Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-11-10, 15:20
Medlem
billigosts avatar
Med tanke på tystnaden tolkar jag det som att modsen inser att de har fel men inte vågar erkänna det. Bra, jag har därmed inget mer att tillägga.
Citera
2024-11-18, 20:44
Moderator
vfs avatar
Inläggen var off topic och en del var också mer av chatt. Inget som tillåts i den typen av trådar.

Tycker du andra chattar och går off topic använd då RP.

Nu har du fått svar.
Citera
2024-11-18, 23:43
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Inläggen var off topic och en del var också mer av chatt. Inget som tillåts i den typen av trådar.

Tycker du andra chattar och går off topic använd då RP.

Nu har du fått svar.

Tack, men vad i inläggen är off topic? Jag diskuterade en tennisspelare som fick utbrott mot en domare under en match vilket blev en stor snackis i tennisvärlden, likt det Serena gjorde 2009. Hur är det off topic i en tennistråd?

Och det tredje inlägget handlar som jag tidigare nämnt anledningen till varför tennisen accepterar ryssar och vitryssar att tävla, vilket fortfarande är ett hett ämne i tennisvärlden, hur är det off topic i en tennistråd?

Och vad i inläggen är det som gör det till chattade enligt dig?

Meningen är väl att man ska förstå åtgärderna så det är därför jag undrar.
Senast redigerad av billigost 2024-11-18 kl. 23:47.
Citera
2024-11-19, 09:26
Medlem
billigosts avatar
Nu har det snart gått en månad sedan jag skapade denna tråd och har fortfarande inte fått svar på vad i mina inlägg som är off topic, vad är problemet?
Citera
2024-11-19, 11:19
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Nu har det snart gått en månad sedan jag skapade denna tråd och har fortfarande inte fått svar på vad i mina inlägg som är off topic, vad är problemet?

Det är OT att svamla om att Serena Williams skulle vara trans. Inlägget skulle även kunna raderas med stöd av regel 0.09 - falsk ryktesspridning.

Sedan har vi ditt och GretaForPresidents chattande och bråkande om ryssar och belarusier. Där raderade vi inte bara dina inlägg utan flera då det började spåra ur.
Citera
2024-11-19, 11:27
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Det är OT att svamla om att Serena Williams skulle vara trans. Inlägget skulle även kunna raderas med stöd av regel 0.09 - falsk ryktesspridning.

Sedan har vi ditt och GretaForPresidents chattande och bråkande om ryssar och belarusier. Där raderade vi inte bara dina inlägg utan flera då det började spåra ur.

Inlägget innehöll ett enda ord om trans, resten av inlägget handlade om tennis. Så öknamn som innehåller något avvikande leder till att hela inlägget raderas då?

Vad är det som är off topic i det andra inlägget då, som varken handlar om ryssar, vitryssar eller trans?
Senast redigerad av billigost 2024-11-19 kl. 11:47.
Citera
2024-11-19, 11:56
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Inlägget innehöll ett enda ord om trans, resten av inlägget handlade om tennis. Så öknamn som innehåller något avvikande leder till att hela inlägget raderas då?

I det första inlägget du citerar skriver du ju "som Compton-transan Serena".

Samma sak med "Ghetto-gorillan Tiafoe" och "ghetto-slöddret Tiahoe". Du vill inte diskutera tennis utan sätta epitet på spelare och beteenden vilket inte har med saken att göra.
Citera
2024-11-19, 12:26
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
I det första inlägget du citerar skriver du ju "som Compton-transan Serena".

Samma sak med "Ghetto-gorillan Tiafoe" och "ghetto-slöddret Tiahoe". Du vill inte diskutera tennis utan sätta epitet på spelare och beteenden vilket inte har med saken att göra.

Epitetet bög, transa och lebb förekommer i över 3600 inlägg i sportdelen och flashback sägs ju ha hög tolerans mot just invektiv, så problemet här är alltså att enskilda användare som GretaForPresidents punkt-rapporterar mig snarare än att sådana invektiv förbjuds generellt. Och den som är läskunnig ser ju att jag diskuterade tennis och inte transexualitet, även om det förekom ett öknamn.

Så summa kardemumma, jag kan alltså rapportera dessa 3600 inlägg med följd att de raderas?
Citera
2024-11-19, 20:13
Medlem
korrektamund0s avatar
Då tråden är en tråd där man diskuterar "Tennis" och samtliga inlägg som raderats de facto har Tennis som central punkt (i det här fallet tennis-spelare, deras beteende och domarbeslut samt deltagande) så kan jag inte se på vilket sätt något av de borttagna inläggen skall klassas som Trams. Helt obegripligt och ett uppenbart felbeslut.
Citera
2024-11-19, 20:34
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Då tråden är en tråd där man diskuterar "Tennis" och samtliga inlägg som raderats de facto har Tennis som central punkt (i det här fallet tennis-spelare, deras beteende och domarbeslut samt deltagande) så kan jag inte se på vilket sätt något av de borttagna inläggen skall klassas som Trams. Helt obegripligt och ett uppenbart felbeslut.

Ja hur man kan få detta inlägg till att handla om transexualitet är för mig en gåta:

Citat:
Ghetto-gorillan Tiafoe åkte på time violation igen, denna gång sa han inte "fuck you" till domaren men började gråta över att reglerna är orättvisa.

Lika vidrigt och patetiskt m beteende som Compton-transan Serena och hoppas han åker på en rejäl bot.

Jag skrev ett inlägg om Linn Perssons viktnedgång och beskrev hennes ansikte som äppelrunt innan viktraset. Handlar det inlägget om äpplen då? 😄
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in