägger för stor vikt på videoklippen här på tråden.

Videoklipp från misstänkts telefon (Tim) beskrivs i FUP,en och innehåller utpräglad sexuella handlingar. Det nämns dock inget om att samtycke ges eller visas tydligt i dessa klipp​.

Åklagaren har väldigt uppenbart inte tolkat in några samtycke i dessa klipp.

Tråkigt att du kommer hem med en massa blåmärken efter dina utekvällar, jag själv kan inte ens dra mig till minnes att jag nånsin fått blåmärken, fläskläpp eller någon blåtira.
Däremot skoskav efter förmycket tid på dansgolvet.

Vad du menar med "Fylleligg" vet jag inte men om du kommer hem med en massa blåmärken efter dina utekvällar så nej inga "Fylleligg" den alkohol konsumtionen har jag inte.
Citera
2025-01-21, 20:23
Medlem
Citat:
Om du läser förhör med M så uppger hon att hon sov i byxor och hoodie. Skulle detta vara något konstigt att iklädd smyga ut i trapphuset och ringa på hos en granne i?
Hon har även bekanta som frågat henne varför hon inte hörde av sig så dem kunde hjälpt henne, åtminstone efter killarna somnat. Vilket hon inte har något svar på.
Vilken sida i fup står detta ? Trosor o T-shirt var väl utgångsläget
Citera
2025-01-22, 11:00
Medlem
Citat:
Ett knivrån är knappast ett rimligt jämförande med två fulla däckade killar. Varav den ena, enligt hans vänner, knappt går att få liv i när han sover. Så hon hade nog haft alla möjligheter att smyga ut i trapphuset när dem somnat.

Så du menar att i ett chockat tillstånd så vet du precis vad du ska göra?

om man har vart med om en våldtäkt så kan man befinna sig i ett väldigt chockat tillstånd och då är det inte säkert att man fattar vad som hänt förens en bra stund efter när chocken har lagt sig!

och att den ena var svår väckt var nog inte hennes första tanke när man precis gått igenom det där
Citera
2025-01-22, 11:35
Medlem
Kommer domen på fredag?
Citera
2025-01-23, 08:13
Medlem
Citat:
Jo, det är gränslöst mot de andra två som deltar. Men så långt tänkte du kanske inte?
En film kan spridas vet du. I orätta händer kan den göra oerhörd skada.

Att T har en sådan film visar att han har ett gränsöverskridande beteende kring andra integritet vid intima situationer. Vad mer har han gränsöverskridande beteende kring i sådana situationer? Om samtycke finns/inte finns?

Lägg där till att T uppenbarligen tyckte det var en god ide´ att ha sex (och därmed vara otrogen mot sin sambo) med sin anställde (G) och sin anställdes kk (målsägande) som han nyss har träffat, tyder även det på gränsöverskridande beteenden. Det är inte så mycket hänsynstaganden i detta. Vad mer tar han dålig hänsyn till? Om samtycke finns/inte finns?

Vill bara inflika här men jag har för mig att det stod i FUP att dem rätt så nyligen separerat i något förhör med T men kan vara att jag missminner mig.

Är det ställt utom all rimlig tvivel att M inte kan ha åsamkat blåmärkena på sig själv genom grepp och slag? Jag tänker att hon har ju faktiskt haft några dagar mellan själva händelsen till hon gjorde undersökningen och på så sätt kunnat få dem ganska så direkt efter händelsen utan att de har uppkommit från T o G. Är det inte även att rättsmedicin inte kan utesluta att hon fått blåmärkena från det hon påstår och inte att dem styrker att hon fått dem via en våldtäkt?
Citera
2025-01-23, 21:37
Medlem
Trucken är ute till försäljning. Hd:n är överskriven på hans morfar. Så nått är det ju på gång med T.
Citera
2025-01-23, 23:59
Avstängd
Citat:
T: grov våldtäkt.
G: grov våldtäkt alternativt grov oaktsam våldtäkt.
Så tror jag att domen kommer se ut.

Grov, pga. att det är två förövare.

Och nu skriver jag detta utifrån det som framkommit i FUP och efter att jag analyserat det som står i FUP. Framkommer det något nytt som pekar åt annat håll, så kan det ju bli annat utslag.

Vi får helt enkelt se när domen kommer.
Haha ursäkta mig men vad är de du har missat Tomatkungen tror du på fullaste allvar att T & G skulle bli dömda för grov våldtäkt? Då kan jag säga dig att påläst är du tamme fan inte tror du själv att dom skulle blivit släppta då? Jösses säger jag bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in